Vegetarisk och Vegansk kost
Still äckligt. :--<
jag gjorde världens godaste kvällsmat/fika idag.
deg gjord av kesella och grahamsmjöl som jag plattade ut.
sedan la jag en klick med fyllning i mitten (jag körde med
mandelmassa/mjölk/snabbkaffe/mörkchoklad och blåbär/vaniljkesella/choklad)
och så vek jag upp kanterna så det blev en boll.
en stund inne i ugnen på 200 grader och vips,
så galet gott!
imorgon ska jag steka skivad aubergine :D
Citat från natsukashi
Skulle inte kalla det där starkt bruden !!!
beror väll iof på vad för något chilipulver hon fått tag på ^^
Citat från Vicotnic
Citat från natsukashi
Skulle inte kalla det där starkt bruden !!!
beror väll iof på vad för något chilipulver hon fått tag på ^^
vanligt chilipulver är ju vanlig röd peppar ^^
annars hade det stått typ cayenne / habanero / piri piri ^^
Falaffel, couscous, all sallad är välkommen, linssoppa, hallonpaj, veg. lasagnge = lasange med grönsaker i istället för köttfärs =D
M.m :D
gåre göra paj på lingon?
Haha, finns det? Orkar inte googla.
natsukashi:
Jag har något minne av att min mormor lagat det åt mig någon gång för mååånga år sedan, har även minne av att det inte alls var gott.
Hur menade du då? Göra typ.. pajbotten på lingon? :(
Hallonpaj, fast med lingon. Serveras med lingonsylt. (h)
Citat från natsukashi
Hallonpaj, fast med lingon. Serveras med lingonsylt. (h)
Med typ smuldeg som botten? Det var nog så min mormor hade det.
Jag tyckte inte om det, men jag tycker inte om lingon heller så. :)
I love 'em!
http://www.recept.nu/1.276694/leila_lindholm/kakor_tartor/frukt_bar/leilas_lingonpaj
kanske borde veganisera. Verkar vara bra skit!
Pappa köpte mig en fin liten bok med massa recept igår! :D
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet