Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 20:32
saxx Tjej, 32 år

Citat från SNELHEST


Jag skär, låter allting ramla ut, och skär sedan paprikan i bitar

Då kan man ju lika gärna skära upp paprikan och lägga bredvid från början.. :(

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 20:38
mikado Tjej, 32 år

nu är mitt pajexperiment inne i ugnen :D
pajdej på grahamsmjöl och kesella med
broccoli, majs, svarta bönor, paprika, champinjoner,
paprika/chili cream fraiche och lite ost.

mums!

saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 14:50
saxx Tjej, 32 år

Citat från sorgarendur


[i]Jag ska till Stockholm i helgen och, det har inte riktigt med mat att göra men är det nån som har koll på nån schysst butik med ekologiska snygga kläder, eller så? Eller något bra ställe med vegetarisk sushi?
Någon bra second handbutik?

http://www.hermans.lunchinfo.com/
Vet inte om dom har sushi, men ohnomnomnom på maten <3

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:12
kim Kille, 34 år

Citat från sorgarendur


Förresten, hur tillagar ni era quornfiléer? Jag tycker alltid konsistensen blir så skum när man steker dem.


Konsistensen kan bli lite skum ibland, men brukar köra på magkänsla.
Steker i olivolja (olivolja > smör/margarin, anyday), tillsätter kryddor så som grillkrydda, aromkrydda och någon form av peppar, cayennepeppar ger mest drag. Vill man ha quorn extra saftigt kan ju alltid steka dem i någon slags marinad, sojasås eller bara marinera dem innan.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:13
QWERDF 33 år

Nu ska jag göra ris med ugnsbakade grönsaker. <3

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:35
melilot Tjej, 32 år

vadå aromkrydda?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:39
kim Kille, 34 år

Citat från Freetown


vadå aromkrydda?


Aromat, Örtaromat, tror det är Knorr som gör dem.
Har inte hittat några animalier på etiketten, det är mestadels salt, lökpulver, selleripulver och lite annat som ska förhöja den naturliga smaken.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:40
sten Tjej, 32 år

Citat från sorgarendur


Förresten, hur tillagar ni era quornfiléer? Jag tycker alltid konsistensen blir så skum när man steker dem.

Tinar ca 1 minut i micron (då de är djupfrysta alltså), steker i olja/smör/margarin, kryddar vanligtvis med grillkrydda/vitlökssalt och aromat.
Om jag grillar brukar jag låta dem ligga i marinad några timmar före.

saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 15:48
saxx Tjej, 32 år

Morotsbiffar <3

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 16:15
melilot Tjej, 32 år

Citat från kim


Citat från Freetown

vadå aromkrydda?


Aromat, Örtaromat, tror det är Knorr som gör dem.
Har inte hittat några animalier på etiketten, det är mestadels salt, lökpulver, selleripulver och lite annat som ska förhöja den naturliga smaken.


mjölksocker är väl det enda (kollade på nätet)

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 18:41
theblackicicle Tjej, 36 år

Gör lasagne nu! :D Med vegfärs, oliver och paprika. Och maaassa massa sås.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 18:43
natsukashi Kille, 60 år

zucchini i lasagne <3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 18:43
theblackicicle Tjej, 36 år

Btw Jesper.. Gjorde inte du bea för inte så länge sen?

emo Kille, 30 år

1 315 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 18:46
emo Kille, 30 år

är inte veg men tycker vegetarisk mat är otroligt gott
skulle gärna ätit de om det inte va så dyrt på ica </3
då syftar jag på qourn mat

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2010 kl. 18:59
ex Kille, 33 år

Min lillasyster till vegetarian brukar göra någon tomat/pasta/smarrig-grej.

Det är gott :>

Meeen det mesta är torrt och snuskigt :(
veggoburgare är det värsta jag vet.. smakar stekt spya.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet