Abort - Rätt eller fel?
Fan är gillaknappen när den behövs?
Citat från Ecstasyvision
Fan är gillaknappen när den behövs?
--------------------------------------------------------------------------
abort borde vara upp till föräldrarna(störst majoritet har mamman då det är hon som bär på barnet).
Abort ska tillåtas. Punkt.
Citat från Zazzazing
Citat från WatashiwaNezumi
Klart det är rätt att ta bort ett barn som inte skulle få ett "värdigt" liv - en mamma som inte kommer kunna ta hand om sitt barn gör väl rätt i att ta bort det än att det ska få lida. Dessutom är fostret inte alls utvecklat när man gör abort. Hade inte heller velat få en unge om man blivit våldtagen. Men självklart ska man inte missbruka det.
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
För abort. Känns lagom dumt att barnet ska få ett dåligt liv för att föräldrarna "måste ta sitt ansvar".
Abort ="Ctrl - z" IRL
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Citat från Tramptass
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Kondomer spricker inte bara sådär. Kör man för hårt behöver man tjockare kondom, eller så har kondomerna legat i dålig tempratur, eller omständighet. Det finns i stort sett alltid någon typ av ursäkt vad som hände med kondomen.
Citat från Tongon93
Citat från Tramptass
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Kondomer spricker inte bara sådär. Kör man för hårt behöver man tjockare kondom, eller så har kondomerna legat i dålig tempratur, eller omständighet. Det finns i stort sett alltid någon typ av ursäkt vad som hände med kondomen.
De kan visst spricka bara sådär.
Om man kört för länge, och man blir torr, eller om man råkat pilla med naglarna på kondomen, eller om den är gammal.
Citat från panama
Citat från Tongon93
Citat från Tramptass
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Kondomer spricker inte bara sådär. Kör man för hårt behöver man tjockare kondom, eller så har kondomerna legat i dålig tempratur, eller omständighet. Det finns i stort sett alltid någon typ av ursäkt vad som hände med kondomen.
De kan visst spricka bara sådär.
Om man kört för länge, och man blir torr, eller om man råkat pilla med naglarna på kondomen, eller om den är gammal.
Det är ju precis vad jag sa. Det finns alltid en ursäkt.
Kör inte för länge, kör inte om det blir torrt, lek inte med naglarna och använd inte gamla kondomer. Det är precis vad jag menade med dåliga omständigheter för kondomen.
Citat från Tongon93
Citat från panama
Citat från Tongon93
Citat från Tramptass
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Kondomer spricker inte bara sådär. Kör man för hårt behöver man tjockare kondom, eller så har kondomerna legat i dålig tempratur, eller omständighet. Det finns i stort sett alltid någon typ av ursäkt vad som hände med kondomen.
De kan visst spricka bara sådär.
Om man kört för länge, och man blir torr, eller om man råkat pilla med naglarna på kondomen, eller om den är gammal.
Det är ju precis vad jag sa. Det finns alltid en ursäkt.
Kör inte för länge, kör inte om det blir torrt, lek inte med naglarna och använd inte gamla kondomer. Det är precis vad jag menade med dåliga omständigheter för kondomen.
Folk kanske vill köra länge.
abort är något som jag tycker kvinnor i mellan ska sköta själva.
Tycker de ska bestämma detta.
Vi männen kan inte lägga oss i något sådant då vi ej varit/kan vara i den gravida situationen.
Citat från panama
Citat från Tongon93
Citat från panama
Citat från Tongon93
Citat från Tramptass
Citat från Tongon93
Jag säger såhär helt enkelt, ingen människa har rätt att döda en annan människa, men ska en person behöva lida för något som i framtiden kommer bli en människa? Så länge det inte fötts är det ett foster, och ingen människa, och då borde det tveklöst vara tillåtet att behålla, eller bli av med det. Hur man än vill.
En kvinna borde få tillåtas ta bort fostret när hon vill, om hon vill. Och mannen ska inte ha något med barnets val att leva att göra. Vill han ha barnet finns det många som kan och vill föda ett, och vill han inte borde han använt kondom, så enkelt är det.
Om kondomen sprack då?
Kondomer spricker inte bara sådär. Kör man för hårt behöver man tjockare kondom, eller så har kondomerna legat i dålig tempratur, eller omständighet. Det finns i stort sett alltid någon typ av ursäkt vad som hände med kondomen.
De kan visst spricka bara sådär.
Om man kört för länge, och man blir torr, eller om man råkat pilla med naglarna på kondomen, eller om den är gammal.
Det är ju precis vad jag sa. Det finns alltid en ursäkt.
Kör inte för länge, kör inte om det blir torrt, lek inte med naglarna och använd inte gamla kondomer. Det är precis vad jag menade med dåliga omständigheter för kondomen.
Folk kanske vill köra länge.
Vill man köra länge vill man se till att vara försiktig, eller att inte komma på insidan. Enkelt att fixa hem lite glid och smörja in kondomen med också.
PrinceALI: Håller helt och hållet med dig där.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet