Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 20:44
QWERDF 33 år

Vilka märken brukar du köpa då? :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 20:45
theblackicicle Tjej, 36 år

av vaniljsoja är det go green, med chokladhavren minns jag knappt längre... carlshamn och go green kanske.. (:

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 20:50
QWERDF 33 år

Spana efter Carlshamns havremjölk med vanilj nästa gång då. :>
Jag kan väl ge den med chokladsmak en chans.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 20:53
theblackicicle Tjej, 36 år

Hm jag har sett den, får testa :D

Alltså, precis som med alla chokladhavremjölk jag testat tycker jag bara översta < 2/3 är goda, icke omskakad.. Då smakar de typ pucko, annars är det för mycket soja-/havrebismak imo ))):

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 21:06
QWERDF 33 år

Äsch.. Bara ha i lite extra kakao och socker så får man mer smak!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 21:08
theblackicicle Tjej, 36 år

Brukar försöka spä ut med vatten, fast slutar i 99% av fallen med att jag häller ut allt för det blir mer fail än det var från början ):

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 21:58
Octopussy Tjej, 34 år

har gjort egen rismjölk och havremjölk, men känns typ för tjockt. havremjölken spädde jag ändå ut medans jag höll på.
TIPS?! jag vill att den ska vara mjölkig som köpehavremjölk for gods sake :(

Holger Kille, 34 år

4 273 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 21:59
Holger Kille, 34 år

vegetarisk mat verkar alltid vara mycket fräschare och godare

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:00
Octopussy Tjej, 34 år

Citat från Holger


vegetarisk mat verkar alltid vara mycket fräschare och godare

det ÄR!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:01
theblackicicle Tjej, 36 år

hur gjorde du havremjölken?
jag typ kokte upp havregrynen och lät "stå i blöt" över natten med massa massa vatten. sen silade jag genom duk.. ganska trögflytande, men ändå rinnig... *ologiskt*

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:04
Octopussy Tjej, 34 år

kokade upp, rörde tills det var vitt, lät det stå en halvtimma, mixade snabbt, silade (genom saftsil). hällde i kokat vatten medans jag silade också för att jag märkte att det avr trögt, tänkte att det nog kokats bort en del.
men ja, den är rinnig men ändå tjock. krämig på nått vis, haha!

jag har försökt att googla mig fram men I CANT FIND THE ANSWERS!!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:05
theblackicicle Tjej, 36 år

tror jag utgick från en blandning av några härifrån:

http://vegweb.com/index.php?board=188.0

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:08
Octopussy Tjej, 34 år

mitt recept liknade mest havregrädden : (((( fan!

hade 2,5 dl havregryn och 12,5 dl vatten tror jag + vaniljsocker

nåja
då har jag ju.. havregrädde.. och.. risgrädde? wtf?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:08
kim Kille, 34 år

Citat från theblackicicle


hur gjorde du havremjölken?
jag typ kokte upp havregrynen och lät "stå i blöt" över natten med massa massa vatten. sen silade jag genom duk.. ganska trögflytande, men ändå rinnig... *ologiskt*



http://bit.ly/Ekorre-Havre
http://bit.ly/Peppers-Havre
http://bit.ly/iFokus-Havre

o;


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet