Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från Fahlaine
Jag kanske kan testa att göra två kladdkakor idag då.
En med och en utan chili, så säger jag hur det gick.
Anchochili ere som gäller då, fast man måste ha mycket chili! Kanske funkar med starkare men då blendar det inte lika bra med chokladen!
Eller så gör man fortfarande saffransris? :D:D
hade en vegetarisk cous-cous pytt grej med linser på en restaurang någonstans norrut en gång
godaste jag ätit O.o
Har aldrig riktigt fattat grejen med saffran >:
I lussekatter kör jag på gurkmeja istället! Och utan russin..
Men jag har typ ett jättestort paket med råsaffran (?) eller nåt, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av...
Ge det till mig om du inte vill använda det. :AAAAA
/saffransjunkie
Citat från natsukashi
Ge det till mig om du inte vill använda det. :AAAAA
/saffransjunkie
Alltså jag vet faktiskt inte ens vad det är... Det är liksom massa "trådar".. Har fått för mig att det är råsaffran, men kan ha fel 8D
Okej jag ångrade mig. Var inte alls trådar. Är typ ett rosaaktiskt pulver... :S
Brb fota!
lol!
Det där ser inte ut som riktig saffran. :o
åh, den låten.
så jävla badass
:(
Vi ska ju vara tvillingar. D:
My point... Och ofta man kan få ett sånt stort paket... Dfr jag är lite skeptiskt till det hela (:
Och idag, efter en veckas längtan, blir det fan pizza. <3<3
Recept på vegansk bearnaise bbys? <3
Enkel vegansk bearnaisesås
1 pkt havregrädde
mjölkfritt smör
mjöl
dragon
sambal olek
chilipeppar
curry
Gör så här:
Gör en botten redning (smör+mjöl). Lika mycket mjöl som smör. Sätt sedan ner grädden och låt det koka upp. Krydda sedan med t.ex. dragon för att få bearnaisesåskaraktär på den.
Smaka av med Salt & peppar.
(http://vegfood.blogg.se/2008/june/) Eller nåt? (:
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
