Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 02:44
postlapsaria Tjej, 33 år

är jag den enda som inte saknar ost öht? tycker de veganska ostar som jag brukar använda duger bra.

molly Tjej, 34 år

11 279 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 02:45
molly Tjej, 34 år

Okej, chilla, sorry :( Klart man inte skulle ifrågasätta vegetabiliskt löpe, därför ANTOG jag att du menade hela grejen. Men ah förlåt, svårt för mig att veta liksom.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 02:50
Wopsie Kille, 35 år

Citat från haligh


är jag den enda som inte saknar ost öht? tycker de veganska ostar som jag brukar använda duger bra.

tycker alla veganska ostar (som jag ätit/luktat på) luktar röv och smakar inget, samt att konsistensen inte är i närheten av ost.

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 02:54
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från Wopsie


Citat från haligh

är jag den enda som inte saknar ost öht? tycker de veganska ostar som jag brukar använda duger bra.

tycker alla veganska ostar (som jag ätit/luktat på) luktar röv och smakar inget, samt att konsistensen inte är i närheten av ost.


seitanfoods säljer wilmersburgers ostar som är helt cp goda och smälter skitbra :)

sen gillar jag astrid & apornas mozzarellaost på pizza :D

yndihalda 35 år

6 107 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 04:34
yndihalda 35 år

Mitt enda egentliga problem med veganost är konsistensen. Går ju liksom sönder bara man petar på den.
Men fortfarande hellre det än riktig ost.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 04:38
Wopsie Kille, 35 år

Citat från yndihalda


Mitt enda egentliga problem med veganost är konsistensen. Går ju liksom sönder bara man petar på den.
Men fortfarande hellre det än riktig ost.


tycker det är lite som att hyvla en bit stelt margarin.

any1 29 år

675 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 08:27
any1 29 år

Wopsie, var fan har du hittat vegetarisk ost? o: Det finns verkligen inte "miljoner" (med miljoner menar jag inte MILJONER men ja, det är ju hiskeligt ovanligt) o:

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 08:28
Wopsie Kille, 35 år

Citat från any1


Wopsie, var fan har du hittat vegetarisk ost? o: Det finns verkligen inte "miljoner" (med miljoner menar jag inte MILJONER men ja, det är ju hiskeligt ovanligt) o:

Haha, klart det inte finns miljoner. Själv så bryr jag mig inte, men googlar man lite snabbt så finns det ju bra mycket fler än ett fåtal märken och sorter som är vegetariska.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 08:29
Mynta Tjej, 34 år

Citat från haligh


är jag den enda som inte saknar ost öht? tycker de veganska ostar som jag brukar använda duger bra.


Jag saknar inte ost heller, och då jag äter inte ens veganostar. Det finns så mycket annat gott att äta :)

any1 29 år

675 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 08:36
any1 29 år

Citat från Wopsie


Har bara hittat tre svenska vegetariska hårdostar, och har aldrig sett dem någon affär )-: Inte för att jag kan äta dem ändå men hahahaha det är ju fett ovanligt. I en vanlig affär, som inte ligger i malmö..


Någon som har ett kickass-recept på hummus? ((-:

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 08:45
Wopsie Kille, 35 år

Jag har aldrig ens ätit hummus. :<

any1 29 år

675 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 09:49
any1 29 år

Citat från Wopsie


Jag har aldrig ens ätit hummus. :<


?!!?! Jisses amalia, äät, det är bland det bästa som finns!

Min skola har världens godaste, men jag vågar inte fråga efter receptet, matsnubbarna hatar mig </3

Mittkontoarborta 26 år

4 078 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 14:45

Citat från yndihalda


Mitt enda egentliga problem med veganost är konsistensen. Går ju liksom sönder bara man petar på den.
Men fortfarande hellre det än riktig ost.


typ som fetaost :PPPP

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 14:50
Meowtwo Kille, 32 år

Våran mat i skolan idag var enligt matsedeln:
Potatisbullar och fläsk
Veg: Potatisbullar.

Älskar hur kreativa de är. Fast när jag kom dit så var det tacolåda och det fanns inget vegetariskt alternativ förutom en skål med vinägerdränkt bulgur

PontusPMA Kille, 36 år

3 109 forumsinlägg

Skrivet:
9 januari 2013 kl. 14:56
PontusPMA Kille, 36 år

Rubyduby: Det är ju inge bra, har du pratat med köket eller ledningen?

Hummus, är ju aslätt. Mosa kikärtor med vitlök, olja och persilja ev andra kryddor. Tahini kan tilläggas om man vill.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet