Vegetarisk och Vegansk kost
Är den så god? Den verkar episk.
Den var sjukt god! :D älskar blåbär så..
Nu har jag äpple/kanel och banan/oboy i ugnen, samma recept... Var tvungen att testa (A)
Hahaha, din sockerjunkie. :D
Äääh! I have absolutely no idea what you're talking about :D
1. blåbärskaka
2. äpple-/kanelkaka
3. banan-/oboykaka
Bananen hade nog hamnat högre upp om den inte kamouflerat in sig så bra i kakans konsistens..
5 STORA bitar senare... Men UÄRK vad mätt jag är...
Håller på göra hirslåda, receptet dyker upp min ec-blogg efter, håll utkik!
Åh, hirs, det är fina grejer. :D
I'd said bevaka bloggen, dyker upp recept med jämna mellanrum :>
Langade vänförfrågan istället. Då ser jag i Hänt senast när du uppdaterar den. ;>
Jag älskar aubergine.
Couscous och risnudlar är alltid bra att ha när man är för lat för att laga något ordentligt. <3
Hmm lär behöva ha matlåda för kommande vecka, kanske inte har tillgång till micro varje dag heller..
Tips på grejer?
Har typ pasta, potatis, nudlar, ris, det vanliga tjafset hemma.. (: Couscous också ^^
Idag gjorde jag en awesome pastagratäng! :D
Ingredienser:
Rosettpasta/Fjärilspasta
Sojafärs
Ekologiska krossade tomater
Sojagrädde
Kryddor
Olja/Margarin
Sätt på ugnen på 250ºC och koka sedan upp pastavatten. Tänk på att koka pasta i rimlig mängd till gratängformen. Häll i pastan när vattnet kokar och olja/margarina en gratängform lite lätt, stek sedan sojafärsen tills den är klar.
Om du har lyckats komma hit, utan att bränna ner halva huset, så kan du börja hälla i de krossade tomaterna + sojagrädden. Blanda noggrant omkring "såsen" och ös på med paprikakrydda samt lite chilipulver. Tomatpuré ger gratängen en något rödare färg och ger den mer tomatsmak. Häll i pastan och "såsen" i gratängformen och mojsa omkring lite så att ingen makaron går sås-lös!
Skjuts in i ugnen!
Observera att den bara ska bli något "torr" och inte bränd.
alla recept här är säkert jättebra. men det är såhär att jag bör inte äta något som innehåller mjölkprodukter.
och det gör att maträtter blir väldigt dyra.
för mig är det ett problem för jag bor själv och får endast 500:-/månaden till mat.
har ni något tips på recept, som även är billiga och mjölkfria?
jag är helt inkompetent med matlagning, så soppor, något lätt med pasta eller annat som framförallt är lätt, mättande och gott hade varit bra.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet