Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 15:52
KratzPMA Kille, 37 år

Nygräddat bröd med hommus, avokade, ärtskott och gurka med nyponsoppa, sedan kaffe och apelsinchoklad.

Att vara ledig en fredag är nog det bästa som finns.

Mittkontoarborta 26 år

4 078 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 15:54

länka hommus recepet tackk.

PontusPMA Kille, 36 år

3 109 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 15:57
PontusPMA Kille, 36 år

1 burk konserverade kikärter
0,5 dl rinnande tahini (eller mer, beroende på vad du själv gillar)
3 msk solrosfrön
1 tsk paprikapulver
En skvätt citronjuice
En skvätt olivolja
Salt
Mixa alla ingredienser. Tillsätt eventuell lite vatten för att få fram rätt konsistens på slutprodukten. Den ska vara fluffig och fin. Servera som pålägg, som dip eller med lite libabröd.

Går att utesluta solrosfröna, tahini och citronjuicen. Jag har gjort hummus på bara kikärtor, olja, vatten, vitlök och kryddor.

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:01
KratzPMA Kille, 37 år

Jag kör bara en burk kikärtor, lite rapsolja, lite olivolja, vitlök, citronjuice, paprikapulver, salt och peppar.
Gillar inte tahini, men gillar sån sesamsås ala falafel :S

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:01
ithica Kille, 32 år

Brukar skita i tahini, hatar tahini, funkar inte med något

lefttoroll Kille, 29 år

6 278 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:07
lefttoroll Kille, 29 år

sluta hata tahini

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:11
KratzPMA Kille, 37 år

LEAVE TAHINI ALONE

Mittkontoarborta 26 år

4 078 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:56

VAD ÄR TAHINI???

RedShirtGuy Tjej, 34 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:59
BubblegumBitch Tjej, 29 år

1 981 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 16:59
BubblegumBitch Tjej, 29 år

Citat från blinkmee


VAD ÄR TAHINI???

Verkar vara ngn slags sesamfrö-gegga :I

Indisk vegetarisk mat är det bästa som finns <3

user12345 Tjej, 30 år

15 322 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 18:02
user12345 Tjej, 30 år

Alltså. Skillnaden på sådan här falafel



och den här



= FUCKING OÄNDLIG. Uäh vad jag är trött på findusfalfafeln, vill ha krispiga skalet :( Någon som vet om bruna skalet går att åstadkomma när man gör själv? Eller var man kan köpa brunskalfalafel?

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 18:03
KratzPMA Kille, 37 år

Det bruna skalet är ju bränt, fritera skiten and u getz it.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 18:17
Wopsie Kille, 35 år

Gör egna falafel och fritera dom. frysta falafel är ju det degigaste som finns. :<

user12345 Tjej, 30 år

15 322 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 18:27
user12345 Tjej, 30 år

Hm, fritera. Äre bara att ha i fett mycket olja i lämpligt kokkärl och sänka ned falaflarna? Om man inte har fritös vilket jag inte har. Tänkte inte på det, tack fan

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2013 kl. 18:54
ithica Kille, 32 år

Ok gjorde nyss en fusion av hummous och pesto. Dör. Så jävla gott


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet