Vegetarisk och Vegansk kost
Det var fisk i skolan. Jag fick selleripanetter, och det var faktiskt riktigt gott!
Tomatgryta = tomatsoppa?
Citat från Terrorstorm
Tomatgryta = tomatsoppa?
tomatgryta/tomat = tomatsoppa/tomat
gryta = soppa
Nej!
Citat från Terrorstorm
Tomatgryta = tomatsoppa?
Det är som att säga att t.ex köttsoppa är det samma som köttgryta. Alltså nej.
Om man kokar en tomat blir den mjuk; vätska + mjuka tomater = samma sak som tomatsoppa.
Skillnaden vore väl om man reder grytan så den blir tjockare alt. proppar i den med tomater så den blir grötig och sen använder den till ris/potatis.
Citat från product
Citat från Terrorstorm
Tomatgryta = tomatsoppa?
Det är som att säga att t.ex köttsoppa är det samma som köttgryta. Alltså nej.
Köttet i en köttgryta/soppa bli inte mjuk och kokar sönder.
Fortfarande inte samma sak ändå.
Citat från product
Fortfarande inte samma sak ändå.
Skillnaden mellan en tomatgryta och en tomatsoppa då, shoot man, shoot.
Citat från Terrorstorm
Citat från product
Fortfarande inte samma sak ändå.
Skillnaden mellan en tomatgryta och en tomatsoppa då, shoot man, shoot.
*shooting*: what SNELHEST posted.
Citat från SNELHEST
[img]http://www.pepparochsalt.se/content/images/list_1067/file_627img]
Gryta
[img]http://www.trekronorvin.com/public/Kall_tomatsoppa.jpgimg]
Soppa
Exakt.
Citat från Terrorstorm
Skillnaden vore väl om man reder grytan så den blir tjockare alt. proppar i den med tomater så den blir grötig och sen använder den till ris/potatis.
..sen kan man ju passera soppan men, som den ser ut på bilden. Men jag tycker den tappar halva grejen då.
Ändå, ingredienserna är dock nästan samma, bara olika mycket oftast.
Och hur man kompletterar kolhydraterna. Soppa = bröd och gryta = potatis/ris
Soppa utan bröd är som pasta utan pesto!
Citat från Terrorstorm
Soppa utan bröd är som pasta utan pesto!
Alltså jävligt gott.
Citat från Terrorstorm
Soppa utan bröd är som pasta utan pesto!
Dålig metafor. Pasta är fullt dugligt utan pesto då pesto är spyan från djävulens bakfylla.
sluta mobba pesto :@
det finns faktiskt de som är goda :<
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet