Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 17:48
theblackicicle Tjej, 36 år

Jag ska baka bullar :D
Tänkte kanske köra nån kombo med pizza-bullar/snurror, har inte bestämt mig än ^^

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 17:48
natsukashi Kille, 60 år

DIE MUTTER !!!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 18:07
QWERDF 33 år

Min soppa blev inte så lyckad. :(
Fick ha i sojasås så att den skulle smaka något.

Desilita Tjej, 32 år

6 064 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 18:10
Desilita Tjej, 32 år

Omg åt typ en skit god vegetariansk sak...

Typ i augusti, med aggiexcore och shanti..

Det var typ tomatpure, typ buljong, svamp, majs, o allt sånt småskit..
I en röra som hon stekte, sen så pasta till det.

OMG säger jag bara!
Delicious!

Accidents Kille, 34 år

3 292 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 19:11
Accidents Kille, 34 år

Jag och min vän slängde nyss ihop en trevlig tofugryta. För typ... 5 portioner:

600g tofu
En röd chilifrukt
Lök
Paprika
En sked ajvar
Två skedar tomatpuré
En tesked röd currypaste
En burk kokosmjölk
Soya
Citronpeppar efter smak

Tärna tofun och låt den stå i soya + skivad chilifrukt en stund
Fräs lök + paprika + ajvar + currypaste + tomatpuré + citronpeppar tills det mjuknar lite
Häll i tofu + soyan & chilin som den legat i
Fräs en liten stund till
Häll på kokosmjölken
Låt koka en stund

Servera ris till!

namnammmm

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 19:21
AlexNoir Tjej, 32 år

Paranötter. <3

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 19:55
mikado Tjej, 32 år

groddar, ärt- och solrosskott har räddat min fjällen-mat vecka.

sen är bönsallader <3
och kikärtsbiffar är inte fel heller.

och grönsaker i allmänhet är underskattat.

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 20:34
Octopussy Tjej, 34 år

idag fortsatte jag min soppmani, dock med tillagd halvstress och lazyness. så jag gjorde spenatsoppa med lite röda linser osv
typ lite underskattat gott : (

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 21:09
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Orkade inte göra något avancerat idag,
så jag stekte schalottenlök, vitlök, kantareller och qournbitar med salt, peppar och soja, och gjorde en stuvning på det.
Sen åt jag det med pasta och färsk tomat.

(Y)

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 21:12
melilot Tjej, 32 år

var smakar scharlottenlök?

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 21:20
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Inte speciellt annorlunda. Den smakar.. lök.
Jag tog den mest för att det är en lagom storlek, så jag inte skulle behöva lämna halva.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 13:05
QWERDF 33 år

Nu jävlar ska det lagas mat och bakas!

Dagens kommer att bestå av pelmeni med två olika fyllningar och semlor! (Bilder kommer sen.. eller inte)
Min kära far sabbade min morgon förut. "Pelmeni kan man ju bara ha kött i, annars är det inte pelmeni! ÖHÖHÖHÖHÖ" Gubbjävel..

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 17:38
QWERDF 33 år

Pelmeni - check
Semlor - check

Gjorde deg på bara mjöl och vatten.

Fyllning 1:
Champinjoner
Babyspenat
Tofu
Oregano
----------------------------------------------

Fyllning 2:
Kokta kikärter
Valnötter
Purjolök
Mango Curry (krydda)

Allt blandades i en matberedare. Åt med en klick mjölkfri smör, ruccola och körsbärstomater.

De med champinjonerna blev helt okej. Mjuka med lite tuggmotstånd. Jag får helt enkelt byta ut tofun mot sojafärs nästa gång. Blir säkert godare också.
De med kikärterna gillar jag! Det som behövs tänkas på är att inte ha i för lite krydda, vilket jag lyckades göra.

När jag gjorde semlorna använde jag receptet som det manliga spökansiktet länkade till förut:
http://www.semlor.nu/mjolkfria-semlor
Blev dock inte lika fina som på bilden. :( Oh well..

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 20:18
melilot Tjej, 32 år

gjorde vegansk spenatpaj idag!

saxx Tjej, 32 år

6 544 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 20:29
saxx Tjej, 32 år

Förstår inte hur man äter dessa fyllda paprikor?!

Antingen har man bara paprikan som en skål, då skulle man lika gärna kunna använda en skål..
Eller så skär man i paprikan, MEN DÅ RAMLAR ALLTING UR?!?! :c


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet