Vegetarisk och Vegansk kost
grodmos
Tjej, 30 år
Såndär låååång platt pasta(kan ej namnet ):), championer, sås, och räkor om man äter vattendjur, annars tar man bort räkorna XD
sten
Tjej, 32 år
Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.
sten
Tjej, 32 år
Citat från NemoJackson
Citat från product
Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.
Visste ju inte om det D:
Förstås. Anser du att skaldjur är vegetariskt?
grodmos
Tjej, 30 år
Citat från product
Citat från NemoJackson
Citat från product
Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.
Visste ju inte om det D:
Förstås. Anser du att skaldjur är vegetariskt?
Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?
sten
Tjej, 32 år
Citat från NemoJackson
Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?
Äter man fisk/skaldjur är man inte vegetarian.
grodmos
Tjej, 30 år
Citat från product
Citat från NemoJackson
Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?
Äter man fisk/skaldjur är man inte vegetarian.
ah...Det visste jag inte, en vän till mig säger att hon är vegetarian då, fast hon äter fisk..Ja, tack för att du sa det ^^.
paleflesh
Kille, 33 år
Fisk är kött, det borde både du & hon veta.
theblackicicle
Tjej, 36 år
man är väl demivegetarian?
demi=halv
stod det iaf i min gaaaamla hk-bok
EDIT: kolla här tex http://www.vegetarism.se/vegetarism-och-vegetarian/demi-vegetarian/
natsukashi
Kille, 60 år
Det finns inga gråzoner. ;>
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från kim
Det är rätt drygt jo.
Jag menar att det kommer alltid vara kalvmage, men samtidigt är det enzymer och syra. Det är mer syntetiskt än organiskt, även om det fortfarande från grunden är malen kalvmage.
Ägg är ju ett potentiellt foster, vilket egentligen är minst lika organiskt som löpe.
Fast slakt är nödvändigt för att få fram löpen. I.e. inte vegetariskt.
kim
Kille, 34 år
det vet jag med jesper, jag rättfärdigar inte något ^^,
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från natsukashi
Det finns inga gråzoner. ;>
Skaldjur >:3 Vegetarianens kött xD
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet