Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 11:49
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Fahlaine


Jag kanske kan testa att göra två kladdkakor idag då.
En med och en utan chili, så säger jag hur det gick.


Anchochili ere som gäller då, fast man måste ha mycket chili! Kanske funkar med starkare men då blendar det inte lika bra med chokladen!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:17
natsukashi Kille, 60 år

Eller så gör man fortfarande saffransris? :D:D

jessicamiche Tjej, 32 år

217 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:20
jessicamiche Tjej, 32 år

hade en vegetarisk cous-cous pytt grej med linser på en restaurang någonstans norrut en gång

godaste jag ätit O.o

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:27
theblackicicle Tjej, 36 år

Har aldrig riktigt fattat grejen med saffran >:
I lussekatter kör jag på gurkmeja istället! Och utan russin..

Men jag har typ ett jättestort paket med råsaffran (?) eller nåt, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av...

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:28
natsukashi Kille, 60 år

Ge det till mig om du inte vill använda det. :AAAAA

/saffransjunkie

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:29
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från natsukashi


Ge det till mig om du inte vill använda det. :AAAAA

/saffransjunkie


Alltså jag vet faktiskt inte ens vad det är... Det är liksom massa "trådar".. Har fått för mig att det är råsaffran, men kan ha fel 8D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:30
theblackicicle Tjej, 36 år

Okej jag ångrade mig. Var inte alls trådar. Är typ ett rosaaktiskt pulver... :S

Brb fota!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:34
theblackicicle Tjej, 36 år

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:51
natsukashi Kille, 60 år



lol!

Det där ser inte ut som riktig saffran. :o

RedShirtGuy Tjej, 34 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:52
RedShirtGuy Tjej, 34 år

åh, den låten.
så jävla badass

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:55
natsukashi Kille, 60 år

Citat från SNELHEST


HATAR ANIS!!!!!!!!!!!!!!!11111

VA?! HUR?!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 13:56
natsukashi Kille, 60 år

:(

Vi ska ju vara tvillingar. D:

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 14:02
theblackicicle Tjej, 36 år

My point... Och ofta man kan få ett sånt stort paket... Dfr jag är lite skeptiskt till det hela (:

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 14:18
natsukashi Kille, 60 år

Och idag, efter en veckas längtan, blir det fan pizza. <3<3

Recept på vegansk bearnaise bbys? <3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 14:23
theblackicicle Tjej, 36 år

Enkel vegansk bearnaisesås
1 pkt havregrädde
mjölkfritt smör
mjöl
dragon
sambal olek
chilipeppar
curry

Gör så här:

Gör en botten redning (smör+mjöl). Lika mycket mjöl som smör. Sätt sedan ner grädden och låt det koka upp. Krydda sedan med t.ex. dragon för att få bearnaisesåskaraktär på den.
Smaka av med Salt & peppar.

(http://vegfood.blogg.se/2008/june/) Eller nåt? (:


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet