Vegetarisk och Vegansk kost
Alla har inte bra minne. Jag kommer inte alltid ihåg mitt eget nummer. Skäms lite.. :(
Har alla mina superdupervärda recept i min gamla receptbok... Sjukt värd! Bra när man får tillfällig minnesförlust ^^,
Jag försöker alltid dela upp numren i tresiffriga delar, osv. Funkar ändå inte.
En gång i tiden hade jag värsta superminnet. En person kunde nämna en gång när denne fyllde år och jag gick fram och sa grattis ett halvår senare. Bra tider det.
Improviserade mig fram till en gryta nyss.
Stekte qournfiléer (bara för att jag inte hade några bitar; jag skar dem sedan i bitar)
och kantareller i smör, salt och peppar. Jag malde ett gäng torkade enbär tillsammans med timjan och olivolja.
Mer smör ner i qournen och svampen. I med mjöl och mjölk, till en stuvning (inte mycket). I med grönsaksbuljong och vitlök, och sedan kryddblandningen. (Jag hade i lite för mycket buljong, så det blev aningens beskt; jag kompenserade det med lite socker, men sköter man sig med buljongen borde det inte vara nödvändigt. när jag tänker efter skulle det passa med några teskedar lingonsylt i, men det tänkte jag naturligtvis inte på då.) I med mer mjölk + maizena, till en sås. Ett äpple, skuret i bitar. Lite soja, salt, peppar efter behov. Vad man nu känner för. Och så ris till det.
Så! Jag tror inte jag glömde något. Det blev helt ok.
Wow.. När jag improviserar brukar jag hålla mig till ungefär fem ingredienser.
Jag vill kunna kak-improvisera.. Kan bara mat-improvisera ):
Hmm.. Ska börja experimentera... (:
Jag ska nog baka kakor på fredag!
Vilka kakor?
Jag är sugen på strassburgare eller vad de heter.. Och vaniljdrömmar <3
Det vet jag inte än! Sådana med choklad, kanske.
Eller så gör jag massa småkakor, av olika sorter.
ooooh *drool*
Måste också baka...
Jag hade alldeles för mycket mjöl i min sås...
Den smakade nästan bara mjöl. Gjorde lasagne, så nu är det lite för sent att göra något åt saken.
Utgick från samma recept och ändå blev det en väldigt stor skillnad jämfört med förra gången.
Blir carabonara på broccoli te middag <3
Gjorde den säkert, men tror ändå att jag hade för mycket mjöl.
Skyller på min syrra som skuttade omkring och störde mig under matlagningen.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet