Vegetarisk och Vegansk kost
:OOOO
är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(
Citat från sailormoon
är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(
Jag är likadan! Jag brukar krydda med vitlök, salt, tomatpuré, paprikapulver och spiskummin, det brukar ge god smak, men det gör dem inte starka alls!
På tal om halvhjärtade vegetarianer, var försiktiga om ni brukar några substanser. Man glömmer gärna bort att man inte äter kött... I alla fall jag.
mandis_ paprikapulver är min hero, always, haha, men ska testa!
Citat från sailormoon
är värdelös på att krydda då jag inte klarar av att äta stark smak så dom blir ofta smaklösa :(
Sambal Oelek är asgott till det mesta, men det är ju starkt.
Vitlök, och oregano. Inte i kombo kanske, haha.
Vitlök och oregano är ju en asgod kombo i färssås! :D
Citat från Wopsie
Citat från Rubyduby
På tal om halvhjärtade vegetarianer, var försiktiga om ni brukar några substanser. Man glömmer gärna bort att man inte äter kött... I alla fall jag.
Aldrig hänt mig, på 7 år... hm. Har du dålig självkontroll?
Helt ärligt så är jag nybliven vege, började efter nyår..
Var under första veckan!
Näe, självkontrollen är helt okej. Glömde helt enkelt bort det för att jag var så jävla hungrig, kom på det efter panpizzan och blev jätteledsen..
Att saker slunkit ner under substansbruk har ju hänt, dock aldrig något av kött. Man känner sig dålig ett bra tag efter det .........
Får man inte ont i magen? Om man inte ätit det på flera år menar jag!
Beror ju på i vilken mängd. Aldrig så att man liksom tryckt i sig ett helt ostblock kvällen innan haha ...
Men jag har aldrig haft det iafl. Hade mest magsmärtor due to laktos under min semiperiod i Uppsala
Citat från SPUN
Om man vill vara vegetarian så är man ju det och glömmer inte bort. Man vet ju vad som innehåller kött och om inget annat märker man ju det när man tuggar på något med kött i? Jag har vart veg i 2 år och sen dagen jag bestämde mig att jag inte ville äta kött längre så gjorde jag inte det heller.
Ganska vanligt att man råkar missa något första veckan hursomhelst.
Speciellt om man är bäng någon gång.
jag blev vegan på en natt.
inte råkat få i mig en liten bit kött since.
xhardlinex
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet