Vegetarisk och Vegansk kost
Det heter blandsaft!
Juice är juice, går inte att späda ut. :@
Jag hatar saft och juicekoncentrat. :(
Det ska vara Brämhult's färskpressade juicer. Mmm jordgubb och lime <3
blev sugen på sharonfrukt, någon som har ett trevligt recept med det?
Gjorde piroger idag. Syrran tjatar redan om att jag borde göra sådana oftare. :$
Deg:
5 dl vetemjöl
3 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
salt
Fyllning:
Champinjoner
Gröna bönor
Naturell tofu
Kokosmjölk
Ljus sojasås
Oregano
Hackade allt i små bitar och stekte först på hög värme och sedan sänkte till 3an.
Tofun ska absorbera saften som bildas och sen är det klart.
Gräddade mitt i ugnen i 15 minuter.
Åt med en massa sallad och tacosås. :D
^ser riktigt gott ut :)
Sallad :D
Wokade morötter och champinjoner, stekta tillsammans med matvete+soja
Wokade morötter, mango chutney, vatten, salt, brun maizena, svarta bönor, sambal olek+kidney bönor, koka + vitkol & persilja
Riven vitkol med lime
poked och jag lagade så sjukt god och simpel mat igår, delar med mig av det bara för att det gick på tjugo minuter och var rena smakexplosionen.
Stekte upp ett paket färdigköpt wok (classic) och lagom mängd hare couverts i lite rapsolja och rörde ner en tredjedels burk kokosmjölk. När woken nästan var klar femton minuter senare kokade vi upp tre paket snabbnudlar med orientalisk smak i en kastrull för sig och hällde ner smakpåsarnas innehåll i woken. Tre minuter senare kastade vi i nudlarna i woken, all vätska i den bör ha avdunstat, hällde i lite olja och lät nudlarna fräsa tillsammans med grönsakerna ett par minuter.
Lite salt på och sen färdigt att serveras.
EDIT: Vi hade i Bitar á la kyckling, ni vet dom vegetariska fyrkanterna, som vi stekte med woken.
^Lät sjukt gott, måste prövas.
Icas ostfyllda schnitzel. ^^
Vill göra fyllda paprikor.
Har inga paprikor.
Äter choklad.
Fml.
Jag har typ 4567890876 apelsiner. Jag kanske gör marinerad apelsin, med apelsingratäng och apelsinsallad?
Citat från ghostface_kille
Citat från uulin
Jag har typ 4567890876 apelsiner. Jag kanske gör marinerad apelsin, med apelsingratäng och apelsinsallad?
apelsinjuice, ha apelsin i salladen, gör fruktsallad, marmelad är gött, apelsinkaka.
Tänkte göra apelsin- och morotsjuice, men har bara typ två morötter.
Antagligen kommer jag bara att äta upp apelsinerna. Det funkar, det med.
Nä. Fast 2.05 kg.
vegetarisk lasagne är svingott!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet