Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 20:07
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från uulin


Jag gjorde det. Jag sa att jag ville göra fylld paprika, men att jag inte hade någon paprika hemma.
Sen åkte jag och handlade! :D


Härligt! :> Jah har aldrig ätit fylld paprika, känns som att jag skulle typ.. spy av det.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 20:09
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Varför? :c Det är ju sjukt gott.

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 20:10
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från uulin


Varför? :c Det är ju sjukt gott.

Vet inte.. har fördomar om det :c

mangina Kille, 33 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:46
mangina Kille, 33 år

en hederlig falafel med mycket vitlöksås och annat gött sitter aldrig fel!

mangina Kille, 33 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:46
mangina Kille, 33 år

i bröd då, såklart.

mangina Kille, 33 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:47
mangina Kille, 33 år

Citat från uulin


Varför? :c Det är ju sjukt gott.

word!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:49
theblackicicle Tjej, 36 år

Hallå vad säger ni om E471?
Kanske ska ta detta i vegantråden, men kan vara intressant att höra allas åsikter;
Det kan vara animaliskt, men är inte tvunget. Är det något man (som vegan) ska undvika helt, eller det handlar bara om att kontakta alla företag som använder sig av det och fråga huruvida de använder sig av den animaliska versionen eller inte?
Liksom, typ alla färska bullar i affären innehåller nämligen E471 (iaf sist jag kollade), så det är lite tråkigt om man inte kan äta det.. Inte för att jag brukar göra det, men you get the point, hopefully...

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:51
melilot Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Hallå vad säger ni om E471?
Kanske ska ta detta i vegantråden, men kan vara intressant att höra allas åsikter;
Det kan vara animaliskt, men är inte tvunget. Är det något man (som vegan) ska undvika helt, eller det handlar bara om att kontakta alla företag som använder sig av det och fråga huruvida de använder sig av den animaliska versionen eller inte?
Liksom, typ alla färska bullar i affären innehåller nämligen E471 (iaf sist jag kollade), så det är lite tråkigt om man inte kan äta det.. Inte för att jag brukar göra det, men you get the point, hopefully...


Jag undvek det helt, gick jättebra.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:52
theblackicicle Tjej, 36 år

@ Freetown

Men alla färska bullar! Jag har inte köpt det på typ flera år, men var så sugen häromdagen... Och så innehöll alla E471.. Brukar det "normalt" sett finnas färska bullar utan det då?

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:55
melilot Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


@ Freetown

Men alla färska bullar! Jag har inte köpt det på typ flera år, men var så sugen häromdagen... Och så innehöll alla E471.. Brukar det "normalt" sett finnas färska bullar utan det då?


Alltså vad menar du med färska bullar?
Det enda jag har sett är frysta, men då gör jag hellre själv.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:56
QWERDF 33 år

Sida 380 och bak snackade vi lite om E471.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 22:57
theblackicicle Tjej, 36 år

Freetown:
Typ småfranska..

Inferno:
Haha, här är man borta några dagar, och så missar man allting! Ska kolla! Tack (:


EDIT: Hade tydligen sett det, men fick inte riktigt reda på det jag ville veta... (Vet nog inte ens själv vad jag vill veta, dock :$ )

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 23:02
melilot Tjej, 32 år

Citat från theblackicicle


Freetown:
Typ småfranska..


Haha, trodde du menade typ vegbullar.
Men i det fallet samma svar: det går väldigt lätt att göra själv.
Eller om det är något speciellt märke du brukar gilla så är det ju bara att
ringa/maila dem så har du det överstökat.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 23:04
theblackicicle Tjej, 36 år

Freetown:

Ah, my bad! Borde kanske skrivit det (:
Men yep, will do, om jag kommer på om det är nåt speciellt bageri eller nåt som gör dem!

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2010 kl. 00:40
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från madworld


Vill ha vårrullar, nu typ ):

FFFFFFUUUUUUU jag med nu


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet