Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:17
Apelsin Kille, 31 år

Citat från snowdoll


Jag tycker att det fel att kalla sig vegeterian om man äter ost med löpe. Även om man räknar alla mejeriprodukter inom vegeteriankosten så är en kalvmage en kalvmage.

Där håller jag med dig fullt ut!

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:19
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Apelsin


Där håller jag med dig fullt ut!

Det var det jag menade från början. :>

Man är vegeterian sålänge man äter mejeriprodukter utan löpe.

grodmos Tjej, 30 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:24
grodmos Tjej, 30 år

Såndär låååång platt pasta(kan ej namnet ):), championer, sås, och räkor om man äter vattendjur, annars tar man bort räkorna XD

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:31
sten Tjej, 32 år

Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.

grodmos Tjej, 30 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:34
grodmos Tjej, 30 år

Citat från product


Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.


Visste ju inte om det D:

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:36
sten Tjej, 32 år

Citat från NemoJackson


Citat från product

Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.

Visste ju inte om det D:


Förstås. Anser du att skaldjur är vegetariskt?

grodmos Tjej, 30 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:37
grodmos Tjej, 30 år

Citat från product


Citat från NemoJackson

Citat från product

Ska folk börja posta "recept" innehållande räkor kan jag ju lika bra posta recept på fiskrätter. Inte för att jag äter fisk, men ändå.
Arg.

Visste ju inte om det D:

Förstås. Anser du att skaldjur är vegetariskt?


Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:41
sten Tjej, 32 år

Citat från NemoJackson


Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?

Äter man fisk/skaldjur är man inte vegetarian.

grodmos Tjej, 30 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 00:47
grodmos Tjej, 30 år

Citat från product


Citat från NemoJackson

Vissa äter ju vattendjur & är vegetarianer, jag gör dock inte det. Men jag känner vissa som gör det, det är då väl normalt?

Äter man fisk/skaldjur är man inte vegetarian.



ah...Det visste jag inte, en vän till mig säger att hon är vegetarian då, fast hon äter fisk..Ja, tack för att du sa det ^^.

paleflesh Kille, 33 år

160 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 01:05
paleflesh Kille, 33 år

Fisk är kött, det borde både du & hon veta.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 01:33
theblackicicle Tjej, 36 år

man är väl demivegetarian?
demi=halv

stod det iaf i min gaaaamla hk-bok

EDIT: kolla här tex http://www.vegetarism.se/vegetarism-och-vegetarian/demi-vegetarian/

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 08:59
natsukashi Kille, 60 år

Det finns inga gråzoner. ;>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 09:03
natsukashi Kille, 60 år

Citat från kim


Det är rätt drygt jo.

Jag menar att det kommer alltid vara kalvmage, men samtidigt är det enzymer och syra. Det är mer syntetiskt än organiskt, även om det fortfarande från grunden är malen kalvmage.

Ägg är ju ett potentiellt foster, vilket egentligen är minst lika organiskt som löpe.


Fast slakt är nödvändigt för att få fram löpen. I.e. inte vegetariskt.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 09:12
kim Kille, 34 år

det vet jag med jesper, jag rättfärdigar inte något ^^,

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2010 kl. 10:02
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från natsukashi


Det finns inga gråzoner. ;>

Skaldjur >:3 Vegetarianens kött xD


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet