Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:17
theblackicicle Tjej, 36 år

Hmmm bara för att jag ska käka pommes nu och jag är en lat person..
Finns det någon som helst vegansk "färdig" sås? Tänk Knorr.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:18
theblackicicle Tjej, 36 år

):
Jag vill typ ha bearnáisesås... :/

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:19
kim Kille, 34 år

Citat från theblackicicle


Hmmm bara för att jag ska käka pommes nu och jag är en lat person..
Finns det någon som helst vegansk "färdig" sås? Tänk Knorr.



Blå Band Färssåser typ

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:20
theblackicicle Tjej, 36 år

Nä men liksom sås som i brunsås, gräddsås, hollandaise, bearnáise etc.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:27
kim Kille, 34 år

Citat från theblackicicle


Nä men liksom sås som i brunsås, gräddsås, hollandaise, bearnáise etc.


Natsukashi/Jesper brukar göra sina egna såser, så han är rätt haj på sånt

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:29
theblackicicle Tjej, 36 år

Ska spamma och fråga! :D
Jag länkade ett recept på bea till honom för inte så länge sen.. kanske borde testa det själv :p

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:36
QWERDF 33 år

Citat från YouCriedWolf


Citat från Inferno

Bara för det ska jag börja tigga jobb där. :]]

Om du vill vara volontär på vegomässan så skulle jag nog kunna sätta dig i arbete ;>


Ärligt? :DD

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 20:42
QWERDF 33 år

Skriv upp mig då. Vill inte bli bortglömd.

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 18:02
Apelsin Kille, 31 år

Någon som har något tips på recept på ett fikabröd (eller dylikt) som jag kan bjuda franskaklassen på på torsdag?
Får inte innehålla mjölk eller ägg.
Inget jag hittar på google känns gott ):

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 18:21
Kidcrash Kille, 35 år

Cevapcici soyabiff
Klyftpotatis
Aubergineröra



Så simpelt.

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 18:27
KratzPMA Kille, 37 år

Citat från Kidcrash


Cevapcici soyabiff
Klyftpotatis
Aubergineröra



Så simpelt.


Balkan boys!

Hur gör du Cevapcicin förresten? En av de få sakerna jag saknar nuförtiden :D

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 18:32
Apelsin Kille, 31 år

Citat från MurderMeMicky


Nån som vet hur man får i sej tillräckligt med omega 3^^? (tabletter som innehåller typ fiskleverolja är självklart HELT uteslutet)

Linfrön, hasselnötter, oljor.
Krossa linförna annars så ger det inte lika mycket. Värm inte oljorna.
Sen kan du altid ta linfrökapslar eller linfröolja men det smakar illa och är ovärt dyrt!

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 19:23
melilot Tjej, 32 år

Citat från michaelak


Citat från Apelsin

Någon som har något tips på recept på ett fikabröd (eller dylikt) som jag kan bjuda franskaklassen på på torsdag?
Får inte innehålla mjölk eller ägg.
Inget jag hittar på google känns gott ):

winerbrøøøøød på färdiggjorda smördegsplattor
med något gott och gojsigt på
bäst i världen


smör = mjölk

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 19:31
melilot Tjej, 32 år

Citat från michaelak


det är inte smör i i färdiga smördegsplattor, det är margarin

Vad har du köpt för konstiga "smör"degsplattor?

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2010 kl. 19:38
melilot Tjej, 32 år

Jaha, dem med palmolja ;P Köper ej sådant.



OCH E471


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet