Vegetarisk och Vegansk kost
KratzPMA
Kille, 37 år
Såg nu den hade d-vitamin, är det nytt? Står ju inte ens med på Vegan Göteborg...
KratzPMA
Kille, 37 år
Citat från YouCriedWolf
Citat från KratzPMA
Såg nu den hade d-vitamin, är det nytt? Står ju inte ens med på Vegan Göteborg...
Nej det är OLD
:)
Okej, dåligt av de att inte skriva ut det... åtminstone inte när de ganska nyligen uppdaterade :)
theblackicicle
Tjej, 36 år
Jag gjorde egen chokladhavremjölk för några veckor sedan.
Gick sådär :p Improviserade mest! Fast funkade toppen i milkshakes. (:
QWERDF
33 år
Citat från kim
Oatley är berikad men animaliska vitaminer tyvärr, ja. BlackIvy har dock slängt upp ett recept på hur man gör egen havredryck.
Dock är jag ännu bara vegetarian, men dricker hellre Oatley's produkter än vanlig komjölk, även om jag föredrar sojadryck.
Den där snubben Oscar som hon snackade om har lagt upp recept på alla möjliga mjölktyper.
Ska testa göra varenda en.
theblackicicle
Tjej, 36 år
Jag med!
theblackicicle
Tjej, 36 år
Hmm verkar ju inte alldeles för svårt heller :D
QWERDF
33 år
Precis. Tänker göra alla möjliga mjölktyper när jag har tid. ^_^
KratzPMA
Kille, 37 år
Vill fortfarande ha en sån där sojamjölk/tofu-maskin :(
iEatMeat
Kille, 36 år
Citat från Kidcrash
burgundisk linsgryta:
4-6 personer
* 1 skivad gul lök
* 1 strimlad purjolök
* 200 g champinjoner
* 3 st morötter skurna i slantar
* 4 dl torkade linser
* 2 msk rapsolja, gärna KRAV-märkt
* 1 fl matlagningsvin (ca 330 ml) eller 3 dl rödvin
* 5-6 dl grönsaksbuljong
* 1-2 pressade vitlöksklyftor
* 2 msk tomatpuré
* 1 tsk salt
* 2 krm svartpeppar
* 2 krm timjan
* 1-2 st lagerblad
himla himla gott.
jag har linser i ögonen :(
QWERDF
33 år
Jag missade årets vegomässa. Ångrar det som fan.
QWERDF
33 år
Hur får man jobb där? Jag vill, jag vill, jag vill!
QWERDF
33 år
Bara för det ska jag börja tigga jobb där. :]]
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet