Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2010 kl. 08:15
QWERDF 33 år

Det heter blandsaft!
Juice är juice, går inte att späda ut. :@

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2010 kl. 10:36
AlexNoir Tjej, 32 år

Jag hatar saft och juicekoncentrat. :(
Det ska vara Brämhult's färskpressade juicer. Mmm jordgubb och lime <3

AuschwitzWantsU Tjej, 26 år

672 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2010 kl. 14:24
AuschwitzWantsU Tjej, 26 år

blev sugen på sharonfrukt, någon som har ett trevligt recept med det?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 18:29
QWERDF 33 år

Gjorde piroger idag. Syrran tjatar redan om att jag borde göra sådana oftare. :$


Deg:
5 dl vetemjöl
3 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
salt

Fyllning:
Champinjoner
Gröna bönor
Naturell tofu

Kokosmjölk
Ljus sojasås
Oregano

Hackade allt i små bitar och stekte först på hög värme och sedan sänkte till 3an.
Tofun ska absorbera saften som bildas och sen är det klart.
Gräddade mitt i ugnen i 15 minuter.

Åt med en massa sallad och tacosås. :D

crashed Tjej, 33 år

7 121 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 18:31
crashed Tjej, 33 år

^ser riktigt gott ut :)

oneplayer Tjej, 34 år

20 034 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 21:19
oneplayer Tjej, 34 år

Sallad :D

TurzTurz Kille, 39 år

1 218 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 02:10
TurzTurz Kille, 39 år



Wokade morötter och champinjoner, stekta tillsammans med matvete+soja

Wokade morötter, mango chutney, vatten, salt, brun maizena, svarta bönor, sambal olek+kidney bönor, koka + vitkol & persilja

Riven vitkol med lime

Celine Tjej, 34 år

9 285 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 09:41
Celine Tjej, 34 år

poked och jag lagade så sjukt god och simpel mat igår, delar med mig av det bara för att det gick på tjugo minuter och var rena smakexplosionen.

Stekte upp ett paket färdigköpt wok (classic) och lagom mängd hare couverts i lite rapsolja och rörde ner en tredjedels burk kokosmjölk. När woken nästan var klar femton minuter senare kokade vi upp tre paket snabbnudlar med orientalisk smak i en kastrull för sig och hällde ner smakpåsarnas innehåll i woken. Tre minuter senare kastade vi i nudlarna i woken, all vätska i den bör ha avdunstat, hällde i lite olja och lät nudlarna fräsa tillsammans med grönsakerna ett par minuter.

Lite salt på och sen färdigt att serveras.

EDIT: Vi hade i Bitar á la kyckling, ni vet dom vegetariska fyrkanterna, som vi stekte med woken.

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 09:56
mandis Tjej, 32 år

^Lät sjukt gott, måste prövas.

Viribus Tjej, 30 år

6 744 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 10:52
Viribus Tjej, 30 år

Icas ostfyllda schnitzel. ^^

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 12:55
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Vill göra fyllda paprikor.
Har inga paprikor.
Äter choklad.

Fml.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 13:05
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag har typ 4567890876 apelsiner. Jag kanske gör marinerad apelsin, med apelsingratäng och apelsinsallad?

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 13:07
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från ghostface_kille


Citat från uulin

Jag har typ 4567890876 apelsiner. Jag kanske gör marinerad apelsin, med apelsingratäng och apelsinsallad?

apelsinjuice, ha apelsin i salladen, gör fruktsallad, marmelad är gött, apelsinkaka.


Tänkte göra apelsin- och morotsjuice, men har bara typ två morötter.
Antagligen kommer jag bara att äta upp apelsinerna. Det funkar, det med.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 13:11
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Nä. Fast 2.05 kg.

bitterfittan Tjej, 32 år

550 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2010 kl. 13:52
bitterfittan Tjej, 32 år

vegetarisk lasagne är svingott!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet