Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 23:31
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från XinfernoX


Gör piroger? :D

mm piroger

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 23:34
theblackicicle Tjej, 36 år

Fan vad alla snackar om piroger...
Har dåliga minnen, skulle göra på hemkunskapen, men råkade peppra på tok för mycket.. :/

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 23:34
Karin Tjej, 34 år

Citat från xmileyx


pratar vi torkad sojafärs? sjuda sojafärsen i en grytpanna med en smula vatten och krydda lite halvsnabbt. släng på olja, lök och random grönsaker... fräsigt. på med tomatsås och någon fräsig kryddblandning. typ russin, kanel, stöta korianerfrön och oskalade sesamfrön. voila lyx punkgryta!

torkad ja. mmm, sesamfrön. Men jag kan verkligen inte improvisera (än) i matväg. uh.

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 00:38
Apelsin Kille, 31 år

Imorgon ska jag göra:
Sojamjölk
Baka bröd
och göra piroger :DD

Awesome!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 00:42
QWERDF 33 år

Imorgon ska jag göra:

Vakna
Fixa mig
Åka till stan och köpa läppstift
Spela bowling
Göra pastasallad när jag kommer hem
... sedan vet jag inte.

Awesome!!

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 00:45
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från snowdoll


Curry-veggos-istället-för-kyckling-gryta. :D

Ingredienser:
Alpro soya matlagningsgrädde KOKOSMJÖLK ÄRE SOM GÄLLER!
En röd paprika
Purjolök
Veggos "Istället för kyckling"
Röd Curry Paste
Olja/Smör
Currykryddor & Chilikryddor

Stek Veggos-grejerna i olja eller smör. Skär sedan grönsakerna och häll i stekpannan/wokpannan/whatever bland veggogrejerna. När allt tycks se klart ut så är det bara att hälla över Alpro Soya's matlagningsgrädde och klutta i lite röd Curry Paste. Krydda därefter och rör om.
Ät sedan grytan tillsammans med basmatiris. :D

--------------------------------------------------------------------------

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 00:58
theblackicicle Tjej, 36 år

Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:11
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?

GOTT! Lol, nej men den smakar hmm.. ja, vad smakar den. Nästan som tofu, fast ändå inte. Det är svårt att förklara. :>

Jag tycker att den är helt okej på att ta upp smaker, kanske inte superbra, men jodå, lite smak drar den nog åt sig. (:

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:13
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från snowdoll


Citat från theblackicicle

Nu kanske jag låter helt knasig, men vad smakar veggos istf kyckling egentligen?? Hur är konsistensen? Hur bra tar den upp smaker etc?

GOTT! Lol, nej men den smakar hmm.. ja, vad smakar den. Nästan som tofu, fast ändå inte. Det är svårt att förklara. :>
Jag tycker att den är helt okej på att ta upp smaker, kanske inte superbra, men jodå, lite smak drar den nog åt sig. (:


Har bara käkat tofu en gång (jo jag vet, jag är en dålig vegan), och den gången var det inte supergott.. :/

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:14
QWERDF 33 år

Du bara måste äta rökt tofu!

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:16
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Har bara käkat tofu en gång (jo jag vet, jag är en dålig vegan), och den gången var det inte supergott.. :/

Nja, tofu är rätt lamt om man inte skulle ha i det i någonting förstås. :>

Alltså, dem smakar ju självklart inte tofu, men det är något åt det hållet. :>

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:16
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från XinfernoX


Du bara måste äta rökt tofu!

Jag vill smaka det. :(

SeverusSnape Tjej, 35 år

1 841 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:18
SeverusSnape Tjej, 35 år

Citat från snowdoll


Citat från XinfernoX

Du bara måste äta rökt tofu!

Jag vill smaka det. :(


Hatar att det inte går att få tag i tofu där jag bor. Affärerna är även sjukt sega på att beställa :(

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 01:19
theblackicicle Tjej, 36 år

Hade tofu i en sallad en gång, that's all. Dock vill jag testa det i ostkaka! :D


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet