Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:43
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från 1979


Jag tror att kikärtspannkakor är för hardcore för mig. :(

paleflesh Kille, 33 år

160 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 23:00
paleflesh Kille, 33 år

Sist jag åt det var i femman, det var gudomligt. Vill spola tillbaks till den tiden :DD

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 11:43
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag vill göra lasagne, men jag har inga lasagneplattor.
Fml.

tapetjavel Tjej, 38 år

513 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 11:45
tapetjavel Tjej, 38 år

Thaigryta med tzay
1 lök
3 morötter
1/2 squash
1 röd paprika
alla grönsaker skärs i stora bitar och fräses snabbt i olivolja
tillsätt 1 -2 dl buljong och låt grönsakerna puttra mjuka. Tillsätt sedan 1/2 burk kokosmjölk och ca 25 bitar tzay. Puttra i ca 1 minut. Servera till ris och en god sallad.


(Tzay finns inte i alla butiker tyvärr, utan gå till en större affär, och obs, det ärt dyrt men så jävla gott)

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 12:57
melilot Tjej, 32 år

Hah, jag trodde att det stod tzaygryta med tzay

saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 13:38
saxx Tjej, 32 år

Citat från 1979


Citat från saxx

Kikärtor är det äckligaste jag vet :(

Beror på hur de är tillagade, det som serveras i skolan är fan vidrigt.


Näääää, ogillar smaken överhuvudtaget. Spyr av det.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 13:39
QWERDF 33 år

Inte ens falafel? D:

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 15:27
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Tvingande med mamma till affären för att köpa lasagneplattor, så nu har jag gjort lasagne! :D

Plattorna
Sojafärssås på sojafärs, krossade tomater (med vitlökssmak), lök, timjan, soja, salt, peppar, squash.
Skivad aubergine, stekt i olivolja, salt och peppar.
Bechamelsås, där jag lät mjölken först koka med lagerblad, lök och svartpeppar, innan jag silade den, och blandade den med smör och mjölk.

Varvat, såklart. Och sen riven (löpefri) ost på det.

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 15:40
faxmaskinen Kille, 33 år

Apropå löpefri ost, finns det god sådan? Jag har bara hittat haloumi och äcklig veganost.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 15:55
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från Heinz


Apropå löpefri ost, finns det god sådan? Jag har bara hittat haloumi och äcklig veganost.

Jag kör på västan ekologisk. Den är helt okej. Dock letar jag fortfarande efter en starkare ost.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 15:57
QWERDF 33 år

Har för mig att snelhest nämnde ICAs egna ost tidigare i tråden.

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 15:57
faxmaskinen Kille, 33 år

Citat från Jesuisuntortue


Citat från Heinz

Apropå löpefri ost, finns det god sådan? Jag har bara hittat haloumi och äcklig veganost.

Jag kör på västan ekologisk. Den är helt okej. Dock letar jag fortfarande efter en starkare ost.


Det är löpe i den? :<

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 16:00
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från Heinz


Citat från Jesuisuntortue

Citat från Heinz

Apropå löpefri ost, finns det god sådan? Jag har bara hittat haloumi och äcklig veganost.

Jag kör på västan ekologisk. Den är helt okej. Dock letar jag fortfarande efter en starkare ost.

Det är löpe i den? :<


"Ingredienser: Svensk mjölk*
syrningskultur, koksalt,
vegetabilisk koagulant."

Nepp.

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 16:03
faxmaskinen Kille, 33 år

Jag googlade väl dåligt då. Tack förresten.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 16:05
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från Heinz


Jag googlade väl dåligt då. Tack förresten.

Jag vet att det står det där, men på förpackningen står det vegetabilisk koagulant, så jag litar på det.
Inga problem.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet