Vegetarisk och Vegansk kost
Man ska ha mango curry i sin lasagne. <33
Jag orkar inte göra något avanceras idag..
Burgare eller wok?
vad är riktig wok?
Jag är fett dålig på att laga mat verkligen :(
Men falafelrulle är jag fett sugen på just nu (om jag inte hade ätit nyss dvs).
Sånt där pitabröd, ris, falafel (egna eller köpta, välj själv), sallad, gurka, tomat, paprika och så en skitgod vitlöksås på det!
Vitlöksåsen:
1 creame frashie (stavning -.-)
1 matsked sirap
Typ 2 klyftor vitlök ipressat
Kött och grill krydda
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt
Jag vettefan hur mycket av kryddorna, jag måttar. Men ganska mycket av kött och grillen så det blir lite färg på såsen ändå. Man lär sig hur mycket.
Det viktiga är att jag har käkat sån där falafelrulle hur många gånger som helst och tyckt det vart dugligt, men med denna såsen blev det himmelriket!
Denna vitlökssås använder jag till allting. Till kebab när jag käkade sådant, till pommfritt och till och med till chipsdipp!
Feting gott!
Aldrig att jag gör wok som är köpt i en fryspåse..
hitler was vegitarian!!!
Då måste han ha varit en god man!!!
Citat från natsukashi
hitler was vegitarian!!!
sa inte du att han inte var det!!
Citat från bobloblaw
Citat från natsukashi
hitler was vegitarian!!!
sa inte du att han inte var det!!
jo, men vi är seriöst oseriösa nu
Citat från natsukashi
Citat från bobloblaw
Citat från natsukashi
hitler was vegitarian!!!
sa inte du att han inte var det!!
jo, men vi är seriöst oseriösa nu
I see, excuse my retardation
Jag kan inte hitta min chili. :(
Jag gjorde fylld paprika nyss, och det blev faktiskt asgott!
Jag hade några matskedar kokta gröna linser, i botten på varje paprikahalva.
Jag hade sedan i en kantarellstuvning, som jag kryddat med lök, vitlök, currypasta, lite tomatpuré, salt och peppar.
På med några tomatskivor, riven ost, salt, peppar. In i ugnen!
Jag åt den med pasta.
Oj, déjà vu. Jag har för mig att du skrev något om fylld paprika nyss.
Jag gjorde det. Jag sa att jag ville göra fylld paprika, men att jag inte hade någon paprika hemma.
Sen åkte jag och handlade! :D
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet