Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från Apelsin
Fan att vi bara har Life som är hälsokostaffär i piteå ):
Det är typ gott. ):
Här finns det iaf på Life!
De kanske kan beställa hem om de inte har inne?
Citat från funeralparty
Citat från Apelsin
Fan att vi bara har Life som är hälsokostaffär i piteå ):
Det är typ gott. ):
Här finns det iaf på Life!
De kanske kan beställa hem om de inte har inne?
Åhh :DDD
Awesome.
Ska titta i veckan.
Varför måste rökt tofu vara så god?
Ja.. D: Har nästan gjort slut på hela förpackningen. Måste köpa mer imorgon!!
Smakar pannkakor enligt syrran.. wtf?
Hört att det smakar typ ägg. Wtf? XD
Konstiga människor med konstiga smaklökar..
Rökt tofu smakar inget annat än rökt tofu! <3
Gjorde precis helt underbara ovo-vegetariska biffar på potatis, potatismjöl, kikärter, curry, ägg, purjolök & lite andra kryddor <3
Blev så nyfiken så körde in en plåt potatischips nu! Dock hade jag ingen maskin som kunde skiva tunt, och jag gillar inte vassa knivar, så jag tror att skivorna kommer vara lite för tjocka för att ge bra resultat...
To be continued!
EDIT: De tunna blev goda, de tjockare mindre goda men fortfarande helt okej (:
Citat från pussy
Jag kör alltid med en osthyvel för att få fina potatisskivor. Funkar perfekt.
Är lite jobbigt efter 2 potatisar men man får in snärten fort!
Sen in i ugnen med lite matolja, MAX en matsked
rosta på 200 grader, rör om efter halva tiden så de inte fastnar
cirka 10-15 minuter brukar räcka
Släng upp de på hushållspapper så fettet rinner av, NJUT
I approve! Låter ju riktigt nice!
Osthyvel tänkte jag på i efterhand :p
Men om man lägger dem på hushållspapper innan man kör in dem i ugnen går det lika bra. Och man behövde ingen olja (:
Nu ska jag gå och göra Jespers Vegangegga :D
corn nuggets
<3
ta en wok panna ungefär 2-3 dl vatten lite olja stek på max värme med grönsaker etc etc av ditt eget val strö försiktigt soja över maten medans du steker samt kryddor osv av eget val ifall du inte är hardcore vegge det vill säga äter fisk men inte "Kött" tillsätt skaldjur etc av eget val, när allt är varm låt det stå och puttra på nollgradigt tillsätt vatten i halva pannan ungefär
Citat från xmileyx
rökt tofu gör man billigast och godast själv. klä in en wokpanna i folie - rök lite té i botten - lägger tofu ett galler gjort av grillspett/ätpinnar. sen tillaga på det sätt man behagar.
Mer utförlig beskrivning, tack! Jag är noob när det gäller rökning av mat.
Antar att du blivit utslängd igen? :D
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet