Vegetarisk och Vegansk kost
Skyll på det du!
Nu måste jag sova.. Glömt laga soppa till imorgon. Kommer komma hem med en dunkande skalle.
Good night, ppl!
Citat från CookieVirus
Kornfiléer med extra mycket grillkrydda och vitpeppar på är så jävla awesome tillsammans med pommespinnar!
Grillkrydda brukar innehålla köttextrakt? :( Aldrig sett någon utan.. (Inte för att jag letat runt så mycket men ändå)
Hittade även detta "Chicken flavour - Specifically designed to build poultry profiles or enhance a variety of savoury applications, it provides excellent chicken flavour but contains no animal fat."
Citat från lamagrowl
Nu när vi ändå är inne på det här (?), hur är det med nudlar och smakerna man får till där?
Står ingenting, så vitt jag vet, om ifall de innehåller animalistiska aromer som man inte kan äta som vegeterian. Har varit rädd för att få i mig sånt nämligen ;<
Syftar på dom där små rutiga paketen för typ 5:-/10 st paket.
http://vegetariskt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9185dc24-a858-47de-889f-ff94ab46d054
SNELHEST hade redan svarat på den frågan med sin länk. Unts unts.
Citat från YouCriedWolf
Vad spelar det för roll när han inte säger några märken....
Om det inte står på etiketten så får man väl helt enkelt maila och/eller ringa företaget.
Jag har ätit sjukt mycket falafel ute på sistone, alldeles för mycket.
Imon + på onsdag ska jag till Stockholm.
Förslag på nå goda uteställen med vegetarisk kost som helst inte är falafel?
Inte skitdyr resturang, utan för högst 70 pix nå gott thx.
Annars latar jag mig och käkar på Burger King, och då orkar jag inte käka vegetariskt (för den är ecklig):P
(Jag är inte vegetarian, jag bara äter vegetariskt ;D)
Citat från ghostface_kille
http://www.proteinsyntes.se/maten/farskallens-dag/
Såg den igår eller förrgår, riktigt mysigt ju. Eller nja, inte direkt.
Frågan är ju hur magsjuk den där killen blir.
Citat från AlternativeGirl
Jag har ätit sjukt mycket falafel ute på sistone, alldeles för mycket.
Imon + på onsdag ska jag till Stockholm.
Förslag på nå goda uteställen med vegetarisk kost som helst inte är falafel?
Inte skitdyr resturang, utan för högst 70 pix nå gott thx.
Annars latar jag mig och käkar på Burger King, och då orkar jag inte käka vegetariskt (för den är ecklig):P
(Jag är inte vegetarian, jag bara äter vegetariskt ;D)
Hisar's i Hötorgshallarna. För 45:- får du en gigantisk mättande balka/turkisk burgare OCH en läsk.
Igår gjorde jag rödbetssoppa, den blev asatjusig.
Hade i quinoa och röda linser, hade veganvraks version i bakhuvudet fast ändrade en del och halverade mängden. mm yum. plus hembakt bröd med solroskärnor och linfrön i = toppen
soppa är verkligen grejen.
Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?
Citat från Freetown
Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?
Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.
Citat från natsukashi
Citat från Freetown
Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?
Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.
Typ? eller vad som helst. Nästan allt därifrån är gott.
Jag äter ägg, så langa recept!
Citat från Freetown
Citat från natsukashi
Citat från Freetown
Någon som har balkan-matrecept PÅ SVENSKA?
Menar du typ borjst, pelmeni och piroger nu eller? För jag fick ett pelmenirecept (dock med ägg) igår och de andra är inte så svåra att hitta.
Typ? eller vad som helst. Nästan allt därifrån är gott.
Jag äter ägg, så langa recept!
Måtten är knasiga för hon fick det av sin mormor!
1 ägg :c
50 ml vatten
Lite salt, ca halv tesked
MJÖL TILLS DEGEN BLIR "BRA" :@@
Nejmen, den ska vara typ gummiaktig. Den ska gå att sträcka på sa de. Otaliga gånger.
Sen rullar du ut skiten och delar i små bitar, lägger i whatever fyllning you wish så att det finns lite kanter kvar och tryck ihop till en liten bulle/boll/whatever.
Don't kill the messenger om det går hemskt fel. De sa att det skulle vara såhär. Jag vet inte om det är rimligt osv, men prova.
De brukar fyllas med lök och köttfärs har jag för mig, jag hade tänkt göra på stekt svamp, sojafärs, paprika och lök!
tack du,
men 50 ml? låter lite strange
0,5dl
duger det? ;>
Vattnet är bara där för att binda misstänker jag. <:
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet