Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:30
theblackicicle Tjej, 36 år

Sojamjölk med vaniljsmak*
Där snackar vi kärlek!

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:31
JWL Kille, 35 år

Citat från XinfernoX


Havremjölk med vaniljsmak är heaven!

Jag gjorde pannkakor på det (jag hatar pannkakor) och det blev supergott!

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:31
JWL Kille, 35 år

Citat från theblackicicle


Sojamjölk med vaniljsmak*
Där snackar vi kärlek!


Fååår testa den med då :>

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:33
QWERDF 33 år

JWL:
Gjorde pannkakor på sojamjölk med chokladsmak förut. Det blev också asgott! Får testa med vaniljsmak någon gång. Hur kan man hata pannkakor förresten? :o

theblackicicle:
Var det sojamjölk eller havremjölk med chokladsmak som jag skulle testa?

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:34
mikado Tjej, 32 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från mikado

haha, jag äter det helst helt utan pålägg :o

Tycker du inte att det blir väldigt...tuggigt?s:


nej, alltså att värma en sån skiva lite och sen sitta och småäta är ju helt underbart gott :)
dock kan jag tänka mig att det inte är någon höjdare att äta fort och mycket av!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:34
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från JWL


Citat från theblackicicle

Sojamjölk med vaniljsmak*
Där snackar vi kärlek!

Fååår testa den med då :>


Skitgod (och då menar jag verkligen SUUUPERGOD) att blanda med o'boy :D inga konstiga sojamjölksbismaker som brukar finnas annars, bara vaniljsmak :D omnomnom!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:35
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från XinfernoX


JWL:
Gjorde pannkakor på sojamjölk med chokladsmak förut. Det blev också asgott! Får testa med vaniljsmak någon gång. Hur kan man hata pannkakor förresten? :o

theblackicicle:
Var det sojamjölk eller havremjölk med chokladsmak som jag skulle testa?


öööh... Jag har testat både och, minns inte vilken som var godast... Minns iaf att carlshamn (brun, randig. Minns inte soja/havre) var god (:

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:36
QWERDF 33 år

theblackicicle:
Du tjatade förut att jag skulle testa någon utav dem. x) Men ja.. Check på sojamjölk. Ska se var jag kan hitta havremjölken.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:38
theblackicicle Tjej, 36 år

Mitt minne är USELT, på riktigt...

Imorgon ska jag göra morotskaka om jag orkar sticka o köpa grädde&mjukost... Fira Truls :D

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:42
QWERDF 33 år

Vad använder du för konstigt recept?

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:45
theblackicicle Tjej, 36 år

nån som länkade häromdagen,
http://www.tasteline.com/recept/Vegansk_Morotskaka___mjolk-___aggfri__2

har du nåt annat? (:

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:46
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från mikado


nej, alltså att värma en sån skiva lite och sen sitta och småäta är ju helt underbart gott :)
dock kan jag tänka mig att det inte är någon höjdare att äta fort och mycket av!


Haha, kanske bara jag som kräver fuktig och lättätlig mat.
Sen så älskar jag att äta brödet med extra salt smör, det smakar skitgott!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:52
QWERDF 33 år

theblackicicle:
Nu när du säger det, nej. :| Antar att du ska använda osten till glasyren? Eftersom det är vad som står i alla recept.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 21:54
theblackicicle Tjej, 36 år

XinfernoX:
Precis (: Fast grejen är att jag inte hittat en enda god vegansk mjukost.. Bara en med massa kryddor, och den kan man ju inte precis ha på morotskakan >< Men det smakar kanske inte lika "äckligt" om man blandar med massa florsocker...

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
9 mars 2010 kl. 22:05
QWERDF 33 år

Nja.. Tycker att du ska hellre skippa glasyren och äter det med sprutgrädde eller något. :o


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet