Vegetarisk och Vegansk kost
QWERDF
33 år
Pannkakor:
*4 dl vetemjöl
*1 dl dinkelmjöl
*Chokladsojamjölk 3/4 + Vanlig sojamjölk 1/4
(vet inte hur mycket jag tog, men ni vet hur pannkaksdeg ska se ut)
1 tsk chilipulver
Äter med äpplen, clementiner, morötter och sprutgrädde.
Jag är nyttig idag. <:
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från XinfernoX
Pannkakor:
*4 dl vetemjöl
*1 dl dinkelmjöl
*Chokladsojamjölk 3/4 + Vanlig sojamjölk 1/4
(vet inte hur mycket jag tog, men ni vet hur pannkaksdeg ska se ut)
1 tsk chilipulver
Äter med äpplen, clementiner, morötter och sprutgrädde.
Jag är nyttig idag. <:
Kålpaj > allt.
QWERDF
33 år
Du har inte smakat mina pannkakor än.
bobloblaw
Tjej, 32 år
Ingen jävla kålpaj!1111
sten
Tjej, 32 år
XinfernoX: det låter knasigt med chilipulver i pannkakor :(
QWERDF
33 år
Deeet var goooott!!1
Men måste sluta ha i för lite hela tiden.
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från Jesuisuntortue
DOCK HITTADE JAG EN MED LINGON OCH PÄRON NU.
langa!
Zalbeyx
Kille, 36 år
Mer potatismos here
lsidhjkjh
Tjej, 32 år
Citat från natsukashi
Citat från Jesuisuntortue
DOCK HITTADE JAG EN MED LINGON OCH PÄRON NU.
langa!
Det här var inte den veganska, med det är ju bara att byta ut smöret.
"Smulor
2½ dl vetemjöl
1 liten nypa salt
100 g kallt smör
1 dl strösocker
½ kuvert saffran
Fyllning
1 medelstort fast päron
150 g (3dl) lingon, frysta
2 msk strösocker
1 msk potatismjöl
Börja med smulorna. Mät upp mjöl och salt och tillsätt det kalla smöret skuret i mindre bitar. Fördela smöret i mjölet med fingertopparna. Stöt saffranet med lite av sockret och tillsätt det och resten av sockret till mjölblandningen. Nyp ihop till en smulig deg.
Skala och kärna ur päronet och skär det i ganska små bitar. Blanda päronbitarna med lingon, strösocker och potatismjöl. Fördela häften av saffranssmulorna i botten av sex koketter eller andra ugnsfasta små skålar. Täck smulorna med bärblandningen och avsluta med resten av smulorna. Grädda formarna på en plåt i mitten av ugnen i 175 grader i 25-30 minuter. Låt pajerna svalna lite och servera dem ljumma med vaniljglass eller en klick grädde."
paleflesh
Kille, 33 år
Jag vill ha kikärtspannkakor, med riktiga kikärtor i ):
saxx
Tjej, 32 år
Kikärtor är det äckligaste jag vet :(
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet