Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:27
theblackicicle Tjej, 36 år

Min kanin är och förblir vegan <3

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:28
Reviendra Tjej, 36 år

Kidcrash:
tydligen var folk sjuka förr :(

"Vid gammaldags framställning av löpe torkas och rensas kalvmagar som sedan skärs i småbitar. Dessa lägges sedan i saltvatten med vinäger eller vin för att få ner pH-värdet. Efter några dagar filtreras lösningen och rålöpet som finns kvar kan man ysta ost med. Ett gram av detta löpe kan ysta mellan 2 och 4 kilogram mjölk. Det löpe som kan utvinnas från en normalstor kalv räcker till att ysta mellan 300-350 kg ost."

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:29
theblackicicle Tjej, 36 år

+o(

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:31
Reviendra Tjej, 36 år

Men hur fan fick de för sig att börja skrapa kalvmage och blanda det med mjölk?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:32
kim Kille, 34 år

Citat från SNELHEST


Vem fan kom på det där

A twisted man : <

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:32
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag fattar ändå inte varför man inte använder vegetabiliskt löpe när man kan.
Borde det inte tillochmed vara lättare?

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:33
Reviendra Tjej, 36 år

"Vid modern framställning av löpe tar man djupfrysta kalvmagar och mal dem, varpå de läggs i en enzymextraherande lösning. Därpå tillsätts syra. Efter neutraliserande av syran filtreras löpet i flera steg och koncentreras till önskad styrka (1:15000).[2]"

seriöst
ok måste läsa om vegetabiliska varianter

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:34
kim Kille, 34 år

... Jag vill inte röra ost mer :(

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:36
lsidhjkjh Tjej, 32 år




Måste hitta en stark ost utan löpe. :(

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:37
theblackicicle Tjej, 36 år

OOh det är så gott att grilla paprika på sommaren med mozzarella och massa kryddor :D

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
4 februari 2010 kl. 00:14
Reviendra Tjej, 36 år

Morötter är asnice, vill försöka mig på morots- och linspuré någon dag. lär bli asagott.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
4 februari 2010 kl. 00:15
kim Kille, 34 år

Citat från pussy



Morot & potatisbiffar med svartpeppar, lite kanel, rosmarin och chili

currynudlar med mjukkokta morötter och broccoli



Damn.. Ser riktigt gott ut, min mage vrålar efter mat nu. Fan ta dig Mica >8(

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
4 februari 2010 kl. 00:16
kim Kille, 34 år

pussy; sluta Mica, jag blir ju huungriiig :(

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
4 februari 2010 kl. 00:28
theblackicicle Tjej, 36 år

Jag är duktig, delar morotspåse med Truls (kaninen) så det är ingen risk att nån av oss får i sig för mycket ^___^

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
4 februari 2010 kl. 00:28
Reviendra Tjej, 36 år

Åh gud sicket gulligt namn


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet