Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från ErikSchwartz
Citat från natsukashi
Erik: Om man mår skitilla/får ont i magen av något brukar man inte vilja äta det igen va? Inte direkt som att kött har någon märkvärd ruseffekt som de kan fastna vid heller!
Folk dricker även fast man får en bakfylla.
För vissa är en smakupplevelse starkare än för andra.
Jag tror att kött är en ganska invand smak däremot. Men nog kan det hända att folk vänder. Tror inte att det är så vanligt däremot.
theblackcicle: Nu när jag tänker efter känner jag igen den där lärarmentaliteten otroligt mycket. Tvingade i en asäcklig och dålig mat hela tiden, och det där med att inte slänga också. Fyfan.
Citat från natsukashi
Jag tror att kött är en ganska invand smak däremot. Men nog kan det hända att folk vänder. Tror inte att det är så vanligt däremot.
Jag tror bara vad jag vet som skalman sa!
bobloblaw: Nej, usch och fy för folk som tvingar i en saker man inte vill...!
Citat från theblackicicle
bobloblaw: Nej, usch och fy för folk som tvingar i en saker man inte vill...!
som våldtäktsmän! :DDDDD
Citat från bobloblaw
Citat från theblackicicle
bobloblaw: Nej, usch och fy för folk som tvingar i en saker man inte vill...!
som våldtäktsmän! :DDDDD
Trodde du gillade sånt ... :(
Tänkte just på det när jag skrev det x) haha!
Citat från natsukashi
Citat från bobloblaw
Citat från theblackicicle
bobloblaw: Nej, usch och fy för folk som tvingar i en saker man inte vill...!
som våldtäktsmän! :DDDDD
Trodde du gillade sånt ... :(
haha, inte med gamla gubbar!
vet dock inte varför bara just gamla gubbar kan våldta.. men så äre.
åh. aldrig fattat tvångsgrejen med skolmat
de säger åt en att ta mat även om man inte vill
de säger att man inte får slänga mat, då kunde någon annan ätit den istället
sen sitter de och tvingar i en det.
kommer ihåg min lågstadielärare som gärna satt med och såg till så att jag åt. när jag började få kväljningar och uppstötningar gav hon sig ibland.
jävla kärring.
Det borde vara typ olagligt eller nåt... Iaf till viss gräns..
alltså
itvingad mat är ju inte bra för någon
jag fattade ju inte ens varför, och det faktum att jag blev så illamående gjorde ju att jag avskydde mat ännu mer
exakt, förstår precis vad du menar (:
hehe :)
Citat från bobloblaw
Citat från theblackicicle
usch...
Om jag får barn ska de fanimej inte få käka kött, varesig de vill det eller inte, förrän de är 18...
fast om du aldrig introducerar det till dem och vänjer dem vid det, så kommer de ju antagligen inte vilja ha :>
hah, tvärt om antagligen.
Citat från Freetown
Citat från bobloblaw
Citat från theblackicicle
usch...
Om jag får barn ska de fanimej inte få käka kött, varesig de vill det eller inte, förrän de är 18...
fast om du aldrig introducerar det till dem och vänjer dem vid det, så kommer de ju antagligen inte vilja ha :>
hah, tvärt om antagligen.
menar inte något förbud liksom, utan bara att man låter bli det, och berättar vad det är osv. inte liksom "ÄT INTE KÖTT UNGE"
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet