Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 15:26
natsukashi Kille, 60 år

Är den så god? Den verkar episk.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 15:59
theblackicicle Tjej, 36 år

Den var sjukt god! :D älskar blåbär så..
Nu har jag äpple/kanel och banan/oboy i ugnen, samma recept... Var tvungen att testa (A)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 16:07
natsukashi Kille, 60 år

Hahaha, din sockerjunkie. :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 16:10
theblackicicle Tjej, 36 år

Äääh! I have absolutely no idea what you're talking about :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:31
theblackicicle Tjej, 36 år

1. blåbärskaka
2. äpple-/kanelkaka
3. banan-/oboykaka

Bananen hade nog hamnat högre upp om den inte kamouflerat in sig så bra i kakans konsistens..


5 STORA bitar senare... Men UÄRK vad mätt jag är...

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:47
Kidcrash Kille, 35 år

Håller på göra hirslåda, receptet dyker upp min ec-blogg efter, håll utkik!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:49
natsukashi Kille, 60 år

Åh, hirs, det är fina grejer. :D

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:50
Kidcrash Kille, 35 år

I'd said bevaka bloggen, dyker upp recept med jämna mellanrum :>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:53
natsukashi Kille, 60 år

Langade vänförfrågan istället. Då ser jag i Hänt senast när du uppdaterar den. ;>

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 17:54
1984 35 år

Jag älskar aubergine.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 18:56
QWERDF 33 år

Couscous och risnudlar är alltid bra att ha när man är för lat för att laga något ordentligt. <3

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2010 kl. 23:17
theblackicicle Tjej, 36 år

Hmm lär behöva ha matlåda för kommande vecka, kanske inte har tillgång till micro varje dag heller..
Tips på grejer?
Har typ pasta, potatis, nudlar, ris, det vanliga tjafset hemma.. (: Couscous också ^^

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 00:27
AlexNoir Tjej, 32 år

Idag gjorde jag en awesome pastagratäng! :D

Ingredienser:
Rosettpasta/Fjärilspasta
Sojafärs
Ekologiska krossade tomater
Sojagrädde
Kryddor
Olja/Margarin

Sätt på ugnen på 250ºC och koka sedan upp pastavatten. Tänk på att koka pasta i rimlig mängd till gratängformen. Häll i pastan när vattnet kokar och olja/margarina en gratängform lite lätt, stek sedan sojafärsen tills den är klar.
Om du har lyckats komma hit, utan att bränna ner halva huset, så kan du börja hälla i de krossade tomaterna + sojagrädden. Blanda noggrant omkring "såsen" och ös på med paprikakrydda samt lite chilipulver. Tomatpuré ger gratängen en något rödare färg och ger den mer tomatsmak. Häll i pastan och "såsen" i gratängformen och mojsa omkring lite så att ingen makaron går sås-lös!

Skjuts in i ugnen!

Observera att den bara ska bli något "torr" och inte bränd.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 00:50
sten Tjej, 32 år

Citat från snowdoll


-recept-

Låter asgott! Verkar inte så jävla svårt heller, ska nog testa imorgon :)
Dock har jag en tendens att få saker att börja brinna i ugnen (och micron, och brödrosten, och grillen)....

Sp3ndrups Tjej, 33 år

270 forumsinlägg

Skrivet:
18 januari 2010 kl. 00:50
Sp3ndrups Tjej, 33 år

alla recept här är säkert jättebra. men det är såhär att jag bör inte äta något som innehåller mjölkprodukter.
och det gör att maträtter blir väldigt dyra.

för mig är det ett problem för jag bor själv och får endast 500:-/månaden till mat.
har ni något tips på recept, som även är billiga och mjölkfria?

jag är helt inkompetent med matlagning, så soppor, något lätt med pasta eller annat som framförallt är lätt, mättande och gott hade varit bra.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet