Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:20
JWL Kille, 35 år

Citat från snowdoll


Löpe är ju kalvmage, så jag skulle knappast säga att det är vegetariskt.

Ungefär lika lite vegetariskt som det är med mjölk!

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:23
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från JWL


Ungefär lika lite vegetariskt som det är med mjölk!

Vad menar du?

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:26
JWL Kille, 35 år

Citat från snowdoll


Vad menar du?[/i]

Behöver man slakta djuret för att få tag på löpen?
Det var ungefär det jag menade.

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:27
Apelsin Kille, 31 år

Citat från JWL


Som jag har fattat det så finns det löpe i alla de vanligaste ostsorterna.
Sen finns det specialostar utan!


Det är det jag menar. Jag antar att pajen är gjord på ost innehållande Löpe just för att det är det i dem vanligaste ostarna.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:27
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från JWL


Behöver man slakta djuret för att få tag på löpen?
Det var ungefär det jag menade.


Jaså!
Ja, det är klart.

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:31
JWL Kille, 35 år

Citat från snowdoll


Jaså!
Ja, det är klart.[/i]

Min fråga var egentligen om en laktovegetarian "kan" äta ost.
För ost räknas ju som en mejeriprodukt.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:40
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från JWL


Min fråga var egentligen om en laktovegetarian "kan" äta ost.
För ost räknas ju som en mejeriprodukt.


I mitt tycke så kan en lakto-ovo-vegeterian äta ost sålänge osten är löpefri.

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 21:58
JWL Kille, 35 år

Citat från snowdoll


Citat från JWL

Min fråga var egentligen om en laktovegetarian "kan" äta ost.
För ost räknas ju som en mejeriprodukt.

I mitt tycke så kan en lakto-ovo-vegeterian äta ost sålänge osten är löpefri.


Fast de flesta jag känner som kallar sig vegetarianer äter vanlig ost.
Så vet inte, det är nog upp till en själv!

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:00
Apelsin Kille, 31 år

Det är helt upp till en själv om man äter löpe eller inte och ändå kallar sig vegetarian.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:07
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från JWL


Fast de flesta jag känner som kallar sig vegetarianer äter vanlig ost.
Så vet inte, det är nog upp till en själv!


Ja, det är ju det är ju vanligast att vegeterianer gör det, fast jag tycker det är inkorrekt att kalla sig vegeterian om man äter kalvmage.
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att många vet vad löpe egentligen är.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:10
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Apelsin


Det är helt upp till en själv om man äter löpe eller inte och ändå kallar sig vegetarian.

Jag tycker att det fel att kalla sig vegeterian om man äter ost med löpe. Även om man räknar alla mejeriprodukter inom vegeteriankosten så är en kalvmage en kalvmage.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:10
kim Kille, 34 år

snowdoll: sen är det oftast pain in the ass kolla upp vilka ostar som innehåller löpe eller inte.
ja löpe är kalvmage från grunden, men har blivit nersyrad osv.

jag undviker ost hyfsat ofta. det blir ganska inkorrekt att kalla sig vegetarian tröts att man äter löpe, ja. fast jag kan egentligen inte se mycket skillnad på att äta löpe och ägg.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:21
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från kim


snowdoll: sen är det oftast pain in the ass kolla upp vilka ostar som innehåller löpe eller inte.
ja löpe är kalvmage från grunden, men har blivit nersyrad osv.

jag undviker ost hyfsat ofta. det blir ganska inkorrekt att kalla sig vegetarian tröts att man äter löpe, ja. fast jag kan egentligen inte se mycket skillnad på att äta löpe och ägg.


Äsch, så drygt är det inte. Sedan tillverkas det alltfler ostar som innehåller enzymer istället för löpe. :>

Hur menar du?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:37
kim Kille, 34 år

Det är rätt drygt jo.

Jag menar att det kommer alltid vara kalvmage, men samtidigt är det enzymer och syra. Det är mer syntetiskt än organiskt, även om det fortfarande från grunden är malen kalvmage.

Ägg är ju ett potentiellt foster, vilket egentligen är minst lika organiskt som löpe.

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 22:42
Nona 35 år

Citat från kim


Det är rätt drygt jo.

Jag menar att det kommer alltid vara kalvmage, men samtidigt är det enzymer och syra. Det är mer syntetiskt än organiskt, även om det fortfarande från grunden är malen kalvmage.

Ägg är ju ett potentiellt foster, vilket egentligen är minst lika organiskt som löpe.


Ägg har bara foster i sig om de blivit befruktade. Men vad jag vet så har de inte tuppar och hönor tillsammans?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet