Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 00:53
sten Tjej, 32 år

Citat från Sp3ndrups


alla recept här är säkert jättebra. men det är såhär att jag bör inte äta något som innehåller mjölkprodukter.
och det gör att maträtter blir väldigt dyra.

för mig är det ett problem för jag bor själv och får endast 500:-/månaden till mat.
har ni något tips på recept, som även är billiga och mjölkfria?

jag är helt inkompetent med matlagning, så soppor, något lätt med pasta eller annat som framförallt är lätt, mättande och gott hade varit bra.


Krossade tomater, tomatpuré, bönor. Koka till en sås, sen kan du lägga till andra saker och krydda efter smak. Lätt att laga, och gott till det mesta. Laga mycket och frys ner i massa portionsburkar så räcker det länge.

Sp3ndrups Tjej, 33 år

270 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 00:56
Sp3ndrups Tjej, 33 år

Citat från product


jag är inte bra på matlagning alls. förstår mig inte på det.
inte en chans att jag bara skulle kunna hitta på något.
så mer än det behöver jag tyvär :/

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 06:27
natsukashi Kille, 60 år

sp3ndrups: Linsgrytor eller rotfruktssoppor räcker galet länge. Kidden har ett recept, och jag har ett nerskrivet också som min mormor har gjort.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 07:48
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från product


Låter asgott! Verkar inte så jävla svårt heller, ska nog testa imorgon :)
Dock har jag en tendens att få saker att börja brinna i ugnen (och micron, och brödrosten, och grillen)....[/i]

Det är asgott, fast jag kryddade nog något för lite! ._.
Haha, that's the spirit! (Y)

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 18:03
kim Kille, 34 år

Igår drack/käkade jag säkert 10 smoothies, och drack/åt runt en 30-40cl (det gick åt 3-4 bananer).
Det var extrapris på bananer, 5kr/kg, sjukt billigt!

Köpte även bananjuice och riktig apelsinjuice med lite fruktkött, gjort på pressade apelsiner, inget koncentrat eller tillsatt socker.
Mosade 4-5 bananer på en tallrik med hjälp av en gaffel, hällde ner moset i en behållare gjord för smoothies och milkshakes. Tillsatte en rejäl skvätt apelsinjuice, väldigt lite bananjuice och ungefär hälften så mycket soja yoghurt som bananerna i volym. Sen vare bara och mosa på med stavmixern och avnjuta!

Smoothies går ju att göra på vad som helst typ, frukter, bär, till och med grönsaker. Vatten, juice, mjölk och yoghurt typ.

Sjukt gott äre!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 18:25
QWERDF 33 år

Risnudlar med en massa wasabi. (Y)

Sp3ndrups Tjej, 33 år

270 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 19:57
Sp3ndrups Tjej, 33 år

Citat från natsukashi


tack så mycket!
detta ska testas om det är billigt nog för budgeten jag har.
men det bör ju funka

Oddmolly Tjej, 32 år

236 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 20:08
Oddmolly Tjej, 32 år

Nudlar och wookade grönsaker <: (spenat, paprika, morötter, rödlök, ingefära, soya, chilli, lite apelsinjuice)

Accidents Kille, 34 år

3 292 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 22:08
Accidents Kille, 34 år

Citat från SNELHEST


Potatis
Morot
Rödbetor
Palsternacka
Kålrot
+ honung och rosmarin och salt i ugnen i 25 minuter.

ASGOTT


Ugnsbakade rotfrukter är bland det godaste jag vet.

crashed Tjej, 33 år

7 121 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 22:25
crashed Tjej, 33 år

Citat från Accidents


Ugnsbakade rotfrukter är bland det godaste jag vet.

Samma här.
Brukar dock ha olja istället för honung

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2010 kl. 11:37
theblackicicle Tjej, 36 år

Nästa gång jag gör potatismos ska jag ta normal mjölk och inte vaniljsojamjölk :/

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2010 kl. 12:47
natsukashi Kille, 60 år

Gör cashewnötsmjölk annars (h)

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2010 kl. 13:58
theblackicicle Tjej, 36 år

Hur? :D
(Mitt ettkilospaket är dock snart slut... Går fort åt alltså...)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2010 kl. 14:01
natsukashi Kille, 60 år

2dl nötter och 5-6dl vatten tror jag det var! Testa dig fram. Den kan bli lite grynig däremot, men gott är det. ;>

EDIT: I mixer såklart.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
19 januari 2010 kl. 14:03
theblackicicle Tjej, 36 år

Hmm.. typ 1 del nöt, 3 del vatten... Lätt att komma ihåg iaf, ska testa! (:
Är den bäst till matlagning o sådär då eller?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet