Vegetarisk och Vegansk kost
nu är mitt pajexperiment inne i ugnen :D
pajdej på grahamsmjöl och kesella med
broccoli, majs, svarta bönor, paprika, champinjoner,
paprika/chili cream fraiche och lite ost.
mums!
Citat från sorgarendur
[i]Jag ska till Stockholm i helgen och, det har inte riktigt med mat att göra men är det nån som har koll på nån schysst butik med ekologiska snygga kläder, eller så? Eller något bra ställe med vegetarisk sushi?
Någon bra second handbutik?
http://www.hermans.lunchinfo.com/
Vet inte om dom har sushi, men ohnomnomnom på maten <3
Citat från sorgarendur
Förresten, hur tillagar ni era quornfiléer? Jag tycker alltid konsistensen blir så skum när man steker dem.
Konsistensen kan bli lite skum ibland, men brukar köra på magkänsla.
Steker i olivolja (olivolja > smör/margarin, anyday), tillsätter kryddor så som grillkrydda, aromkrydda och någon form av peppar, cayennepeppar ger mest drag. Vill man ha quorn extra saftigt kan ju alltid steka dem i någon slags marinad, sojasås eller bara marinera dem innan.
Nu ska jag göra ris med ugnsbakade grönsaker. <3
vadå aromkrydda?
Citat från sorgarendur
Förresten, hur tillagar ni era quornfiléer? Jag tycker alltid konsistensen blir så skum när man steker dem.
Tinar ca 1 minut i micron (då de är djupfrysta alltså), steker i olja/smör/margarin, kryddar vanligtvis med grillkrydda/vitlökssalt och aromat.
Om jag grillar brukar jag låta dem ligga i marinad några timmar före.
Morotsbiffar <3
Citat från kim
Citat från Freetown
vadå aromkrydda?
Aromat, Örtaromat, tror det är Knorr som gör dem.
Har inte hittat några animalier på etiketten, det är mestadels salt, lökpulver, selleripulver och lite annat som ska förhöja den naturliga smaken.
mjölksocker är väl det enda (kollade på nätet)
Gör lasagne nu! :D Med vegfärs, oliver och paprika. Och maaassa massa sås.
zucchini i lasagne <3
Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?
är inte veg men tycker vegetarisk mat är otroligt gott
skulle gärna ätit de om det inte va så dyrt på ica </3
då syftar jag på qourn mat
Min lillasyster till vegetarian brukar göra någon tomat/pasta/smarrig-grej.
Det är gott :>
Meeen det mesta är torrt och snuskigt :(
veggoburgare är det värsta jag vet.. smakar stekt spya.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet