Scientists blogg
Kille, 31 år. Bor i Lund, Skåne län. Är offline och var senast aktiv: 28 februari kl. 07:39

Senaste inläggen
Föredrag på konferens i Göteborg9 november 2024 kl. 17:41
Konferens avklarad
20 oktober 2024 kl. 15:52
Från utanförskap till delaktighet
5 oktober 2024 kl. 20:55
Är min nästa evolution bioinformatiker?
29 september 2024 kl. 19:30
Föreläsningarna gick mycket bra
26 september 2024 kl. 18:08
Ska jag vara med i tidningen?
25 september 2024 kl. 18:31
Tillsammans kan vi bryta stigma kring psykisk ohälsa
25 september 2024 kl. 18:18
Föredrag för socionomstudenter på universitetet
15 september 2024 kl. 19:04
Detta blir bra
22 juli 2024 kl. 21:23
På Lördag och Söndag är jag mellan jobb
2 juli 2024 kl. 19:28
Visa alla
Tema: Psykisk hälsa - Onlinedating; Ultimata profilguiden! 4/5
Fotogalleri
Gruppfotografier där gruppen har det trevligt i ditt sällskap får dig att uppfattas som önskvärd. Kvinnor finner mannen mer attraktiv om de ser att andra kvinnor ler mot honom. Du uppfattas som viktigare om du använder principen att vara i mitten på bilderna. Du kan dessutom förbättra bilden om du rör vid den andra personen (detta ska göras på övre armen då det är socialt accepterat). Den som rör vid någon uppfattas att ha högre statusän den som blir rörd. Dynamiska videoklipp är mer realistiska än en bild, och kan leda till att det känns mer naturligt när ni träffas första gången ansikte mot ansikte.
Källor:
Jones BC, DeBruine LM, Little AC, et al. Social transmission of face preferences among humans. Proc Biol Sci 2007;274:899?903.
Raghubir P, Valenzuela A. Center-of-inattention: position biases in decision-making. Organ Behav Human Decis Processes 2006;99:66?80.
Major B, Heslin R. Perceptions of cross-sex and same-sex nonreciprocal touch: it is better to give than to receive. J Nonverbal Behav 1982;6:148?62.
Summerhayes DL, Suchner RW. Power implications of touch in male?female relationships. Sex Roles 1978;4:103?10.
Mierke K, Aretz W, Nowack A, et al. Impression formation in online-dating-situations: effects of media richness and physical attractiveness information. J Bus Media Psychol 2011;2:49?56.