Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
funeralparty Tjej, 33 år

2 215 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:23
funeralparty Tjej, 33 år

Citat från Apelsin


Fan att vi bara har Life som är hälsokostaffär i piteå ):
Det är typ gott. ):


Här finns det iaf på Life!
De kanske kan beställa hem om de inte har inne?

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:25
Apelsin Kille, 31 år

Citat från funeralparty


Citat från Apelsin

Fan att vi bara har Life som är hälsokostaffär i piteå ):
Det är typ gott. ):

Här finns det iaf på Life!
De kanske kan beställa hem om de inte har inne?


Åhh :DDD
Awesome.
Ska titta i veckan.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:40
QWERDF 33 år

Varför måste rökt tofu vara så god?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:42
natsukashi Kille, 60 år

Citat från XinfernoX


Varför måste rökt tofu vara så god?

Så jävla gott!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:48
QWERDF 33 år

Ja.. D: Har nästan gjort slut på hela förpackningen. Måste köpa mer imorgon!!
Smakar pannkakor enligt syrran.. wtf?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:51
natsukashi Kille, 60 år

Hört att det smakar typ ägg. Wtf? XD

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 19:58
QWERDF 33 år

Konstiga människor med konstiga smaklökar..
Rökt tofu smakar inget annat än rökt tofu! <3

Gurkmeja Kille, 32 år

1 606 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 20:05
Gurkmeja Kille, 32 år

Gjorde precis helt underbara ovo-vegetariska biffar på potatis, potatismjöl, kikärter, curry, ägg, purjolök & lite andra kryddor <3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2010 kl. 20:28
theblackicicle Tjej, 36 år

Blev så nyfiken så körde in en plåt potatischips nu! Dock hade jag ingen maskin som kunde skiva tunt, och jag gillar inte vassa knivar, så jag tror att skivorna kommer vara lite för tjocka för att ge bra resultat...
To be continued!


EDIT: De tunna blev goda, de tjockare mindre goda men fortfarande helt okej (:

Viper Kille, 35 år

900 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 07:54
Viper Kille, 35 år

Citat från pussy


Jag kör alltid med en osthyvel för att få fina potatisskivor. Funkar perfekt.
Är lite jobbigt efter 2 potatisar men man får in snärten fort!

Sen in i ugnen med lite matolja, MAX en matsked
rosta på 200 grader, rör om efter halva tiden så de inte fastnar
cirka 10-15 minuter brukar räcka

Släng upp de på hushållspapper så fettet rinner av, NJUT


I approve! Låter ju riktigt nice!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 10:56
theblackicicle Tjej, 36 år

Osthyvel tänkte jag på i efterhand :p
Men om man lägger dem på hushållspapper innan man kör in dem i ugnen går det lika bra. Och man behövde ingen olja (:


Nu ska jag gå och göra Jespers Vegangegga :D

evelinaforsell Tjej, 31 år

2 660 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 10:57
evelinaforsell Tjej, 31 år

corn nuggets
<3

detvarjag Kille, 33 år

482 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 11:03
detvarjag Kille, 33 år

ta en wok panna ungefär 2-3 dl vatten lite olja stek på max värme med grönsaker etc etc av ditt eget val strö försiktigt soja över maten medans du steker samt kryddor osv av eget val ifall du inte är hardcore vegge det vill säga äter fisk men inte "Kött" tillsätt skaldjur etc av eget val, när allt är varm låt det stå och puttra på nollgradigt tillsätt vatten i halva pannan ungefär

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 11:23
QWERDF 33 år

Citat från xmileyx


rökt tofu gör man billigast och godast själv. klä in en wokpanna i folie - rök lite té i botten - lägger tofu ett galler gjort av grillspett/ätpinnar. sen tillaga på det sätt man behagar.

Mer utförlig beskrivning, tack! Jag är noob när det gäller rökning av mat.

Antar att du blivit utslängd igen? :D

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 11:26
Zalbeyx Kille, 36 år

En stor portion potatismos:


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet