Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:12
QWERDF 33 år

De som gillar lingonsylt borde dö.

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:14
melilot Tjej, 32 år

Citat från Inferno


De som gillar lingonsylt borde dö.

varför? det var inte jag som tyckte att du borde dö

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:14
melilot Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Sylt och marmelad är inte samma sak...
Fattar inte hur många gånger man måste säga det...


http://lmgtfy.com/?q=skillnad+marmelad+och+sylt


samma sak på franska

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:15
QWERDF 33 år

Citat från Freetown


Citat från Inferno

De som gillar lingonsylt borde dö.

varför? det var inte jag som tyckte att du borde dö


Jag bara kände mig tvungen. Inget personligt. :)

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:17
theblackicicle Tjej, 36 år

Det är olika grejer. Olika fruktinnehåll, olika konstistens, olika mycket sockerinnehåll...

I stora drag.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:24
kim Kille, 34 år

mjölkfritt smör på nybakat bröd <3
Annars funkar ju typ olivolja också, men det blir lätt kletigt :(
Jordnötssmör på mackan, det är grejer det!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:28
theblackicicle Tjej, 36 år

ghostface_kille:

precis.. Men jag är en sockerjunkie och gillar marmelad (ej sylt, sånt har man till pannkakor, gröt och sånt) på mackan!

Ang fikonmarmeladen åt jag en aaasgod när jag var i Tunisien, de här hemma är inte riktigt i samma klass..
Säg till om du hittar recept nån gång (:
Kan man inte improvisera bara dock?? Typ koka (?) fikon och sen köra i nån pektingrej? Och är det inte fikon som oftast innehåller larver? ):

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:33
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från ghostface_kille



"oftast" är en stor överdrift, äter fikon på daglig basis och har aldrig hittat en larv i, men däremot vet jag att min kompis har det.
flugorna lägger ägg i fikon pga tacksam konsistens.

det finns en god marmelad att köpa, st dafour eller vad den heter, men jag förösker lägga om min matbudget. köper bara dyr mat, så jag ska dra ner på all mat jag kan - har t.ex. slutat köpa bröd helt, och lagar bara eget bröd. har även slutat köpa pesto, och planerar att sluta köpa sylt och marmelad, något jag förvisso använder mig av sjukt sällan - och istället göra dessa själv.


Hmm nä jag vet inte, aldrig hittat själv heller, men har för mig jag hört "massa" folk som gjort det...

Måste börja baka mer eget bröd, fick värsta kicken förra veckan! (På tal om det, vet du egentligen vad det är för skillnad mellan blå och röd jäst? Liksom okej, en är till söta degar och en till en annan, men what's the big difference egentligen?? och torrjäst?? )

Och marmelad gör jag alltid själv :D Apelsin- & morotsmarmelad <3

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:34
kim Kille, 34 år

ghostface: inte testat rapsolja på smörgåsen faktiskt. bara haft olivolja, tomatskivor, lök, sallad och försk basilika på varm smörgås typ.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:36
kim Kille, 34 år

http://www.kokasylt.se/ är väl typ den enda jag har på lager gällande sylt.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:37
theblackicicle Tjej, 36 år

SMULTRONSYLT! Låter sjukt gott.. Måste göra i sommar! :D

~ note to self ~

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:41
QWERDF 33 år

Jag gillar att ha sylt på macka, så stfu. :(

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:41
theblackicicle Tjej, 36 år

ghostface_kille:

Danke! Ska skriva upp i receptboken dirr (: Hur mycket blir det av detta på ett ungefär? I bull-/brödmängd?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:43
QWERDF 33 år

Jag kanske också borde skaffa en receptbok.. Allt försvinner bland alla dessa sidor.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 20:45
theblackicicle Tjej, 36 år

Okej (:

Jag improviserar oftast, olika lyckade resultat ;)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet