Vegetarisk och Vegansk kost
Jag gillar inte smält ost, det förstör mitt liv lite. Mitt matliv.
Jepp. Kolla bara på potatisgrattäng
Smält ost är ju fan asgott på mat. :(
Det är så segt :( Jag är helt autistpetig med konsistens på saker.
Ost med animalisk löpe är inte vegetariskt?
Sen när är magvätska från ett dött djur vegetariskt?
Djuret har kanske inte dödats specifikt för löpens skull, men det har dött lika väl och skiten ni äter är från dess kadaver?
Det finns hur mycket ”vanlig” ost som helst som inte innehåller animalisk löpe, öppna ögonen och leta upp den istället, smakar likadant. Om ni inte ens kan ta er tiden till det förstår jag inte varför ni blev vegetarianer, det är inte lättare i andra fall precis.
men tyst nu, vi vet..
Haha det märks inte, men yeah.
Citat från kurr
Ost med animalisk löpe är inte vegetariskt?
Sen när är magvätska från ett dött djur vegetariskt?
Djuret har kanske inte dödats specifikt för löpens skull, men det har dött lika väl och skiten ni äter är från dess kadaver?
Det finns hur mycket vanlig ost som helst som inte innehåller animalisk löpe, öppna ögonen och leta upp den istället, smakar likadant. Om ni inte ens kan ta er tiden till det förstår jag inte varför ni blev vegetarianer, det är inte lättare i andra fall precis.
Har jag påstått att det var vegetariskt?
Har inte ätit kött på snart åtta år, om någon anser att jag inte är vegetarian för att jag käkar ost som ibland innehåller löpe, fine gör det, känns inte direkt som att jag bryr mig.
hade inga kikärter kvar :'( men har dömycket soja- kidney- och mungböner, samt solrostjofräs och quinoa
så langa goda recept, please!!!
Ni är så jävla butthurt och känsliga här alltså. :D
Var glad att någon iaf äter vegetarisk en dag. palla gråta över att någon äter löpe då och då.
Citat från kurr
Ost med animalisk löpe är inte vegetariskt?
Sen när är magvätska från ett dött djur vegetariskt?
Djuret har kanske inte dödats specifikt för löpens skull, men det har dött lika väl och skiten ni äter är från dess kadaver?
Det finns hur mycket vanlig ost som helst som inte innehåller animalisk löpe, öppna ögonen och leta upp den istället, smakar likadant. Om ni inte ens kan ta er tiden till det förstår jag inte varför ni blev vegetarianer, det är inte lättare i andra fall precis.
Vi vet att animalisk löpe inte är vegetarisk. Det är det ingen som har påstått.
Om djuret inte har dödats specifikt för löpets skull så tycker jag inte det är fel att äta det, med tanke på att löpen annars hade gått till spillo.
För övrigt så räcker löpe ifrån en kalv till 350kg ost, vilket betyder att all löpe ifrån köttindustri inte ens kan tas vara på, vilket i sin tur betyder att vi inte bidrar till slaktindustrin.
Citat från Wopsie
Ni är så jävla butthurt och känsliga här alltså. :D
Var glad att någon iaf äter vegetarisk en dag. palla gråta över att någon äter löpe då och då.
+1
What RubyDuby said. Det är ett personligt val man gör. Om någon anser att man inte är true_vegetarian_of_doom om man käkar ost med löpe ibland så får ni väl tycka det. Är väl inget mer med det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet