Vegetarisk och Vegansk kost
Svamp är bäst.
Jag har missbrukat trattkantareller på sista tiden.
Svamp har jag aldrig gillat... Smaklöst och läskig konstistens..
Men raggmunk är <3 Med lingonsylt :D
Gillar typ bara shitake och portabello. x>
Jag såg ett spännande recept idag, med fylld portabellohatt. Jävlar vad sugen jag blev. :(
Jag har förresten en aubergine i kylen...
Funderar på att göra något lasagneaktigt av den!
Aubergine och sånt har jag heller aldrig riktigt fattat grejen med... (Gillar typ inga grönsaker, dumt nog D: )
Det var nånting jag grillade nångång, typ aubergine/squash/vadsomnuärvad, och det blev helt okej för hade massa pinjenötter till.
Aubergine är grymt.
Men då är jag en sådan som gillar allt.
Jag är typ jättekräsen ))): Tror mamma blev glad när jag flyttade hemifrån / började laga mer egen mat...
Hoho, Goodstore var en rätt trevlig liten affär. Synd att jag bara hade 300 spänn med mig.
Köpte lite ekologiskt te, kryddor, buljong och "skräpmat"!
De röda linserna har recept, på baksidan, på en soppa som jag tänkt göra nu.
Glömde tandkräm så jag ska dit på måndag igen. xD
Aubergineröra.. Munorgasm. <3
Nu känns det som att jag spamar i den här tråden.. men men.
Halva receptet är snodd från förpackningens baksida och hälften har jag hittat på själv.
1 dl röda linser
Vatten (vettefan hur mycket jag tog)
3 msk krossade tomater
1 riven morot
Purjolök
Rucola
Ärtskott
1 buljongtärning
1 msk sirap
1 tsk chilipulver
Mango curry (ovanligt x)
Olivolja
Stark och mumsig soppa. <3
Skulle inte kalla det där starkt bruden !!!
Stark och stark, det ryker lite i munnen. :o
Ska ha i mer chilipulver nästa gång!
Buljong är så sjukt vidrigt. :--<
Stfu. Jag köpte faktiskt ekologisk på Goodstore. :@
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet