Vegetarisk och Vegansk kost
JWL: Man får helt enkelt tvinga folk att börja dricka vegmjölk så de fattar att priset måste sänkas! ;>
snowdoll: Precis! Lite som min plan med "kulturbidrag" (= gå på festivaler gratis och bli kulturerad höhö) så borde man skaffa ett "vegbidrag" eller "matbidrag"!! :D Och liksom de som är allergiska mot typ mjölkprotein och sånt, de har ju inte ens valt det, men måste ändå betala massa extra för sin mat... Det är ju inte riktigt rätt...
CTRLZ: Testa den vaniljsojan, en av de godaste veganska som går att blanda med o'boy (vilket i princip är det enda jag gör med den)! Jättegod i kakor med, ger lite vaniljtouche till allt :D
Citat från CTRLZ
theblackicicle: åh, låter faktiskt gott. jag gillar vaniljkräm, så vaniljmjölk kan inte slå fel. bara den inte smakar gräddigt så är jag nöjd. haha.
Njä, inte precis! Iaf inte om man låter bli att skaka den, vilket jag också brukar göra (: Fast då blir den ju vattnigare överst och "fastare" i botten.. Så det hela handlar om att prioritera (y)
CTRLZ: ah, men testa en rå nästa gång! värt det :3
Citat från theblackicicle
Precis! Sojamjölk till exempel är ett praktexemplar på någonting man måste betala mer för trots att det är betydligt billigare att framställa. Jag menar hur billigt är det med vanlig mjölk då man måste fodra korna för att överhuvudtaget komma åt mjölken inklusive föda upp en mängd nya djur (kalvar).
Förslag till regeringen: NÄSTA!
Eller är det riksdag? Man kommer inte ihåg sånt man lärde sig på samhällskunskapen D:
Större marknad och statliga subventioner = sänkta priser. ;D
Hur är det med kaviar egentligen, är det vegetariskt? Det är ju ägg?
Hm, kom att tänka på det nu :| hur gör dom det?
Citat från Nona
Hm, kom att tänka på det nu :| hur gör dom det?
Skär upp magen och tömmer ur skiten?
Kaviar som är så gott.
De röker fiskrom :]
Jag älskade kaviar när jag var liten, fram tills den dag då mamma&syrrorna sa att det var fiskägg. Då spottade jag ut det jag hade i munnen och har inte ätit sedan dess...
Usch för lukten :S
Det finns tångkaviar = gott = vegetariskt
Citat från Freetown
Det finns tångkaviar = gott = vegetariskt
This!
EDIT: Fattar inte varför de envisas att färga den ena med E120 däremot. Finns ju både rödbetsjuice och beta-karoten som funkar lika bra. :c
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet