Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:23
Cyan Tjej, 28 år

Titta på en ananas

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:23
ithica Kille, 32 år

Alltså VA

mmnej Tjej, 35 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:24
mmnej Tjej, 35 år

Citat från Becky


Varför ska alltid min tunga börja svida när jag äter ananas?
Är de inte tillräckligt mogna då? För brukar känna likadant när jag äter lite för hård kiwi.



Jag får precis likadant, kliande och svidande tunga/mun, oavsett hur mogna frukterna är.. har alltid bara antagit att jag är allergisk :(
Så ovärt att vara känslig mot de bästa frukterna. Tack livet för att mangon slinker ner utan problem iallafall!

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:26
ithica Kille, 32 år

Känner också av det, är allergisk mot kiwi, äter typ två om dagen ändå.
Älskar den stickiga känslan.

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:26
Cyan Tjej, 28 år

Citat från stoppamigjuni


Citat från Becky

Varför ska alltid min tunga börja svida när jag äter ananas?
Är de inte tillräckligt mogna då? För brukar känna likadant när jag äter lite för hård kiwi.


Jag får precis likadant, kliande och svidande tunga/mun, oavsett hur mogna frukterna är.. har alltid bara antagit att jag är allergisk :(
Så ovärt att vara känslig mot de bästa frukterna. Tack livet för att mangon slinker ner utan problem iallafall!


Det är för enzymet bromelin irriterar slemhinnor och sånt.

Becky Tjej, 31 år

1 506 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:27
Becky Tjej, 31 år

Spenat: Ah, I see, inget slår sådant. Av samma anledning äter jag hela tallrikar med bara kokta morötter, haha.

mmnej Tjej, 35 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:30
mmnej Tjej, 35 år

Citat från Totakeke


Det är för enzymet bromelin irriterar slemhinnor och sånt.


Åhfan!

Ptja, det får gå, för gott för att låta bli ändå!

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:31
Cyan Tjej, 28 år



Där har ni en ananas, förstår alla nu?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:40
natsukashi Kille, 60 år

Mango smakar diskmedel, koriander likaså!!!!!

mmnej Tjej, 35 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 22:54
mmnej Tjej, 35 år

Mango är livet!
Koriander smakar tant.

pun Tjej, 32 år

4 316 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 23:02
pun Tjej, 32 år

Om det är något som smakar tant är det ju rosmarin...

PontusPMA Kille, 36 år

3 109 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 23:18
PontusPMA Kille, 36 år

Mango, ananas, jordgubbar, blåbär och banan! Dom knullar alla andra frukter!

Mittkontoarborta 26 år

4 078 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 23:19

jordgubbar knullar alla frukter.

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 23:20
ithica Kille, 32 år

Håller med Jeppe, fy för mango.
Jag vill ha papaya

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 23:22
Cyan Tjej, 28 år

Vattenmelon och drakfrukt är gott.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet