Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 13:58
faxmaskinen Kille, 33 år

Men satan vad lömskt. De pillar fan in lite djur i allt.

supergeek Tjej, 33 år

5 406 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 13:58
supergeek Tjej, 33 år

Langa tips på någon middagsmat som inte är allt för matig, men inte är soppa.
Har fantasibrist.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:00
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Heinz


Men satan vad lömskt. De pillar fan in lite djur i allt.

Ja, jag förstår inte ens hur man kan komma på idén. xd
Mjölk + kalvmage = ost? Wtf?!

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:00
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Vad används vassle i?

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:02
faxmaskinen Kille, 33 år

Just nu hittar jag det bara i messmör när jag rotade lite i kylskåpet, haha. Men det känns som att vassle och vasslepulver dyker upp i mycket.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:02
sten Tjej, 32 år

Citat från supergeek


Langa tips på någon middagsmat som inte är allt för matig, men inte är soppa.
Har fantasibrist.


Pastasallad!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:08
QWERDF 33 år



Vänster:

1 skivad aubergine
2 skivade tomater
Hackad dill

1 ½ avokado
2 msk sojagrädde
Vitlök

Stek först auberginerna och sedan tomaterna så att de får en fin färg. Glöm inte att lägga auberginerna på någon servett så att fettet sugs upp. Börja med att lägga ut en botten av hälften av auberginerna och sedan alla tomater. Mixa avokado med grädde och vitlök och smet över. Lägg på resten av auberginerna och toppa med dill.

Mitten:

Kokt jag-vet-inte-vad-det-heter-på-svenska dekorerad med persilja.

Höger:

1 burk kidneybönor (konserver, woho)
Pistaschnötter

Krossade tomater
Kokosmjölk
Oregano
Chilipulver

Blanda ihop såsen och smet ut på en ugnsform. Släng på bönor och nötter och baka i mitten av ugnen i 200 grader. Tog inte tid som vanligt, höhö.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:33
theblackicicle Tjej, 36 år

^ Såg nomnom ut :D

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:58
QWERDF 33 år

theblackicicle: It was!

lamagrowl: Nää.. Större och med en liten skärning i mitten.

pussy: Misslyckades du med matlagningen? :(

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 14:59
faxmaskinen Kille, 33 år

XinfernoX: bulgur? D:

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 15:03
Karin Tjej, 34 år

Kamutvete?

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 15:10
melilot Tjej, 32 år

Citat från Karin


Kamutvete?

ser ut som det

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 15:11
Karin Tjej, 34 år

Citat från ramses_den_II


matvete, hel dinkel kan det också vara

allt ser likadant ut


dock är det inte: couscous


inte heller: bulgur

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 15:14
QWERDF 33 år

Varken bulgur eller kamutvete. :|

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2010 kl. 15:15
QWERDF 33 år

Citat från pussy


Citat från XinfernoX

pussy: Misslyckades du med matlagningen? :(


Vet inte alls vad som blev fel, bara det att jag inte kan äta det längre :(


Var det kidneybönor som du blandade med? Kan tänka att det inte blir lika gott tillsammans med någon annan böna.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet