Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 15:31
QWERDF 33 år

Citat från Zalbeyx


Citat från Inferno

Jag föredrar att laga min egen mat. (:

Kålpaj?


Nae.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 16:44
QWERDF 33 år

Pannkakor:

*4 dl vetemjöl
*1 dl dinkelmjöl
*Chokladsojamjölk 3/4 + Vanlig sojamjölk 1/4
(vet inte hur mycket jag tog, men ni vet hur pannkaksdeg ska se ut)
1 tsk chilipulver


Äter med äpplen, clementiner, morötter och sprutgrädde.
Jag är nyttig idag. <:

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:15
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från XinfernoX


Pannkakor:

*4 dl vetemjöl
*1 dl dinkelmjöl
*Chokladsojamjölk 3/4 + Vanlig sojamjölk 1/4
(vet inte hur mycket jag tog, men ni vet hur pannkaksdeg ska se ut)
1 tsk chilipulver


Äter med äpplen, clementiner, morötter och sprutgrädde.
Jag är nyttig idag. <:


Kålpaj > allt.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:17
QWERDF 33 år

Du har inte smakat mina pannkakor än.

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:17
bobloblaw Tjej, 32 år

Ingen jävla kålpaj!1111

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:22
sten Tjej, 32 år

XinfernoX: det låter knasigt med chilipulver i pannkakor :(

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:33
QWERDF 33 år

Deeet var goooott!!1
Men måste sluta ha i för lite hela tiden.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 17:35
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Jesuisuntortue


DOCK HITTADE JAG EN MED LINGON OCH PÄRON NU.

langa!

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 20:29
Zalbeyx Kille, 36 år

Mer potatismos here

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 21:53
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


Citat från Jesuisuntortue

DOCK HITTADE JAG EN MED LINGON OCH PÄRON NU.

langa!


Det här var inte den veganska, med det är ju bara att byta ut smöret.

"Smulor
2½ dl vetemjöl
1 liten nypa salt
100 g kallt smör
1 dl strösocker
½ kuvert saffran

Fyllning
1 medelstort fast päron
150 g (3dl) lingon, frysta
2 msk strösocker
1 msk potatismjöl

Börja med smulorna. Mät upp mjöl och salt och tillsätt det kalla smöret skuret i mindre bitar. Fördela smöret i mjölet med fingertopparna. Stöt saffranet med lite av sockret och tillsätt det och resten av sockret till mjölblandningen. Nyp ihop till en smulig deg.
Skala och kärna ur päronet och skär det i ganska små bitar. Blanda päronbitarna med lingon, strösocker och potatismjöl. Fördela häften av saffranssmulorna i botten av sex koketter eller andra ugnsfasta små skålar. Täck smulorna med bärblandningen och avsluta med resten av smulorna. Grädda formarna på en plåt i mitten av ugnen i 175 grader i 25-30 minuter. Låt pajerna svalna lite och servera dem ljumma med vaniljglass eller en klick grädde."

paleflesh Kille, 33 år

160 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:09
paleflesh Kille, 33 år

Jag vill ha kikärtspannkakor, med riktiga kikärtor i ):

saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:17
saxx Tjej, 32 år

Kikärtor är det äckligaste jag vet :(

paleflesh Kille, 33 år

160 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:18
paleflesh Kille, 33 år

Citat från saxx


Kikärtor är det äckligaste jag vet :(

Beror på hur de är tillagade, det som serveras i skolan är fan vidrigt.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:34
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från 1979


Jag vill ha kikärtspannkakor, med riktiga kikärtor i ):

Men euw. :(

paleflesh Kille, 33 år

160 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2010 kl. 22:42
paleflesh Kille, 33 år

Citat från snowdoll


Citat från 1979

Jag vill ha kikärtspannkakor, med riktiga kikärtor i ):

Men euw. :(


Det är asgott ju, sluuuuta


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet