Scientists blogg
Kille, 31 år. Bor i Lund, Skåne län. Är online nu.

Senaste inläggen
Föräldrars kärlek för likes och barns rättigheter...5 oktober kl. 21:18
30+, snygg, och singel? Det kan vara så att...
30 september kl. 07:20
Dayhoff modellen - ett kvantitativt poängsystem
7 september kl. 07:43
Likheten mellan en "gymbro" och en biokemist...
4 september kl. 17:28
Att känna sig ensam...
1 september kl. 19:27
Det är en konst att säga till en narcissistisk professor att...
29 augusti kl. 17:03
Kanske är det dags att
25 augusti kl. 21:10
Första dagen på universitetet avklarad...
25 augusti kl. 20:55
Jag hade haft både autism och ADHD...
24 augusti kl. 17:16
Jag har gått offentligt att jag lever med Schizofreni
21 augusti kl. 17:38
Visa alla
Tema: Psykisk hälsa - Onlinedating; Ultimata profilguiden! 4/5
Fotogalleri
Gruppfotografier där gruppen har det trevligt i ditt sällskap får dig att uppfattas som önskvärd. Kvinnor finner mannen mer attraktiv om de ser att andra kvinnor ler mot honom. Du uppfattas som viktigare om du använder principen att vara i mitten på bilderna. Du kan dessutom förbättra bilden om du rör vid den andra personen (detta ska göras på övre armen då det är socialt accepterat). Den som rör vid någon uppfattas att ha högre statusän den som blir rörd. Dynamiska videoklipp är mer realistiska än en bild, och kan leda till att det känns mer naturligt när ni träffas första gången ansikte mot ansikte.
Källor:
Jones BC, DeBruine LM, Little AC, et al. Social transmission of face preferences among humans. Proc Biol Sci 2007;274:899?903.
Raghubir P, Valenzuela A. Center-of-inattention: position biases in decision-making. Organ Behav Human Decis Processes 2006;99:66?80.
Major B, Heslin R. Perceptions of cross-sex and same-sex nonreciprocal touch: it is better to give than to receive. J Nonverbal Behav 1982;6:148?62.
Summerhayes DL, Suchner RW. Power implications of touch in male?female relationships. Sex Roles 1978;4:103?10.
Mierke K, Aretz W, Nowack A, et al. Impression formation in online-dating-situations: effects of media richness and physical attractiveness information. J Bus Media Psychol 2011;2:49?56.