Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:35
theblackicicle Tjej, 36 år

Känns som jag har i bakhuvudet att jag hört något negativt om råsocker, man kan inte för allt i världen komma på vad... ):

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:36
Reviendra Tjej, 36 år

Asäckligt :(

fattar inte hur folk fick för sig att kombinera det.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:37
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från SNELHEST


Citat från Kidcrash

En simpel "banan, ris å curry" :>


Haha precis. Sjukt simpelt och gott


avorioris är då optimalt! mer näring, håller bättre, klibbigare, fluffigare, godare!

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:39
Reviendra Tjej, 36 år

Basmati är bästa riset <3 man känner vartenda riskorn, de är långkorniga och blir inte grötiga <3

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:41
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från theblackicicle


Känns som jag har i bakhuvudet att jag hört något negativt om råsocker, man kan inte för allt i världen komma på vad... ):

Nah, råsockret, bruna, innehåller mineraler och spårelement som krom, krom i sig går hand i hand med insulinet och reglerar nivån och upptag i vävnaden. självklart behöver man inte överdosera bara för att råsocker är snäppet bättre än vanligt socker.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:41
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från SNELHEST


Måste prova, favoriten är jasminris hittills.

man använder avoriorisi risotta, och ni som är risottogeeks vet att det riset är FUCKING AWESOME YEAH!

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:42
Reviendra Tjej, 36 år

:( den här tråden gör mig alltid så jävla förbannad.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:42
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från Reviendra


Basmati är bästa riset <3 man känner vartenda riskorn, de är långkorniga och blir inte grötiga <3

Amen.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:43
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från Kidcrash


Citat från theblackicicle

Känns som jag har i bakhuvudet att jag hört något negativt om råsocker, man kan inte för allt i världen komma på vad... ):

Nah, råsockret, bruna, innehåller mineraler och spårelement som krom, krom i sig går hand i hand med insulinet och reglerar nivån och upptag i vävnaden. självklart behöver man inte överdosera bara för att råsocker är snäppet bättre än vanligt socker.


Hmm är kanske nåt annat jag tänkte på då... (:

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:49
Kidcrash Kille, 35 år

Champinjonrisotto är inte att leka med, fifan aszu.

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 22:51
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Jag får jättemycket svamp i skolan!
Skolans vegmat är faktiskt helt jävla okej.

lillHurricane Tjej, 35 år

512 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:00
lillHurricane Tjej, 35 år

Citat från theblackicicle


Känns som jag har i bakhuvudet att jag hört något negativt om råsocker, man kan inte för allt i världen komma på vad... ):

Bone char (benkol)
Gjort av djurben från slaktade djur. Används bl a för raffinering av rörsocker, filtrering av alkohol och i
akvariefilter.

Kan vara det du tänkte på?

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:00
Reviendra Tjej, 36 år

Men råsocker är väl ändå oraffinerat?

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:04
theblackicicle Tjej, 36 år

Kan vara det... Jag har dåligt minne och är allmänt förvirrad så jag kanske gör 1+1=3 (:

Men to make things clear, råsocker är vegan-friendly? :D

lillHurricane Tjej, 35 år

512 forumsinlägg

Skrivet:
3 februari 2010 kl. 23:04
lillHurricane Tjej, 35 år

Råsocker har bara bytt namn till rörsocker, som jag förstår det i alla fall.
Så är inte det samma produkt?

http://www.dansukker.com/Default.aspx?ID=90&ProductPage=1&ProductID=83&GroupID=7


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet