Vegetarisk och Vegansk kost
halloumi är gott, annars så smakar vegetarisk mat röv
Gör vegansk ugnspannkaka med majs och vetemjöl. För att jag inte kan göra vanliga!
Jag gör en massa saker nu. Slänger upp en bild och recept i bloggen om allt blir gott. :]
Juste, skulle bevaka din blogg!
natsukashi: My first fan. :$
sorgarendur: EC-bloggen!
Hehe idag ska jag jobba så får pizza som vanligt... Men jag funderar på en sak, ifall man skulle variera med falafelrulle (som jag btw aldrig testat)..
Vissa av falaflarna (?) man köper i affären innehåller ju ägg... Hur brukar det vara på pizzaställen/uteserveringar? Nån som har koll?
Majsmjöl = konstig ugnspannkaka. Den har bristningar i toppen. :((
Seitan är en pain in the ass att göra.. Efter 2 timmar och 15 minuter är bara hälften färdigt. D:
min kvällsmat:
broccolisoppa med svarta bönor, bladspenat, sockerärtor,
paprika, soltorkade tomater, solrosfrön och (jätte)stark ost.
kryddning: persilja, vitlök och salt.
hihihi, det var inte lite fel det.
Gjode nyss asgod sojafärssås! icas sojafärs, ett halvt paket tomatgrejs med örter, en liten burk majs och salt&peppar.
Omnomnom :D
Hahah åh min farfar alltså. Farsan var just och hämtade honom för han ska käka middag med oss idag. Hans kommentar: "Jahaa, ska Nea äta kött idag?" Det roligaste var att han lät riktigt glad och förväntansfull när han sa det.
Näej, blir sojakorv för min del.
letade efter pirogrecept utan jäst då jag är lat och har bestämt att det funkar skitbra utan ändå. Hittade det här.
8 medelstorapotatisar (bör vara ganska stora, annars tar några fler)
koka dessa och pressa.
Blanda i 200 gram smör och 2 tsk bakpulver samt lite salt.
häll i ca 8dl vetemjöl.
Blanda allt till en "bröddeg"
Blir helt underbar pirogdeg. låter kanske konstigt med potatis men
det är hur gott som helst. receptet kommer från "vår kokbok"
jag brukar ta en bit deg och kavla ut. lägga en lite tallrik (assiet) och skära runt
så det blir mindre cirklar, lägga fyllningen och sen vika ihop. pensla med ägg och in i ungen på 250 grader i ca 10 min
Fast det är bara töntar som penslar med ägg.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
