Vegetarisk och Vegansk kost
Varför? :c Det är ju sjukt gott.
en hederlig falafel med mycket vitlöksås och annat gött sitter aldrig fel!
i bröd då, såklart.
Hallå vad säger ni om E471?
Kanske ska ta detta i vegantråden, men kan vara intressant att höra allas åsikter;
Det kan vara animaliskt, men är inte tvunget. Är det något man (som vegan) ska undvika helt, eller det handlar bara om att kontakta alla företag som använder sig av det och fråga huruvida de använder sig av den animaliska versionen eller inte?
Liksom, typ alla färska bullar i affären innehåller nämligen E471 (iaf sist jag kollade), så det är lite tråkigt om man inte kan äta det.. Inte för att jag brukar göra det, men you get the point, hopefully...
Citat från theblackicicle
Hallå vad säger ni om E471?
Kanske ska ta detta i vegantråden, men kan vara intressant att höra allas åsikter;
Det kan vara animaliskt, men är inte tvunget. Är det något man (som vegan) ska undvika helt, eller det handlar bara om att kontakta alla företag som använder sig av det och fråga huruvida de använder sig av den animaliska versionen eller inte?
Liksom, typ alla färska bullar i affären innehåller nämligen E471 (iaf sist jag kollade), så det är lite tråkigt om man inte kan äta det.. Inte för att jag brukar göra det, men you get the point, hopefully...
Jag undvek det helt, gick jättebra.
@ Freetown
Men alla färska bullar! Jag har inte köpt det på typ flera år, men var så sugen häromdagen... Och så innehöll alla E471.. Brukar det "normalt" sett finnas färska bullar utan det då?
Citat från theblackicicle
@ Freetown
Men alla färska bullar! Jag har inte köpt det på typ flera år, men var så sugen häromdagen... Och så innehöll alla E471.. Brukar det "normalt" sett finnas färska bullar utan det då?
Alltså vad menar du med färska bullar?
Det enda jag har sett är frysta, men då gör jag hellre själv.
Sida 380 och bak snackade vi lite om E471.
Freetown:
Typ småfranska..
Inferno:
Haha, här är man borta några dagar, och så missar man allting! Ska kolla! Tack (:
EDIT: Hade tydligen sett det, men fick inte riktigt reda på det jag ville veta... (Vet nog inte ens själv vad jag vill veta, dock :$ )
Citat från theblackicicle
Freetown:
Typ småfranska..
Haha, trodde du menade typ vegbullar.
Men i det fallet samma svar: det går väldigt lätt att göra själv.
Eller om det är något speciellt märke du brukar gilla så är det ju bara att
ringa/maila dem så har du det överstökat.
Freetown:
Ah, my bad! Borde kanske skrivit det (:
Men yep, will do, om jag kommer på om det är nåt speciellt bageri eller nåt som gör dem!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet