Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:50
mandis Tjej, 32 år

Citat från Rubyduby


Citat från SPUN


Om man vill vara vegetarian så är man ju det och glömmer inte bort. Man vet ju vad som innehåller kött och om inget annat märker man ju det när man tuggar på något med kött i? Jag har vart veg i 2 år och sen dagen jag bestämde mig att jag inte ville äta kött längre så gjorde jag inte det heller.

Ganska vanligt att man råkar missa något första veckan hursomhelst.
Speciellt om man är bäng någon gång.


Man gör väl ett misstag, ingen big deal, särskilt inte om du är nybliven vegetarian dessutom.
Personligen har jag inte ätit kött, vad jag vet, sen jag blev veg, men man får väl ha förståelse för att shit happens.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:53
natsukashi Kille, 60 år

Citat från SPUN



Haha men so what om du är bäng? Jag röker med men om de händer att man får munchies så har man ju ändå koll om man nu vill kalla sig för vegetarian/vegan.


Beror väl på sammanhanget. Om man är nerrökt på en sunkig krog i köpenhamn så äre väl inte så lätt att hitta veganmat

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:54
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från SPUN



Haha men so what om du är bäng? Jag röker med men om de händer att man får munchies så har man ju ändå koll om man nu vill kalla sig för vegetarian/vegan.


Haah, mina hämningar försvann. Fast det hände bara en gång, efter det så har jag tänkt på det. Var väl mer att jag var hungrig och inte tänkte mig för, eftersom att det var de första dagarna!

Det var även PRECIS i början och det fanns inget sjysst vegetariskt käk hemma, eller frukt. Hade ju inte lust att ställe mig och laga något som tar 20 minuter

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:55
mandis Tjej, 32 år

Förstår inte hur vissa orkar vara sådana extrema elitister, det är så sjukt fjorton år och nyss kollat Earthlings, haha.
Som sagt, är väl inte så svårt att acceptera det faktum att vissa är nya veg's och vissa kanske har svårt i början. Var tacksam för de små vinsterna istället.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:56
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från SPUN




Finns alltid ett val. Men det är ju upp till var och en om dom väljer att äta kött och sen kalla sig veg.


Det fria valet att munchiea är fan som att säga att man har ett val att svälta eller äta kött.
Känns i alla fall detsamma, haha.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:58
Meowtwo Kille, 32 år

Haha ofc not (: Nu är jag dock köttfri i två veckor ungefär, även under en munchie!

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:01
Wopsie Kille, 35 år

Har aldrig råkat muncha i mig något kött när jag varit bäng, och jag har ändå varit bäng ett par gånger.

För mig är inte kött något ätbart, ser ingen frestelse i att äta det alls...

SPUN Tjej, 30 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:02
SPUN Tjej, 30 år

Citat från Wopsie


Har aldrig råkat muncha i mig något kött när jag varit bäng, och jag har ändå varit bäng ett par gånger.

För mig är inte kött något ätbart, ser ingen frestelse i att äta det alls...


that ^

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:02
Meowtwo Kille, 32 år

Då förstår jag. Smaken efter kött var inte borta på några dagar.

supergeek Tjej, 33 år

5 406 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:03
supergeek Tjej, 33 år

Citat från Wopsie


Har aldrig råkat muncha i mig något kött när jag varit bäng, och jag har ändå varit bäng ett par gånger.
För mig är inte kött något ätbart, ser ingen frestelse i att äta det alls...


This, kött är typ the king of vidrigt, kan inte ens äta fejkkött -grejer som är för likt riktigt kött utan att må illa eller slänga det.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:04
Wopsie Kille, 35 år

Jag blev vegetarian genom att jag var så jävla trött på köttbullar och falukorv hemma hos morsan. Sen flyttade jag hemifrån och åt enbart veg. förutom osten som ni elitister har så svårt för. :D inb4 rage.

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:07
mandis Tjej, 32 år

Har käkat helveg i åtta år snart och skulle aldrig få för mig att äta kött. Var vegan i tre år, och nu är jag vegetarian och äter ost, fy på mig, ost är samma sak som en köttstek yada yada yada.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:09
Wopsie Kille, 35 år

Känner inte att köpa en ost i månaden är som att äta kött varje dag i veckan... men whatever.

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:10
mandis Tjej, 32 år

Samma här. Förstår inte heller andras enorma intresse kring vad andra väljer att äta. Menmen.

Har någon här gjort tortillapizza någon gång? Jag och Bitchslayer vill äta det imorgon, men är det bara som när man gör en vanlig pizza eller?

sailormoon Tjej, 31 år

2 022 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:11
sailormoon Tjej, 31 år

^ som en regular, yes!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet