Abort - Rätt eller fel?
Klart det är rätt att ta bort ett barn som inte skulle få ett "värdigt" liv - en mamma som inte kommer kunna ta hand om sitt barn gör väl rätt i att ta bort det än att det ska få lida. Dessutom är fostret inte alls utvecklat när man gör abort. Hade inte heller velat få en unge om man blivit våldtagen. Men självklart ska man inte missbruka det.
Citat från Argh
Karin, oj, jaså? Alltså, det är ju inte mycket att gå igenom, men det är ändå hela tjosanet med att ligga på sjukhuset, och veckorna efter då man blöder och inte får bada, använda tampong eller ha sex. Sedan kan det ju vara psykiskt jobbigt för vissa.
två veckor går rätt fort... :P och visst, det är säkert jobbigt för vissa, men ah, jag tyckte inte det var jobbigt...
Karin, skönt för dig iaf! Jag tyckte att veckorna efter var jobbiga. Sedan hann jag nog få lite moderskänslor, haha.
http://en.wikipedia.org/wiki/4_Months,_3_Weeks_and_2_Days
Klart de ska förbjudas:D
Citat från Placeboeffect
Beror helt på vilken vecka man är i[/i]
Gränsen i Sverige är v.18. Sen är barnet för "mänskligt".
Citat från Placeboeffect
Och? Ju längre tid som går, desto mer utvecklas embryot/fostret.
Jag är för abort, så det var inte det[/i]
Nä, menade mer att vi har en gräns i Sverige där fostret är för utvecklat för att aborteras. Det lät som om du trodde att det inte fanns en sådan gräns.
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
Jag förstår inte varför folk bryr sig om vad andra personer gör med sina kroppar, förstår inte
Klart man ska ha rätt till att göra abort. Dock skulle jag aldrig kunna göra det. Men ifall man vill göra det, så måste man helt klart ha rätt till det. Vore ju fan sjukt annars.
Citat från supergeek
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
a
06:19 och framåt
Citat från WatashiwaNezumi
Klart det är rätt att ta bort ett barn som inte skulle få ett "värdigt" liv - en mamma som inte kommer kunna ta hand om sitt barn gör väl rätt i att ta bort det än att det ska få lida. Dessutom är fostret inte alls utvecklat när man gör abort. Hade inte heller velat få en unge om man blivit våldtagen. Men självklart ska man inte missbruka det.
--------------------------------------------------------------------------
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet