Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 18:46
QWERDF 33 år

Såg faktiskt jävligt god ut. ^

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 18:57
mikado Tjej, 32 år

jag gjorde chips av en aubergine idag.
och så rostade jag kikärtor.

det blev spännande!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 18:58
theblackicicle Tjej, 36 år

^ Tunnskivade, in i ugnen länge på låg temp?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:03
QWERDF 33 år

Ååh.. jag måste ta och köpa potatis och göra egna chips imorgon. Har inte försökt med det sedan jag brände mig på plåten för sex år sedan. Ärret syns fortfarande lite. :((

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:03
mikado Tjej, 32 år

theblackicicle :

jao precis :)
och ett tips: salta inte så mycket som jag gjorde, haha.

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:05
bobloblaw Tjej, 32 år

Kan inte någon skriva utförligt hur man går till väga för att göra egna potatischips?

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:07
theblackicicle Tjej, 36 år

@ mikado
Ungefär hur länge och vilka grader? (:


@ bobloblaw
Gäller väl att skiva tunt, och som sagt ha inne länge på låg temperatur tror jag (:

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:09
theblackicicle Tjej, 36 år

Skala potatisen och skiva den till tunna skivor i en beredare.
Låt skivorna torka på hushållspapper.
Sprid ut potatisen på bakplåtspapper på en plåt.
Sätt plåten högt upp i ugnen på 200 grader.
Grädda tills chipsen blivit krispiga och fått färg .
Salta och låt svalna.


http://www.matklubben.se/recept/potatis-chips_10645.html

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:11
bobloblaw Tjej, 32 år

Tack så mycket! Jag behöver det punktat sådär, jag kan inte bara gissa mig fram och prova, det blir aldrig bra då :<

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:12
Apelsin Kille, 31 år

Asså på skolan i Hkk:n får jag använda något slags torkat sojaprotein (?)
Jag har ingen aning om vad det heter men när man steker/kokar det så sväller det och blir ungefär som sojafärs.
Någon som vet vad detta kan vara för något och hur man kan få tag på detta?
Har letat lite varstans i olika butiker men inte hittat något som det kan tänkas vara.

Jag har frågat min Hkklärare med hon vet inte för hon fick det från köket och köket går inte att få tag på.

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:13
mikado Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


[i]@ mikado
Ungefär hur länge och vilka grader? (:

tog nog 2-3 timmar på mellan 50-100 grader.
haha, hade inte riktigt koll. och så tog jag ganska mycket olja,
så det går nog snabbare om man snålar med det.
ett tips är att de inte måste vara riktigt torra när man tar ut dem,
för de torkar snabbt när man lägger dem på ett papper :)

funeralparty Tjej, 33 år

2 215 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:15
funeralparty Tjej, 33 år

Citat från Apelsin


Asså på skolan i Hkk:n får jag använda något slags torkat sojaprotein (?)
Jag har ingen aning om vad det heter men när man steker/kokar det så sväller det och blir ungefär som sojafärs.
Någon som vet vad detta kan vara för något och hur man kan få tag på detta?
Har letat lite varstans i olika butiker men inte hittat något som det kan tänkas vara.

Jag har frågat min Hkklärare med hon vet inte för hon fick det från köket och köket går inte att få tag på.


Finns på hälsokostaffärer!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:19
QWERDF 33 år

Apelsin:
Såg det på Goodstore nu i veckan. Och det stod "Sojafärs" på förpackningen. :D

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:22
Apelsin Kille, 31 år

Fan att vi bara har Life som är hälsokostaffär i piteå ):
Det är typ gott. ):


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet