Vegetarisk och Vegansk kost
Ehehehe.. Han erkänner det också. :D
Ja jag tror nog alla såg det :D
That's the spirit!
Citat från Hampus_Raus
Vegetarian... PINSAMT.
ah det var kul, jag ger dig två tummar upp.
ASSRAPE: Gelatin är vanligtvis gjort på djurhud, ben och annat 'avfall'/rester,
Citat från ASSRAPE
Citat från hiatus
ASSRAPE: Gelatin är vanligtvis gjort på djurhud, ben och annat 'avfall'/rester,
jag har gått å trott att det var gjort på gummi heheh :o
Ska man bli vegan så det första man ska göra, kolla upp alla basics och vad det innehåller.
Första jag gjorde som vegan var och googla på vilka ölsorter som var veganska. Flesta stora svenska bryggerier är veganska, medan små och dyra är icke veganska, då dom små brygger enligt anglosaxisk tradition, och är därav inte vegansk.
Det mest frustrerande är att typ allt innehåller mjölk/äggvitepulver.
Citat från Kidcrash
Citat från ASSRAPE
Citat från hiatus
ASSRAPE: Gelatin är vanligtvis gjort på djurhud, ben och annat 'avfall'/rester,
jag har gått å trott att det var gjort på gummi heheh :o
Ska man bli vegan så det första man ska göra, kolla upp alla basics och vad det innehåller.
Första jag gjorde som vegan var och googla på vilka ölsorter som var veganska. Flesta stora svenska bryggerier är veganska, medan små och dyra är icke veganska, då dom små brygger enligt anglosaxisk tradition, och är därav inte vegansk.
Det mest frustrerande är att typ allt innehåller mjölk/äggvitepulver.
åhå! tack :)
dagens mat:
kryddiga kikärts/tofu/morotsbiffar, potatis o sås
förvånad över mig själv, var nästan gott!
EDIT: JAG SÅG DET MEN KAN JU INTE SKRIVA FÖR DÅ PAJJAR JAG!!!! :p
Tasty burgers are tasty.
666 inlägg, theblackicicle (Y)
Igår käkade jag tacos med sojafärs, orkar inte riktigt inkludera allting men, det jag kommer ihåg är; Sojafärs kryddad med sån där tacomix med olika krydor, sallad, ICA's salladsmixer, gul lök, majs, körsbärstomater, ost, tzatziki, salsa, jalapeño , majstuber, tortillas och mycket mer.
Det var grymt gott, 3/5 i familjen käkade faktiskt sojafärsen, mellanbror och farsan vägrade dock, mesar som inte vågade pröva en ens.
Käkade samma sak till lunch idag, gott gott!
Ikväll blir det pizza med champinjoner, tomat, lök och sojafärs. Man måste ju ta vara på sojafärsen när det blev så pass mycket över =)
QOURNFILÉ, UGNSSTEKTA ROTGRÖNSAKER OCH KANTARELLSÅS.
Crème Bonjour Cuisine "Vitlök & Örter" + broccoli + kryddor + pasta = enkelt och awesome.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet