Vegetarisk och Vegansk kost
Använder soja för sälta. Fast ibland har jag salt. Men inte ofta.
äta i skolan? händer sällan
här anstränger de sig knappt!
Det vegetariska jag får i skolan, är fan så mycket bättre än det andra.
Jag fick selleripanetter för någon dag sen. Asgott!
På min skola är det en som lagar maten där,
får alltid vällagad och för det mesta god mat, iz good.
Den maten jag får i skolan är 90% tomat.
Min mat i skolan äger. <3
T o m bättre än den vegetariska.
Man känner sig lite speciell varje gång man går in i köket. :))
Är det typ potatis så måste man ändå stå i kön. :|
Sen så sitter lapparna för innehållet precis vid tallrikarna.
För ibland är den vegetariska vegansk också.
Slippa kön är det bästa.
Tror inte någon på min skola är vegan, har inte hört talas om det eller sett det iaf. Så har ingen erfarenhet av att de särbehandlas på min skola
Däremot får vi vegetarianer köa också, inget emot mig.. Om det nu inte vore för att skolan inte kan lägga matscheman för fem öre.
Vi har 1 timmes lunch, 20-30 minuter brukar bestå av att köa, 5-10 minuter att gå dit där vi käkar, sen 5-10 minuter tillbaka.
Typ alla ettor och tvåor här har mat samtidigt, good call (y)
Citat från natsukashi
Typ alla ettor och tvåor här har mat samtidigt, good call (y)
Alla ettor, tvåor och treor har mat samtidigt på min skola, med max 5 minuters mellanrum mellan varje klass. Så det är alltid kö och överfullt.
4 klasser treor, 4 klasser tvåor, 3 klasser treor, alla samtidigt i princip.
Ni går inte i en skola med 2000 elever hoppas jag...?
Nästan 2000 här. Jobbig kö på tisdagar bara. Men vi brukar få smyga iväg tidigare så när vi har tagit maten kommer en tsunami av andra elever.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet