Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Smix Kille, 33 år

1 829 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:34
Smix Kille, 33 år

halloumi är gott, annars så smakar vegetarisk mat röv

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:41
natsukashi Kille, 60 år

Gör vegansk ugnspannkaka med majs och vetemjöl. För att jag inte kan göra vanliga!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:45
QWERDF 33 år

Jag gör en massa saker nu. Slänger upp en bild och recept i bloggen om allt blir gott. :]

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:46
natsukashi Kille, 60 år

Juste, skulle bevaka din blogg!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:50
QWERDF 33 år

natsukashi: My first fan. :$

sorgarendur: EC-bloggen!

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:52
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från pussy


Skål med äpplechips, bantning är inte så svårt ju

Åh. Måste testas!
Skiva tunt, in i ugnen?

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:55
theblackicicle Tjej, 36 år

Hehe idag ska jag jobba så får pizza som vanligt... Men jag funderar på en sak, ifall man skulle variera med falafelrulle (som jag btw aldrig testat)..
Vissa av falaflarna (?) man köper i affären innehåller ju ägg... Hur brukar det vara på pizzaställen/uteserveringar? Nån som har koll?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 17:12
natsukashi Kille, 60 år

Majsmjöl = konstig ugnspannkaka. Den har bristningar i toppen. :((

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 17:16
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från pussy


Tack! Men blir det inte grymt varmt i köket om man har luckan öppen?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 17:56
QWERDF 33 år

Seitan är en pain in the ass att göra.. Efter 2 timmar och 15 minuter är bara hälften färdigt. D:

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 19:18
mikado Tjej, 32 år

min kvällsmat:
broccolisoppa med svarta bönor, bladspenat, sockerärtor,
paprika, soltorkade tomater, solrosfrön och (jätte)stark ost.
kryddning: persilja, vitlök och salt.

hihihi, det var inte lite fel det.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 20:04
QWERDF 33 år



Recept till allt finns i bloggen. :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2010 kl. 16:10
theblackicicle Tjej, 36 år

Gjode nyss asgod sojafärssås! icas sojafärs, ett halvt paket tomatgrejs med örter, en liten burk majs och salt&peppar.
Omnomnom :D

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2010 kl. 16:13
sten Tjej, 32 år

Hahah åh min farfar alltså. Farsan var just och hämtade honom för han ska käka middag med oss idag. Hans kommentar: "Jahaa, ska Nea äta kött idag?" Det roligaste var att han lät riktigt glad och förväntansfull när han sa det.
Näej, blir sojakorv för min del.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2010 kl. 16:19
natsukashi Kille, 60 år

letade efter pirogrecept utan jäst då jag är lat och har bestämt att det funkar skitbra utan ändå. Hittade det här.

8 medelstorapotatisar (bör vara ganska stora, annars tar några fler)
koka dessa och pressa.
Blanda i 200 gram smör och 2 tsk bakpulver samt lite salt.
häll i ca 8dl vetemjöl.
Blanda allt till en "bröddeg"
Blir helt underbar pirogdeg. låter kanske konstigt med potatis men
det är hur gott som helst. receptet kommer från "vår kokbok"

jag brukar ta en bit deg och kavla ut. lägga en lite tallrik (assiet) och skära runt
så det blir mindre cirklar, lägga fyllningen och sen vika ihop. pensla med ägg och in i ungen på 250 grader i ca 10 min


Fast det är bara töntar som penslar med ägg.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet