Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2010 kl. 19:46
QWERDF 33 år

Nu blev jag också sugen på en vegoburgare.
Har alla ingredienser hemma så det får bli en kladdkaka och burgare i helgen. :D

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2010 kl. 21:34
Apelsin Kille, 31 år

valfri mängd sojamjölk/vanlig mjölk
1 banan
1 avokado
In i mixer eller matberedare, mixa till en slät smet.
In i frysen eller drick direkt.
Omnomnom <3

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2010 kl. 22:07
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Apelsin


Åh, det lät ganska gott. :>

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 01:26
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från natsukashi


http://undergroundburgers.com/
:D


Den såg väldigt ätbar ut.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 01:29
natsukashi Kille, 60 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från natsukashi

http://undergroundburgers.com/
:D

Den såg väldigt ätbar ut.


Finns fler recept än ett där jue, tänkte att du kanske ville ha lite inspiration. ;D

Vill testa Lime BBQ eller Mezeburgaren. :o~

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 01:32
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från natsukashi


Finns fler recept än ett där jue, tänkte att du kanske ville ha lite inspiration. ;D

Vill testa Lime BBQ eller Mezeburgaren. :o~


Tack, men nej tack.

Har redan kollat ut två veckors recept för kommande två veckor.
Lite fisk, lite kyckling och lite soppor.

Ps:
Go for it?
Det värsta som kan hända är att det smakar skit och då har du lärt dig något!
Att du suger på att laga mat eller att rätten inte var så god ;>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 01:34
natsukashi Kille, 60 år

Okej då. :ccc

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 11:38
Kidcrash Kille, 35 år

Erik, det lättaste att göra är vatten, potatis, grönsaksbuljong, purjolök och rödalinser samt kryddning like salt, chilipulver och ingefära.


Väldigt simpel, nyttig och sjukt god vegansk soppa.

Tja, förutsatt att du är ute efter något grönt och simpelt :>

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:00
E_Schwartz Kille, 36 år

Kidcrash


Njae, jag har inte planerat att "go veggie", utan bara dra ner på det mesta onyttiga en bra bit.
Sen så ville jag testa en vegetarisk rätt eftersom det är intressant att smaka på.
Ska göra en avokadosoppa som är vegetarisk med, förutom att man har kräftstjärtar till.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:02
natsukashi Kille, 60 år

Avokadosoppa är sjukt nice om den är gjord rätt. Har bara testat råkostvarianten men den är sjukt nice. Du kan ju alltid slänge ner hackad chili om du vill öka på matsmältningen lite. Passar bra till avokado. :D

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:06
E_Schwartz Kille, 36 år

natsukashi


Jag tror att det skulle vara en bra idé, min far tycker om allt som bränner sönder tungan.
Han käkade två habanero förra veckan, den tokige fan.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:10
natsukashi Kille, 60 år

Vilken jävla galning, jag har fortfarande en hel habanero kvar då jag inte haft något vidare tillfälle att använda den. Det är galet att habanero är sjukt gott men att det är så starkt. Hade gärna velat ha en mindre stark chilifrukt med samma sötma som den har. :o

Om du tänkt göra Kiddens rotfruktssoppa så kan man även ha ner jordärtkockor (blanda inte ihop med kronärtskockor.) och apelsinsaft. Gör det lite mer exotiskt. :D
Den smakar som att den är gjord för fisk, kan ju nämna det med tanke på att du är så envis och inte vill ge upp köttet helt. ;DDD

Pappa Kille, 33 år

2 540 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:10
Pappa Kille, 33 år

Haloumi ska man grilla.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:12
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Pappa


Haloumi ska man grilla.

För något som känns som att man tuggar på gummi så var det ganska gott tbh. Men när jag tänker tillbaka på det så kommer den där skumma konsistensen tillbaka och det gör ont i mina tänder. :I


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet