Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från mandis_
Jag är jude och hade släktingar som satt på bl.a. Auschwitz, inte gråter jag för det. Orka vara så seriös.
Förövrigt, har någon testat göra biffar på sojabönor någon gång?
Inte bara, gjorde bollar/biffar på gröna ärtor, kikärtor och sojabönor. Gick sådär för fick inte till konsistensen helt. Men jäklar så goda de var.
YamadaAkira: Det låter gott, bara att jag får ersätta gröna ärtorna med något annat då eventuellt, avskyr gröna ärtor. :( Brukar göra sojakorv på enbart sojabönor, och det brukar bli dödligt gott, så biffar med annorlunda kryddning borde ju också bli jättegott.
Ja, det borde det absolut! (: De gröna ärtorna är sådana man kokar själv, så inga frysta småärtor alltså.
Hur gör du korven? (:
Jag mosar sojabönor och kryddar med diverse, sedan har jag i mjöl tills smeten blir relativt fast, så man kan rulla korvar utan att den klibbar för mycket. Sist stekte jag dom bara, så dom blev lite kletiga i mitten. För att undvika det tror jag att man ska köra dom i ugnen först, och sedan steka, så dom blir genomstekta men samtidigt får stekyta!
Citat från Dyrkarn
knappast värt att citera egentligen.
Ganska obetänksam användning av Auschwitz. Just saying.
1) Sluta gnäll
2) Sluta vara off-topic
Det var 5% skummjölkspulver i soppan. Köpte baked beans och nudlar, kryddade med paprikapulver, cayennepepoar och salladskrydda. Rock
Auschwitz-nissen kaxade i min gb på latin för några dagar sen.. gogo google translate.. -.-
Citat från haligh
Citat från sailormoon
veganer!!! brukar ni ta tillskott för diverse vitaminer? eller hur funkar det med D-vitamin det mörka halvåret?
brukar ta b12, omega 3 och d-vitamin några gånger / vecka.
Vart hittar du omega 3 som inte görs på fisk?
Citat från Malign
Citat från haligh
Citat från sailormoon
veganer!!! brukar ni ta tillskott för diverse vitaminer? eller hur funkar det med D-vitamin det mörka halvåret?
brukar ta b12, omega 3 och d-vitamin några gånger / vecka.
Vart hittar du omega 3 som inte görs på fisk?
Det kan också göras på linfrö, så ha lite sånt i maten, eller stek i linfröolja så äre inga problem
omega3 förstörs väl vid upphettning?
Citat från unsterblich
omega3 förstörs väl vid upphettning?
Gör THC också, men man blir bäng av kakorna ändå.. Skumt va? :D
Citat från Wopsie
Auschwitz-nissen kaxade i min gb på latin för några dagar sen.. gogo google translate.. -.-
Det var inte Latin utan det är Lorem ipsum som är en utfyllnadstext som används inom text design och har alltså ingen betydelse.
Humorbefriade stackars människa.
hhaha, okej. /cringe.
Citat från Wopsie
Citat från unsterblich
omega3 förstörs väl vid upphettning?
Gör THC också, men man blir bäng av kakorna ändå.. Skumt va? :D
Nej, bryts ju ner vid typ 200 grader. Är ju anledningen till att man bara låter det stå och puttra..
På tal om matlagning med växter och så
Jooojoo men vi nämnde aldrig temperaturer!
Va.............
Du skrev ju att man blir bäng fastän att det bryts ner, det stämmer ju inte
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet