Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 15:34
QWERDF 33 år

Jag skulle ge vad som helst för lite körsbärstomater nu. :(
De var slut på Vi och ICA orkade inte jag gå till.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 18:49
AlexNoir Tjej, 32 år

Curry-veggos-istället-för-kyckling-gryta. :D

Ingredienser:
Alpro soya matlagningsgrädde
En röd paprika
Purjolök
Veggos "Istället för kyckling"
Röd Curry Paste
Olja/Smör
Currykryddor & Chilikryddor

Stek Veggos-grejerna i olja eller smör. Skär sedan grönsakerna och häll i stekpannan/wokpannan/whatever bland veggogrejerna. När allt tycks se klart ut så är det bara att hälla över Alpro Soya's matlagningsgrädde och klutta i lite röd Curry Paste. Krydda därefter och rör om.
Ät sedan grytan tillsammans med basmatiris. :D

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 18:58
QWERDF 33 år

Jag funderade på att göra något med lite "fejkkött" idag, men när jag kollade ingredienserna så innehöll allt antingen ägg eller skummjölkspulver. Fett onödiga de är.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:07
theblackicicle Tjej, 36 år

Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:12
kim Kille, 34 år

Citat från theblackicicle


Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?


Syftar du på havredryck/mjölk/grädde nu eller?
Jag gillar det faktiskt, föredrar sötad eller smaksatt sojadryck men havredryck är helt ok.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:14
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från kim


Citat från theblackicicle

Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?

Syftar du på havredryck/mjölk/grädde nu eller?
Jag gillar det faktiskt, föredrar sötad eller smaksatt sojadryck men havredryck är helt ok.


Tänkte mest såna där iMat eller vad de nu heter.
Vad gäller mjölk har jag blivit en total sucker för sojamjölk med vanilj (:

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:15
kim Kille, 34 år

iMat? Aldrig hört talas om eller sett O_o

Accidents Kille, 34 år

3 292 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:20
Accidents Kille, 34 år

Alpros sojamjölk är god som satan. Framförallt "Fresh" eller vad den heter.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:21
QWERDF 33 år

Jag har alpros matlagningsgrädde överallt. Asgott att doppa stekt potatis i.<3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:33
theblackicicle Tjej, 36 år

Jag tycker att Oatlys chokladhavremjölk (Eller är det soja? Nu minns jag inte bara för det) är den godaste chokladiga, eller Carlshamn. Annars kör jag stenhårt på vaniljsojamjölk. Om man vill blanda med vanlig o´boy tycker jag det är den som smakar minst havre/soja, man tänker mest på vaniljsmaken. And I like it :D

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:35
kim Kille, 34 år

Citat från YouCriedWolf


Citat från kim

iMat? Aldrig hört talas om eller sett O_o

iMat, matlagningsgrädde Oatley (havrebas)



Jaha, det förklarar saken. Blev förvirrad i och med jag inte fick ett ja på "Havedryck/mjölk/grädde"

theblackicicle: Tror du tänker på Oatley's Havredryck med chokladsmak.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:36
theblackicicle Tjej, 36 år

Är väl matlagningsgrädde (eller?) så var väl varken ja/nej :p

EDIT:

Kim: that's the one! Fast det är bara de översta 3/5 som är goda. Det smakar som pucko. Sen smakar det bara havre, och då häller jag ut det >:

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:36
Kidcrash Kille, 35 år

Tycker Oatleys chokladdryck var god, tills jag insåg B12-vitaminerna från fårull.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:37
QWERDF 33 år

Gäller det bara den med chokladsmak? O_O

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 19:39
KratzPMA Kille, 37 år

Det är väl bara Oatlys havredryck BERIKAD som innehåller animalisk D-vitamin? eller? :S

Edit: Eller Plus eller vad den nu heter!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet