Vegetarisk och Vegansk kost
fan vad gott med bananmjölk :D
mhmm, bookmark för länge sen, men har aldrig fått chansen att testa.. :D
kan man göra av quinoa? :S
EDIT: och kikärtsmjölk låter ju inte heller allt för trevligt ):
Citat från theblackicicle
kan man göra av quinoa? :S
EDIT: och kikärtsmjölk låter ju inte heller allt för trevligt ):
Yes, men det är nog mer menat för mat och bakning än att dricka direkt ^^,
kim:
Man får väl hoppas :p
Ska göra mandelmjölk någon dag. Och göra egen Horchata <3<3
Horchata låter spännande!
Ny improvisation:
Mixa en stor palsternacka + en bit rotselleri + curry + salt + peppar + två ägg (INTE till en slät smet (vilket nog inte ens går, förresten)).
Klutta ner i stekpanna, och stek tills de blir bruna, och kan lyftas med stekspaden, utan att de går sönder.
Ät med kokt potatis och (improviserad) coleslaw.
Gott.
Improviserad coleslaw:
En riven morot
En bit riven kålrot (Jag är medveten om att det ska vara vitkål egentligen)
En klutt majonäs
En klutt cream fraiche
En klutt turkisk yoghurt
Salt
Peppar
Som raggmunk fast annan rotfrukt och currysmak?
Jag har aldrig ätit raggmunk, och jag vet faktiskt inte ens vad det är.
För övrigt: Rotselleri + curry = Perfect match.
Som pannkaka fast med råriven potatis i. Eller grooova potatisplättar kan man säga... Så nästan :p Höhö
http://sv.wikipedia.org/wiki/Raggmunk
jag gillar typ inte rotfrukter... ): När jag gör rotmos kör jag bara potatis och morot :D
Jaha, ok.
Fast nej, det var varken mjöl eller mjölk i det här. Och äggen var mest för att binda ihop allt.
Jag ska äta raggmunkar idag, det är sjukt gott, jag kommer få svamp till. /dansar runt i lycka
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet