Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från theblackicicle
Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?
Gör alltid bearnaise! Hurså? :D
Citat från natsukashi
Citat från theblackicicle
Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?
Gör alltid bearnaise! Hurså? :D
Hur gör du? Blir det gott? Är det en såsigare variant eller en "fastare pizza"-variant? (:
Den stelnar bra när den blir kall!
Den är väldigt god faktiskt, men det är svårt att få den perfekta balansen om jag ska säga det själv!
Kan langa recept så fort jag åkt hem!
Citat från natsukashi
Den stelnar bra när den blir kall!
Den är väldigt god faktiskt, men det är svårt att få den perfekta balansen om jag ska säga det själv!
Kan langa recept så fort jag åkt hem!
Gör't! Tack :D
Citat från madworld
Vill ha en man som lagar mat åt mig
Går det bra med en kvinna? ;DDD
Spenatpasta med massa bönor och oliver och grejer. Det var gött!
Kommer jag kunna fylla ett badkar med kvinnotårar om jag skaffar flickvän? :)))))
theblackicicle:
saxat från kopandafood
2,5 dl grädde
1,5 dl mjölk
2 msk mjöl
1/2 dl milda culinesse (eller annat flytande margarin, eller 50 g smält smör)
2 msk dragon
1 msk citronsaft
1-2 krm gurkmeja (för färgen)
salt efter smak
Häll margarin/smält smöret i en kastrull. Vispa snabbt ner mjölet - helst med en trådvisp för att minska risken för klumpar. Det är bara bra om smöret inte är för varmt när du gör det. Häll på grädde och mjölk så fort du vispat smöret slätt och rör tills såsen är jämn. Koka upp under omrörning. När såsen börjat koka och tjockna tar du av den från värmen och kryddar med övriga ingredienser.
det som skiljer mig är att jag brukar använda mindre smör (ca 25gram istället) och att jag har i en liten skvätt med risvinäger eller vitvinsvinäger förutom det som står där. Det funkar även att ha mynta i för att få en friskare smak. ca. en tesked. Mynta tar lätt över smaken av dragoon annars!
kikärtsbiffar med limesås är mumma.
Orkar inte skriva ut receptet. Men skriv i pm eller nått så kanske jag orkar langa någon gång.
@ natsu
Danke! Kommer vara efterlängtat till mina pommes och min pizza :D
Och ang tjejfrågan, antagligen :p haha!
Naaaatsu, har du kirrat pelmeni än? :>
Nope, det blir nog imorgon eller på torsdag!
Jag och falaflar med bröd är bästa vänner :-->
Idag blir det smörgåstårta <3
Citat från sorgarendur
Nu ska jag göra guacamole .. Damdamdam, och ja, jag känner hur allt omkring mig blir grönt av eran avund!
ne de e du som spiller överallt
Citat från ghostface_kille
Citat från natsukashi
Idag blir det smörgåstårta <3
!!!!!!
det är fett
Så jävla gott. Det är helt galet hur gott det är!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet