Vegetarisk och Vegansk kost
Påp, ja <3 BÄSTA DEJTEN
MAT ÄR GODAST NÄR MAN LAGAR DEN SJÄLV.
Den får gärna vara gratis också, hihi.
Varför är egentligen sojamjölk och sådär så dyrt? I de flesta jämförelseer man ser så är ju veg mat billigare.. Och att göra ett STORkok sojamjölk borde ju inte kosta så jävla mycket att ett paket med 1l vaniljsojamjölk ska kosta typ 16 kr ):
Okej, vaniljen gör väl det lite dyrare, men alla veggrejer är typ SKITDYRA D:
Citat från CTRLZ
Nona, min mammas vegmat är det bästa som finns i hela världen.
hade ren tur att hon var vegetarian när hon var ung, annars hade jag
väl fått lagat min mat själv, och det hade ju inte slutat bra.
fast jag kan koka makaroner.
Åh, då måste jag få komma hem till dig och äta mat <3
Dock var min mamma också veg som ung, och har blivit det nu igen för att hon inspirerades av mig :>
Men jag äter aldrig hos henne. Måste äta hos henne snart!
Hahah, jag kan inte koka makaroner :$ Men piroger kunde jag göra! Knasigt äre
Citat från theblackicicle
Varför är egentligen sojamjölk och sådär så dyrt? I de flesta jämförelseer man ser så är ju veg mat billigare.. Och att göra ett STORkok sojamjölk borde ju inte kosta så jävla mycket att ett paket med 1l vaniljsojamjölk ska kosta typ 16 kr ):
Okej, vaniljen gör väl det lite dyrare, men alla veggrejer är typ SKITDYRA D:
Jag håller med, det borde vara billigare med vegmat. Då skulle alla köttisar börja köpa det istället. :>
Ska nog typ....... laga mat snart! Undrar vad bara :> Kanske blir sesamnuggets!
Citat från theblackicicle
Varför är egentligen sojamjölk och sådär så dyrt? I de flesta jämförelseer man ser så är ju veg mat billigare.. Och att göra ett STORkok sojamjölk borde ju inte kosta så jävla mycket att ett paket med 1l vaniljsojamjölk ska kosta typ 16 kr ):
Okej, vaniljen gör väl det lite dyrare, men alla veggrejer är typ SKITDYRA D:
Utbud och efterfrågan!
Ju fler som konverterar till vegetarianer, ju billigare kommer det att bli att vara vegetarian :]
Nu ska jag fixa en macka med tartex! :(
snowdoll: Precis! Inte precis att man blir lockad att köpa nåt som är nästan dubbelt så dyrt som "det vanliga"... Man borde få extra bostadsbidrag som veg...!
CTRLZ: Mycket konstigt... men vaniljsojamjölk=omnomnom :D
Citat från CTRLZ
HAHA BRA IDÈ JU.
Yes! :D
Citat från theblackicicle
snowdoll: Precis! Inte precis att man blir lockad att köpa nåt som är nästan dubbelt så dyrt som "det vanliga"... Man borde få extra bostadsbidrag som veg...!
Haha, ja eller hur. :D Jag menar vi bidrar ju varken till miljöförstöring samt andras död.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet