Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:08
Octopussy Tjej, 34 år

fan vad gott med bananmjölk :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:10
theblackicicle Tjej, 36 år

mhmm, bookmark för länge sen, men har aldrig fått chansen att testa.. :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:17
theblackicicle Tjej, 36 år

kan man göra av quinoa? :S

EDIT: och kikärtsmjölk låter ju inte heller allt för trevligt ):

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:19
kim Kille, 34 år

Citat från theblackicicle


kan man göra av quinoa? :S

EDIT: och kikärtsmjölk låter ju inte heller allt för trevligt ):



Yes, men det är nog mer menat för mat och bakning än att dricka direkt ^^,

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:19
theblackicicle Tjej, 36 år

kim:

Man får väl hoppas :p

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:07
natsukashi Kille, 60 år

Ska göra mandelmjölk någon dag. Och göra egen Horchata <3<3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:12
theblackicicle Tjej, 36 år

Horchata låter spännande!

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:13
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Ny improvisation:

Mixa en stor palsternacka + en bit rotselleri + curry + salt + peppar + två ägg (INTE till en slät smet (vilket nog inte ens går, förresten)).
Klutta ner i stekpanna, och stek tills de blir bruna, och kan lyftas med stekspaden, utan att de går sönder.
Ät med kokt potatis och (improviserad) coleslaw.

Gott.

Improviserad coleslaw:
En riven morot
En bit riven kålrot (Jag är medveten om att det ska vara vitkål egentligen)
En klutt majonäs
En klutt cream fraiche
En klutt turkisk yoghurt
Salt
Peppar

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:14
theblackicicle Tjej, 36 år

Som raggmunk fast annan rotfrukt och currysmak?

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:17
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag har aldrig ätit raggmunk, och jag vet faktiskt inte ens vad det är.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:18
lsidhjkjh Tjej, 32 år

För övrigt: Rotselleri + curry = Perfect match.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:21
theblackicicle Tjej, 36 år

Som pannkaka fast med råriven potatis i. Eller grooova potatisplättar kan man säga... Så nästan :p Höhö

http://sv.wikipedia.org/wiki/Raggmunk

jag gillar typ inte rotfrukter... ): När jag gör rotmos kör jag bara potatis och morot :D

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:22
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jaha, ok.
Fast nej, det var varken mjöl eller mjölk i det här. Och äggen var mest för att binda ihop allt.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 12:24
natsukashi Kille, 60 år

Jag ska äta raggmunkar idag, det är sjukt gott, jag kommer få svamp till. /dansar runt i lycka


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet