Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
WatashiwaNezumi Tjej, 33 år

2 941 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:50
WatashiwaNezumi Tjej, 33 år

Klart det är rätt att ta bort ett barn som inte skulle få ett "värdigt" liv - en mamma som inte kommer kunna ta hand om sitt barn gör väl rätt i att ta bort det än att det ska få lida. Dessutom är fostret inte alls utvecklat när man gör abort. Hade inte heller velat få en unge om man blivit våldtagen. Men självklart ska man inte missbruka det.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:50
Karin Tjej, 34 år

Citat från Kenmaster


Citat från Karin

langar en /care faktiskt, har gjort jobbigare grejer.

Ja, men, du började käka p-piller, alltid något right?


tbh hade jag redan fixat p-piller det innan jag visste att jag var på tjocken :)

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:51
Karin Tjej, 34 år

Citat från Argh


Karin, oj, jaså? Alltså, det är ju inte mycket att gå igenom, men det är ändå hela tjosanet med att ligga på sjukhuset, och veckorna efter då man blöder och inte får bada, använda tampong eller ha sex. Sedan kan det ju vara psykiskt jobbigt för vissa.

två veckor går rätt fort... :P och visst, det är säkert jobbigt för vissa, men ah, jag tyckte inte det var jobbigt...

Argh Tjej, 32 år

2 599 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:52
Argh Tjej, 32 år

Karin, skönt för dig iaf! Jag tyckte att veckorna efter var jobbiga. Sedan hann jag nog få lite moderskänslor, haha.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:54
Karin Tjej, 34 år

Citat från Argh


Karin, skönt för dig iaf! Jag tyckte att veckorna efter var jobbiga. Sedan hann jag nog få lite moderskänslor, haha.

jag var mest bitter över att jag blivit tjock, hade inga moderskänslor alls :P

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 19:57
DumFan Kille, 35 år

http://en.wikipedia.org/wiki/4_Months,_3_Weeks_and_2_Days
Klart de ska förbjudas:D

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
24 oktober 2010 kl. 19:42
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Placeboeffect


Beror helt på vilken vecka man är i[/i]

Gränsen i Sverige är v.18. Sen är barnet för "mänskligt".

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
24 oktober 2010 kl. 19:57
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Placeboeffect


Och? Ju längre tid som går, desto mer utvecklas embryot/fostret.
Jag är för abort, så det var inte det[/i]

Nä, menade mer att vi har en gräns i Sverige där fostret är för utvecklat för att aborteras. Det lät som om du trodde att det inte fanns en sådan gräns.

supergeek Tjej, 33 år

5 406 forumsinlägg

Skrivet:
24 oktober 2010 kl. 19:58
supergeek Tjej, 33 år

RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2010 kl. 19:12
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Jag förstår inte varför folk bryr sig om vad andra personer gör med sina kroppar, förstår inte

B3ll4 Tjej, 31 år

1 692 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2010 kl. 20:00
B3ll4 Tjej, 31 år

Klart man ska ha rätt till att göra abort. Dock skulle jag aldrig kunna göra det. Men ifall man vill göra det, så måste man helt klart ha rätt till det. Vore ju fan sjukt annars.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2010 kl. 20:11
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från panama


Jag förstår inte varför folk bryr sig om vad andra personer gör med sina kroppar, förstår inte

Fast, vissa ser ju fostret som en annans kropp, liksom.

BMTHEROIN Kille, 36 år

14 721 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2010 kl. 20:18
BMTHEROIN Kille, 36 år

Citat från supergeek


RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT
RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT RÄTT


a

Aw3zom3n3zZ Tjej, 30 år

147 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2010 kl. 20:03
Aw3zom3n3zZ Tjej, 30 år



06:19 och framåt

Zazzazing Tjej, 27 år

484 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2010 kl. 20:59
Zazzazing Tjej, 27 år

Citat från WatashiwaNezumi


Klart det är rätt att ta bort ett barn som inte skulle få ett "värdigt" liv - en mamma som inte kommer kunna ta hand om sitt barn gör väl rätt i att ta bort det än att det ska få lida. Dessutom är fostret inte alls utvecklat när man gör abort. Hade inte heller velat få en unge om man blivit våldtagen. Men självklart ska man inte missbruka det.
--------------------------------------------------------------------------


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet