Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 22:52
QWERDF 33 år

Skyll på det du!

Nu måste jag sova.. Glömt laga soppa till imorgon. Kommer komma hem med en dunkande skalle.
Good night, ppl!

SEYMOUR Tjej, 31 år

1 114 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 22:54
SEYMOUR Tjej, 31 år

Citat från CookieVirus


Kornfiléer med extra mycket grillkrydda och vitpeppar på är så jävla awesome tillsammans med pommespinnar!

Grillkrydda brukar innehålla köttextrakt? :( Aldrig sett någon utan.. (Inte för att jag letat runt så mycket men ändå)

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 23:01
kim Kille, 34 år

Hittade även detta "Chicken flavour - Specifically designed to build poultry profiles or enhance a variety of savoury applications, it provides excellent chicken flavour but contains no animal fat."

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 23:07
kim Kille, 34 år

Citat från lamagrowl


Nu när vi ändå är inne på det här (?), hur är det med nudlar och smakerna man får till där?
Står ingenting, så vitt jag vet, om ifall de innehåller animalistiska aromer som man inte kan äta som vegeterian. Har varit rädd för att få i mig sånt nämligen ;<
Syftar på dom där små rutiga paketen för typ 5:-/10 st paket.



http://vegetariskt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9185dc24-a858-47de-889f-ff94ab46d054

SNELHEST hade redan svarat på den frågan med sin länk. Unts unts.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 23:28
kim Kille, 34 år

Citat från YouCriedWolf


Vad spelar det för roll när han inte säger några märken....


Om det inte står på etiketten så får man väl helt enkelt maila och/eller ringa företaget.

AlternativeGirl Tjej, 35 år

120 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 23:54
AlternativeGirl Tjej, 35 år

Jag har ätit sjukt mycket falafel ute på sistone, alldeles för mycket.

Imon + på onsdag ska jag till Stockholm.
Förslag på nå goda uteställen med vegetarisk kost som helst inte är falafel?
Inte skitdyr resturang, utan för högst 70 pix nå gott thx.

Annars latar jag mig och käkar på Burger King, och då orkar jag inte käka vegetariskt (för den är ecklig):P
(Jag är inte vegetarian, jag bara äter vegetariskt ;D)

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 00:10
kim Kille, 34 år

Citat från ghostface_kille


http://www.proteinsyntes.se/maten/farskallens-dag/


Såg den igår eller förrgår, riktigt mysigt ju. Eller nja, inte direkt.
Frågan är ju hur magsjuk den där killen blir.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 10:24
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från AlternativeGirl


Jag har ätit sjukt mycket falafel ute på sistone, alldeles för mycket.

Imon + på onsdag ska jag till Stockholm.
Förslag på nå goda uteställen med vegetarisk kost som helst inte är falafel?
Inte skitdyr resturang, utan för högst 70 pix nå gott thx.

Annars latar jag mig och käkar på Burger King, och då orkar jag inte käka vegetariskt (för den är ecklig):P
(Jag är inte vegetarian, jag bara äter vegetariskt ;D)


Hisar's i Hötorgshallarna. För 45:- får du en gigantisk mättande balka/turkisk burgare OCH en läsk.

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 11:29
Octopussy Tjej, 34 år

Igår gjorde jag rödbetssoppa, den blev asatjusig.
Hade i quinoa och röda linser, hade veganvraks version i bakhuvudet fast ändrade en del och halverade mängden. mm yum. plus hembakt bröd med solroskärnor och linfrön i = toppen

soppa är verkligen grejen.

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:00
melilot Tjej, 32 år

Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:03
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Freetown


Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?

Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:09
melilot Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


Citat från Freetown

Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?

Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.


Typ? eller vad som helst. Nästan allt därifrån är gott.
Jag äter ägg, så langa recept!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:11
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Freetown


Citat från natsukashi

Citat från Freetown

Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?

Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.

Typ? eller vad som helst. Nästan allt därifrån är gott.
Jag äter ägg, så langa recept!


Måtten är knasiga för hon fick det av sin mormor!

1 ägg :c
50 ml vatten
Lite salt, ca halv tesked
MJÖL TILLS DEGEN BLIR "BRA" :@@
Nejmen, den ska vara typ gummiaktig. Den ska gå att sträcka på sa de. Otaliga gånger.
Sen rullar du ut skiten och delar i små bitar, lägger i whatever fyllning you wish så att det finns lite kanter kvar och tryck ihop till en liten bulle/boll/whatever.

Don't kill the messenger om det går hemskt fel. De sa att det skulle vara såhär. Jag vet inte om det är rimligt osv, men prova.


De brukar fyllas med lök och köttfärs har jag för mig, jag hade tänkt göra på stekt svamp, sojafärs, paprika och lök!

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:18
melilot Tjej, 32 år

tack du,
men 50 ml? låter lite strange

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 13:20
natsukashi Kille, 60 år

0,5dl
duger det? ;>

Vattnet är bara där för att binda misstänker jag. <:


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet