Vegetarisk och Vegansk kost
Nu blev jag också sugen på en vegoburgare.
Har alla ingredienser hemma så det får bli en kladdkaka och burgare i helgen. :D
valfri mängd sojamjölk/vanlig mjölk
1 banan
1 avokado
In i mixer eller matberedare, mixa till en slät smet.
In i frysen eller drick direkt.
Omnomnom <3
Citat från ErikSchwartz
http://www.receptcentralen.se/nyttigt/vegetariska-burgare/
http://undergroundburgers.com/
:D
Citat från natsukashi
http://undergroundburgers.com/
:D
Den såg väldigt ätbar ut.
Citat från ErikSchwartz
Citat från natsukashi
http://undergroundburgers.com/
:D
Den såg väldigt ätbar ut.
Finns fler recept än ett där jue, tänkte att du kanske ville ha lite inspiration. ;D
Vill testa Lime BBQ eller Mezeburgaren. :o~
Citat från natsukashi
Finns fler recept än ett där jue, tänkte att du kanske ville ha lite inspiration. ;D
Vill testa Lime BBQ eller Mezeburgaren. :o~
Tack, men nej tack.
Har redan kollat ut två veckors recept för kommande två veckor.
Lite fisk, lite kyckling och lite soppor.
Ps:
Go for it?
Det värsta som kan hända är att det smakar skit och då har du lärt dig något!
Att du suger på att laga mat eller att rätten inte var så god ;>
Okej då. :ccc
Erik, det lättaste att göra är vatten, potatis, grönsaksbuljong, purjolök och rödalinser samt kryddning like salt, chilipulver och ingefära.
Väldigt simpel, nyttig och sjukt god vegansk soppa.
Tja, förutsatt att du är ute efter något grönt och simpelt :>
Njae, jag har inte planerat att "go veggie", utan bara dra ner på det mesta onyttiga en bra bit.
Sen så ville jag testa en vegetarisk rätt eftersom det är intressant att smaka på.
Ska göra en avokadosoppa som är vegetarisk med, förutom att man har kräftstjärtar till.
Avokadosoppa är sjukt nice om den är gjord rätt. Har bara testat råkostvarianten men den är sjukt nice. Du kan ju alltid slänge ner hackad chili om du vill öka på matsmältningen lite. Passar bra till avokado. :D
Jag tror att det skulle vara en bra idé, min far tycker om allt som bränner sönder tungan.
Han käkade två habanero förra veckan, den tokige fan.
Vilken jävla galning, jag har fortfarande en hel habanero kvar då jag inte haft något vidare tillfälle att använda den. Det är galet att habanero är sjukt gott men att det är så starkt. Hade gärna velat ha en mindre stark chilifrukt med samma sötma som den har. :o
Om du tänkt göra Kiddens rotfruktssoppa så kan man även ha ner jordärtkockor (blanda inte ihop med kronärtskockor.) och apelsinsaft. Gör det lite mer exotiskt. :D
Den smakar som att den är gjord för fisk, kan ju nämna det med tanke på att du är så envis och inte vill ge upp köttet helt. ;DDD
Haloumi ska man grilla.
Citat från Pappa
Haloumi ska man grilla.
För något som känns som att man tuggar på gummi så var det ganska gott tbh. Men när jag tänker tillbaka på det så kommer den där skumma konsistensen tillbaka och det gör ont i mina tänder. :I
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet