Vegetarisk och Vegansk kost
ett tips.
ät kött! :D
Citat från KeXiS
Citat från Inferno
Mosade makaroner på hamburgerbröd? xD
Låter inte alltför gott :(
Det var det inte heller.. Men var sugen på makaroner och hamburgarbröd samtidigt, så vad gör man... ):
Citat från SNELHEST
har ett halvt paket saffran. Tips på rätter?
Det är jättegott att ha saffran i om man gör pastasås tycker jag, ungefär såhär:
½ gul skivad lök
½ skivad purjolök
1 hackad tomat
200 g körsbärstomater
½ paket saffran
1 krm cayennepeppar
1 msk mango chutney
1 ½ dl créme fraiche
½ dl vatten
Brukar va gott med saffran i risotto också
Gjorde Spaghetti Carbonara nyss. 8)
Citat från ButterflyWings
är det inte bacon i det?
"Bacon" från Hälsans Kök. ;)
Citat från SNELHEST
Citat från lillHurricane
Citat från SNELHEST
har ett halvt paket saffran. Tips på rätter?
Det är jättegott att ha saffran i om man gör pastasås tycker jag..
Låter asgott!
Speciellt om man har sån där bandspaghetti till!
Citat från lillHurricane
Citat från SNELHEST
har ett halvt paket saffran. Tips på rätter?
Det är jättegott att ha saffran i om man gör pastasås tycker jag, ungefär såhär:
½ gul skivad lök
½ skivad purjolök
1 hackad tomat
200 g körsbärstomater
½ paket saffran
1 krm cayennepeppar
1 msk mango chutney
1 ½ dl créme fraiche
½ dl vatten
Det där lät coolt, tror jag har allt hemma också förutom soygurt och chutney!
Den smälter ju inte på samma sätt, men det funkar gott och väl till att blanda i och vispa ut. Fast jag kommer inte ihåg om jag gjort det, men jag är säker på att jag gjort det ändå. Kan inte se varför den inte skulle funka att ha i varmrätter!
Äsch, det skär sig inte om man vispar som en mästare, och det gör jag!
Snabbmakaroner, ajvar, vita bönor i tomatsås plus färsk paprika, mmm god matlåda imorgon....
Hatar när man inte har orken att laga något i kombination med skåpsrensning deluxe.
Åt världens godaste kikärtsbiffar idag,
älskar våran mattant.
Har hört att man inte ska äta Quorn för ofta. Stämmer detta? Varför isf?
Har för mig att det är för att för mycket soja(sojaprotein?) blir giftigt?
Min lärare sa något sådant.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet