Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
YamadaAkira Kille, 37 år

1 746 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 15:35
YamadaAkira Kille, 37 år

Citat från mandis_


Jag är jude och hade släktingar som satt på bl.a. Auschwitz, inte gråter jag för det. Orka vara så seriös.

Förövrigt, har någon testat göra biffar på sojabönor någon gång?


Inte bara, gjorde bollar/biffar på gröna ärtor, kikärtor och sojabönor. Gick sådär för fick inte till konsistensen helt. Men jäklar så goda de var.

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 15:37
mandis Tjej, 32 år

YamadaAkira: Det låter gott, bara att jag får ersätta gröna ärtorna med något annat då eventuellt, avskyr gröna ärtor. :( Brukar göra sojakorv på enbart sojabönor, och det brukar bli dödligt gott, så biffar med annorlunda kryddning borde ju också bli jättegott.

YamadaAkira Kille, 37 år

1 746 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 15:43
YamadaAkira Kille, 37 år

Ja, det borde det absolut! (: De gröna ärtorna är sådana man kokar själv, så inga frysta småärtor alltså.
Hur gör du korven? (:

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 15:47
mandis Tjej, 32 år

Jag mosar sojabönor och kryddar med diverse, sedan har jag i mjöl tills smeten blir relativt fast, så man kan rulla korvar utan att den klibbar för mycket. Sist stekte jag dom bara, så dom blev lite kletiga i mitten. För att undvika det tror jag att man ska köra dom i ugnen först, och sedan steka, så dom blir genomstekta men samtidigt får stekyta!

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:02
ithica Kille, 32 år

Citat från Dyrkarn


knappast värt att citera egentligen.
Ganska obetänksam användning av Auschwitz. Just saying.


1) Sluta gnäll
2) Sluta vara off-topic


Det var 5% skummjölkspulver i soppan. Köpte baked beans och nudlar, kryddade med paprikapulver, cayennepepoar och salladskrydda. Rock

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:05
Wopsie Kille, 35 år

Auschwitz-nissen kaxade i min gb på latin för några dagar sen.. gogo google translate.. -.-

Malign Kille, 37 år

432 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:06
Malign Kille, 37 år

Citat från haligh


Citat från sailormoon

veganer!!! brukar ni ta tillskott för diverse vitaminer? eller hur funkar det med D-vitamin det mörka halvåret?

brukar ta b12, omega 3 och d-vitamin några gånger / vecka.



Vart hittar du omega 3 som inte görs på fisk?

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:07
ithica Kille, 32 år

Citat från Malign


Citat från haligh

Citat från sailormoon

veganer!!! brukar ni ta tillskott för diverse vitaminer? eller hur funkar det med D-vitamin det mörka halvåret?

brukar ta b12, omega 3 och d-vitamin några gånger / vecka.


Vart hittar du omega 3 som inte görs på fisk?


Det kan också göras på linfrö, så ha lite sånt i maten, eller stek i linfröolja så äre inga problem

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:26
natsukashi Kille, 60 år

omega3 förstörs väl vid upphettning?

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:34
Wopsie Kille, 35 år

Citat från unsterblich


omega3 förstörs väl vid upphettning?

Gör THC också, men man blir bäng av kakorna ändå.. Skumt va? :D

AuschwitzWantsU Tjej, 26 år

672 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:48
AuschwitzWantsU Tjej, 26 år

Citat från Wopsie


Auschwitz-nissen kaxade i min gb på latin för några dagar sen.. gogo google translate.. -.-

Det var inte Latin utan det är Lorem ipsum som är en utfyllnadstext som används inom text design och har alltså ingen betydelse.
Humorbefriade stackars människa.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:49
Wopsie Kille, 35 år

hhaha, okej. /cringe.

poppe Kille, 34 år

2 279 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:52
poppe Kille, 34 år

Citat från Wopsie


Citat från unsterblich

omega3 förstörs väl vid upphettning?

Gör THC också, men man blir bäng av kakorna ändå.. Skumt va? :D



Nej, bryts ju ner vid typ 200 grader. Är ju anledningen till att man bara låter det stå och puttra..

På tal om matlagning med växter och så

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:54
Wopsie Kille, 35 år

Jooojoo men vi nämnde aldrig temperaturer!

poppe Kille, 34 år

2 279 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2013 kl. 16:59
poppe Kille, 34 år

Va.............
Du skrev ju att man blir bäng fastän att det bryts ner, det stämmer ju inte


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet