Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:23
natsukashi Kille, 60 år

Citat från theblackicicle


Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?

Gör alltid bearnaise! Hurså? :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:28
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från natsukashi


Citat från theblackicicle

Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?

Gör alltid bearnaise! Hurså? :D


Hur gör du? Blir det gott? Är det en såsigare variant eller en "fastare pizza"-variant? (:

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:30
natsukashi Kille, 60 år

Den stelnar bra när den blir kall!
Den är väldigt god faktiskt, men det är svårt att få den perfekta balansen om jag ska säga det själv!
Kan langa recept så fort jag åkt hem!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:36
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från natsukashi


Den stelnar bra när den blir kall!
Den är väldigt god faktiskt, men det är svårt att få den perfekta balansen om jag ska säga det själv!
Kan langa recept så fort jag åkt hem!


Gör't! Tack :D

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:43
faxmaskinen Kille, 33 år

Citat från madworld


Vill ha en man som lagar mat åt mig

Går det bra med en kvinna? ;DDD

Spenatpasta med massa bönor och oliver och grejer. Det var gött!

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 19:51
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från madworld


Vill ha en man som lagar mat åt mig

Ta natsu ferfan!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:21
natsukashi Kille, 60 år

Kommer jag kunna fylla ett badkar med kvinnotårar om jag skaffar flickvän? :)))))

theblackicicle:

saxat från kopandafood

2,5 dl grädde
1,5 dl mjölk
2 msk mjöl
1/2 dl milda culinesse (eller annat flytande margarin, eller 50 g smält smör)
2 msk dragon
1 msk citronsaft
1-2 krm gurkmeja (för färgen)
salt efter smak

Häll margarin/smält smöret i en kastrull. Vispa snabbt ner mjölet - helst med en trådvisp för att minska risken för klumpar. Det är bara bra om smöret inte är för varmt när du gör det. Häll på grädde och mjölk så fort du vispat smöret slätt och rör tills såsen är jämn. Koka upp under omrörning. När såsen börjat koka och tjockna tar du av den från värmen och kryddar med övriga ingredienser.

det som skiljer mig är att jag brukar använda mindre smör (ca 25gram istället) och att jag har i en liten skvätt med risvinäger eller vitvinsvinäger förutom det som står där. Det funkar även att ha mynta i för att få en friskare smak. ca. en tesked. Mynta tar lätt över smaken av dragoon annars!

ahorkadig Tjej, 33 år

721 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:22
ahorkadig Tjej, 33 år

kikärtsbiffar med limesås är mumma.
Orkar inte skriva ut receptet. Men skriv i pm eller nått så kanske jag orkar langa någon gång.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:23
theblackicicle Tjej, 36 år

@ natsu

Danke! Kommer vara efterlängtat till mina pommes och min pizza :D

Och ang tjejfrågan, antagligen :p haha!

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:38
bobloblaw Tjej, 32 år

Naaaatsu, har du kirrat pelmeni än? :>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:42
natsukashi Kille, 60 år

Nope, det blir nog imorgon eller på torsdag!

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 20:47
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från saxx


Morotsbiffar <3
--------------------------------------------------------------------------

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 23:35
AlexNoir Tjej, 32 år

Jag och falaflar med bröd är bästa vänner :-->

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 16:08
natsukashi Kille, 60 år

Idag blir det smörgåstårta <3

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 februari 2010 kl. 16:25
natsukashi Kille, 60 år

Citat från sorgarendur


Nu ska jag göra guacamole .. Damdamdam, och ja, jag känner hur allt omkring mig blir grönt av eran avund!

ne de e du som spiller överallt

Citat från ghostface_kille

Citat från natsukashi

Idag blir det smörgåstårta <3

!!!!!!

det är fett


Så jävla gott. Det är helt galet hur gott det är!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet