Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 13:58
QWERDF 33 år

Man ska ha mango curry i sin lasagne. <33

Jag orkar inte göra något avanceras idag..
Burgare eller wok?

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 14:03
Reviendra Tjej, 36 år

vad är riktig wok?

AlternativeGirl Tjej, 35 år

120 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 14:03
AlternativeGirl Tjej, 35 år

Jag är fett dålig på att laga mat verkligen :(

Men falafelrulle är jag fett sugen på just nu (om jag inte hade ätit nyss dvs).
Sånt där pitabröd, ris, falafel (egna eller köpta, välj själv), sallad, gurka, tomat, paprika och så en skitgod vitlöksås på det!

Vitlöksåsen:
1 creame frashie (stavning -.-)
1 matsked sirap
Typ 2 klyftor vitlök ipressat
Kött och grill krydda
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt

Jag vettefan hur mycket av kryddorna, jag måttar. Men ganska mycket av kött och grillen så det blir lite färg på såsen ändå. Man lär sig hur mycket.
Det viktiga är att jag har käkat sån där falafelrulle hur många gånger som helst och tyckt det vart dugligt, men med denna såsen blev det himmelriket!

Denna vitlökssås använder jag till allting. Till kebab när jag käkade sådant, till pommfritt och till och med till chipsdipp!
Feting gott!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 14:12
QWERDF 33 år

Aldrig att jag gör wok som är köpt i en fryspåse..

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 15:04
natsukashi Kille, 60 år

hitler was vegitarian!!!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 15:09
QWERDF 33 år

Då måste han ha varit en god man!!!

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 15:11
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


hitler was vegitarian!!!

sa inte du att han inte var det!!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 15:43
natsukashi Kille, 60 år

Citat från bobloblaw


Citat från natsukashi

hitler was vegitarian!!!

sa inte du att han inte var det!!


jo, men vi är seriöst oseriösa nu

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 15:48
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


Citat från bobloblaw

Citat från natsukashi

hitler was vegitarian!!!

sa inte du att han inte var det!!

jo, men vi är seriöst oseriösa nu


I see, excuse my retardation

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 19:13
AlexNoir Tjej, 32 år

Jag kan inte hitta min chili. :(

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 19:46
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag gjorde fylld paprika nyss, och det blev faktiskt asgott!
Jag hade några matskedar kokta gröna linser, i botten på varje paprikahalva.
Jag hade sedan i en kantarellstuvning, som jag kryddat med lök, vitlök, currypasta, lite tomatpuré, salt och peppar.
På med några tomatskivor, riven ost, salt, peppar. In i ugnen!
Jag åt den med pasta.

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 19:49
melilot Tjej, 32 år

Oj, déjà vu. Jag har för mig att du skrev något om fylld paprika nyss.

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 19:50
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från Freetown


Oj, déjà vu. Jag har för mig att du skrev något om fylld paprika nyss.

hon gjorde väl det?

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 20:00
melilot Tjej, 32 år

Citat från bobloblaw


Citat från Freetown

Oj, déjà vu. Jag har för mig att du skrev något om fylld paprika nyss.

hon gjorde väl det?


Inte nyss, nyss :)

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 20:06
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag gjorde det. Jag sa att jag ville göra fylld paprika, men att jag inte hade någon paprika hemma.
Sen åkte jag och handlade! :D


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet