Vegetarisk och Vegansk kost
Jag skulle ge vad som helst för lite körsbärstomater nu. :(
De var slut på Vi och ICA orkade inte jag gå till.
Curry-veggos-istället-för-kyckling-gryta. :D
Ingredienser:
Alpro soya matlagningsgrädde
En röd paprika
Purjolök
Veggos "Istället för kyckling"
Röd Curry Paste
Olja/Smör
Currykryddor & Chilikryddor
Stek Veggos-grejerna i olja eller smör. Skär sedan grönsakerna och häll i stekpannan/wokpannan/whatever bland veggogrejerna. När allt tycks se klart ut så är det bara att hälla över Alpro Soya's matlagningsgrädde och klutta i lite röd Curry Paste. Krydda därefter och rör om.
Ät sedan grytan tillsammans med basmatiris. :D
Jag funderade på att göra något med lite "fejkkött" idag, men när jag kollade ingredienserna så innehöll allt antingen ägg eller skummjölkspulver. Fett onödiga de är.
Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?
Citat från theblackicicle
Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?
Syftar du på havredryck/mjölk/grädde nu eller?
Jag gillar det faktiskt, föredrar sötad eller smaksatt sojadryck men havredryck är helt ok.
Citat från kim
Citat från theblackicicle
Är det bara jag som tycker alla havrevarianter av alpro soya och liknande grejer smakar blä?
Syftar du på havredryck/mjölk/grädde nu eller?
Jag gillar det faktiskt, föredrar sötad eller smaksatt sojadryck men havredryck är helt ok.
Tänkte mest såna där iMat eller vad de nu heter.
Vad gäller mjölk har jag blivit en total sucker för sojamjölk med vanilj (:
iMat? Aldrig hört talas om eller sett O_o
Alpros sojamjölk är god som satan. Framförallt "Fresh" eller vad den heter.
Jag har alpros matlagningsgrädde överallt. Asgott att doppa stekt potatis i.<3
Jag tycker att Oatlys chokladhavremjölk (Eller är det soja? Nu minns jag inte bara för det) är den godaste chokladiga, eller Carlshamn. Annars kör jag stenhårt på vaniljsojamjölk. Om man vill blanda med vanlig o´boy tycker jag det är den som smakar minst havre/soja, man tänker mest på vaniljsmaken. And I like it :D
Citat från YouCriedWolf
Citat från kim
iMat? Aldrig hört talas om eller sett O_o
iMat, matlagningsgrädde Oatley (havrebas)
Jaha, det förklarar saken. Blev förvirrad i och med jag inte fick ett ja på "Havedryck/mjölk/grädde"
theblackicicle: Tror du tänker på Oatley's Havredryck med chokladsmak.
Är väl matlagningsgrädde (eller?) så var väl varken ja/nej :p
EDIT:
Kim: that's the one! Fast det är bara de översta 3/5 som är goda. Det smakar som pucko. Sen smakar det bara havre, och då häller jag ut det >:
Tycker Oatleys chokladdryck var god, tills jag insåg B12-vitaminerna från fårull.
Gäller det bara den med chokladsmak? O_O
Det är väl bara Oatlys havredryck BERIKAD som innehåller animalisk D-vitamin? eller? :S
Edit: Eller Plus eller vad den nu heter!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet