Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 19:53
Nona 35 år

Citat från CTRLZ


du, det har du så rätt i. jag älskar svamp. champinjoner <3

råa champinjoner är så gott att jag avlider lite!
speciellt i sallad. åh

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 19:56
theblackicicle Tjej, 36 år

JWL: Man får helt enkelt tvinga folk att börja dricka vegmjölk så de fattar att priset måste sänkas! ;>

snowdoll: Precis! Lite som min plan med "kulturbidrag" (= gå på festivaler gratis och bli kulturerad höhö) så borde man skaffa ett "vegbidrag" eller "matbidrag"!! :D Och liksom de som är allergiska mot typ mjölkprotein och sånt, de har ju inte ens valt det, men måste ändå betala massa extra för sin mat... Det är ju inte riktigt rätt...

CTRLZ: Testa den vaniljsojan, en av de godaste veganska som går att blanda med o'boy (vilket i princip är det enda jag gör med den)! Jättegod i kakor med, ger lite vaniljtouche till allt :D

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 19:57
Nona 35 år

Citat från CTRLZ


hm.. har aldrig ätit helt färska champinjoner råa..
och champinjoner på konserv är bara läskiga. gummiaktiga </3


HAR DU ALDRIG..........? Omg, du måste äta färska champinjoner <3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 19:58
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från CTRLZ


theblackicicle: åh, låter faktiskt gott. jag gillar vaniljkräm, så vaniljmjölk kan inte slå fel. bara den inte smakar gräddigt så är jag nöjd. haha.

Njä, inte precis! Iaf inte om man låter bli att skaka den, vilket jag också brukar göra (: Fast då blir den ju vattnigare överst och "fastare" i botten.. Så det hela handlar om att prioritera (y)

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 19:58
Nona 35 år

CTRLZ: ah, men testa en rå nästa gång! värt det :3

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:01
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Precis! Sojamjölk till exempel är ett praktexemplar på någonting man måste betala mer för trots att det är betydligt billigare att framställa. Jag menar hur billigt är det med vanlig mjölk då man måste fodra korna för att överhuvudtaget komma åt mjölken inklusive föda upp en mängd nya djur (kalvar).

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:03
theblackicicle Tjej, 36 år

Förslag till regeringen: NÄSTA!

Eller är det riksdag? Man kommer inte ihåg sånt man lärde sig på samhällskunskapen D:

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:08
natsukashi Kille, 60 år

Större marknad och statliga subventioner = sänkta priser. ;D

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:12
Nona 35 år

Hur är det med kaviar egentligen, är det vegetariskt? Det är ju ägg?

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:17
Nona 35 år

Hm, kom att tänka på det nu :| hur gör dom det?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:18
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nona


Hm, kom att tänka på det nu :| hur gör dom det?

Skär upp magen och tömmer ur skiten?

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:18
JWL Kille, 35 år

Kaviar som är så gott.
De röker fiskrom :]

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:18
theblackicicle Tjej, 36 år

Jag älskade kaviar när jag var liten, fram tills den dag då mamma&syrrorna sa att det var fiskägg. Då spottade jag ut det jag hade i munnen och har inte ätit sedan dess...
Usch för lukten :S

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:18
melilot Tjej, 32 år

Det finns tångkaviar = gott = vegetariskt

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 20:19
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Freetown


Det finns tångkaviar = gott = vegetariskt

This!

EDIT: Fattar inte varför de envisas att färga den ena med E120 däremot. Finns ju både rödbetsjuice och beta-karoten som funkar lika bra. :c


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet