Vegetarisk och Vegansk kost
Fan vad alla snackar om piroger...
Har dåliga minnen, skulle göra på hemkunskapen, men råkade peppra på tok för mycket.. :/
Citat från xmileyx
pratar vi torkad sojafärs? sjuda sojafärsen i en grytpanna med en smula vatten och krydda lite halvsnabbt. släng på olja, lök och random grönsaker... fräsigt. på med tomatsås och någon fräsig kryddblandning. typ russin, kanel, stöta korianerfrön och oskalade sesamfrön. voila lyx punkgryta!
torkad ja. mmm, sesamfrön. Men jag kan verkligen inte improvisera (än) i matväg. uh.
Imorgon ska jag göra:
Sojamjölk
Baka bröd
och göra piroger :DD
Awesome!
Imorgon ska jag göra:
Vakna
Fixa mig
Åka till stan och köpa läppstift
Spela bowling
Göra pastasallad när jag kommer hem
... sedan vet jag inte.
Awesome!!
Citat från snowdoll
Curry-veggos-istället-för-kyckling-gryta. :D
Ingredienser:
En röd paprika
Purjolök
Veggos "Istället för kyckling"
Röd Curry Paste
Olja/Smör
Currykryddor & Chilikryddor
Stek Veggos-grejerna i olja eller smör. Skär sedan grönsakerna och häll i stekpannan/wokpannan/whatever bland veggogrejerna. När allt tycks se klart ut så är det bara att hälla över Alpro Soya's matlagningsgrädde och klutta i lite röd Curry Paste. Krydda därefter och rör om.
Ät sedan grytan tillsammans med basmatiris. :D
--------------------------------------------------------------------------
Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?
Citat från theblackicicle
Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?
GOTT! Lol, nej men den smakar hmm.. ja, vad smakar den. Nästan som tofu, fast ändå inte. Det är svårt att förklara. :>
Jag tycker att den är helt okej på att ta upp smaker, kanske inte superbra, men jodå, lite smak drar den nog åt sig. (:
Citat från snowdoll
Citat från theblackicicle
Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?
GOTT! Lol, nej men den smakar hmm.. ja, vad smakar den. Nästan som tofu, fast ändå inte. Det är svårt att förklara. :>
Jag tycker att den är helt okej på att ta upp smaker, kanske inte superbra, men jodå, lite smak drar den nog åt sig. (:
Har bara käkat tofu en gång (jo jag vet, jag är en dålig vegan), och den gången var det inte supergott.. :/
Du bara måste äta rökt tofu!
Citat från theblackicicle
Har bara käkat tofu en gång (jo jag vet, jag är en dålig vegan), och den gången var det inte supergott.. :/
Nja, tofu är rätt lamt om man inte skulle ha i det i någonting förstås. :>
Alltså, dem smakar ju självklart inte tofu, men det är något åt det hållet. :>
Citat från snowdoll
Citat från XinfernoX
Du bara måste äta rökt tofu!
Jag vill smaka det. :(
Hatar att det inte går att få tag i tofu där jag bor. Affärerna är även sjukt sega på att beställa :(
Hade tofu i en sallad en gång, that's all. Dock vill jag testa det i ostkaka! :D
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet