Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
spinmedick Tjej, 30 år

1 541 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:15
spinmedick Tjej, 30 år

Citat från Wopsie


helt plötsligt kom här en vettig människa

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:16
Wopsie Kille, 35 år

:OOOO

sailormoon Tjej, 31 år

2 022 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:16
sailormoon Tjej, 31 år

är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:19
mandis Tjej, 32 år

Citat från sailormoon


är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(


Jag är likadan! Jag brukar krydda med vitlök, salt, tomatpuré, paprikapulver och spiskummin, det brukar ge god smak, men det gör dem inte starka alls!

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:23
Meowtwo Kille, 32 år

På tal om halvhjärtade vegetarianer, var försiktiga om ni brukar några substanser. Man glömmer gärna bort att man inte äter kött... I alla fall jag.

sailormoon Tjej, 31 år

2 022 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:24
sailormoon Tjej, 31 år

mandis_ paprikapulver är min hero, always, haha, men ska testa!

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:25
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från sailormoon


är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(


Sambal Oelek är asgott till det mesta, men det är ju starkt.
Vitlök, och oregano. Inte i kombo kanske, haha.

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:26
mandis Tjej, 32 år

Vitlök och oregano är ju en asgod kombo i färssås! :D

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:29
Wopsie Kille, 35 år

Citat från Rubyduby


På tal om halvhjärtade vegetarianer, var försiktiga om ni brukar några substanser. Man glömmer gärna bort att man inte äter kött... I alla fall jag.

Aldrig hänt mig, på 7 år... hm. Har du dålig självkontroll?

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:31
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från Wopsie


Citat från Rubyduby

På tal om halvhjärtade vegetarianer, var försiktiga om ni brukar några substanser. Man glömmer gärna bort att man inte äter kött... I alla fall jag.

Aldrig hänt mig, på 7 år... hm. Har du dålig självkontroll?


Helt ärligt så är jag nybliven vege, började efter nyår..

Var under första veckan!
Näe, självkontrollen är helt okej. Glömde helt enkelt bort det för att jag var så jävla hungrig, kom på det efter panpizzan och blev jätteledsen..

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:36
natsukashi Kille, 60 år

Att saker slunkit ner under substansbruk har ju hänt, dock aldrig något av kött. Man känner sig dålig ett bra tag efter det .........

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:37
mandis Tjej, 32 år

Får man inte ont i magen? Om man inte ätit det på flera år menar jag!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:40
natsukashi Kille, 60 år

Beror ju på i vilken mängd. Aldrig så att man liksom tryckt i sig ett helt ostblock kvällen innan haha ...
Men jag har aldrig haft det iafl. Hade mest magsmärtor due to laktos under min semiperiod i Uppsala

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:47
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från SPUN



Om man vill vara vegetarian så är man ju det och glömmer inte bort. Man vet ju vad som innehåller kött och om inget annat märker man ju det när man tuggar på något med kött i? Jag har vart veg i 2 år och sen dagen jag bestämde mig att jag inte ville äta kött längre så gjorde jag inte det heller.


Ganska vanligt att man råkar missa något första veckan hursomhelst.
Speciellt om man är bäng någon gång.

Bitchslayer Kille, 33 år

6 920 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 21:48
Bitchslayer Kille, 33 år

jag blev vegan på en natt.
inte råkat få i mig en liten bit kött since.
xhardlinex


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet