Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:12
E_Schwartz Kille, 36 år

Jag tyckte då att det det var för starkt, mor hade i två i en soppa..

Njae, inte Kiddens vad jag vet.
Och jag avskyr blandningar med söt och salt, annanas på pizza, melon i sallad är blä!

Jag ger upp köttet när jag känner för det, med andra ord kanske om ett par år.

Pappa Kille, 33 år

2 540 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:14
Pappa Kille, 33 år

Citat från natsukashi


Citat från Pappa

Haloumi ska man grilla.

För något som känns som att man tuggar på gummi så var det ganska gott tbh. Men när jag tänker tillbaka på det så kommer den där skumma konsistensen tillbaka och det gör ont i mina tänder. :I



i löv it. Kryddar man det rätt. typ, lite lite spiskummin, salt, svartpeppar. OM NOM

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:24
natsukashi Kille, 60 år

Citat från ErikSchwartz


Jag tyckte då att det det var för starkt, mor hade i två i en soppa..

Njae, inte Kiddens vad jag vet.
Och jag avskyr blandningar med söt och salt, annanas på pizza, melon i sallad är blä!

Jag ger upp köttet när jag känner för det, med andra ord kanske om ett par år.


Apelsinsaften ger inte direkt någon sötma, den ger mest en intressant touch. <:

Det är sjukt starkt om man inte är van, jag är ändå hyfsat van vid stark mat men slängde ner 1/3 i en hel salsaburk, 1/3 i en fajitasmix och sparade den biten som blev kvar. Det blev så starkt (nog för att jag använde mer chili än bara habanero, men då brukar det inte bli så starkt) att mina polare knappt kunde äta den (men kunde inte sluta för att det var så gott, score.) och jag satt och svettades vilket inte händer ofta.

Någon vecka efter så åt jag en halv själv och mådde illa i en halv dag.

Så du går i de tankarna? Jag hade för mig att du var envis, nu blev jag lite glad i själen. :D

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:30
E_Schwartz Kille, 36 år

Jag är envis, egentligen väntar jag på artificiellt kött och kör på det spåret ;>

Njae, jag följer min mormors tips!
Man ska inte krydda sönder maten, då förstör man smaklökarna.

Låter som att du borde följa någon liknande regel ;>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:35
natsukashi Kille, 60 år

Det är ju på väg och det är ganska nära (i vetenskapliga tidsmått då), fast jag kommer nog inte byta över till det även om de etiska och miljöproblemen försvinner med det. Det är inte bra för min matlagning eller min hälsa att äta animaliskt. ;D

Haha, man förstör inte smaklökarna, däremot så blir man beroende av amfetaminet som kroppen skickar ut när man äter chili, för det är trots allt smärta. ;D

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:37
E_Schwartz Kille, 36 år

Vissa är ju mesar!

Yes, you most certainly do.
Man blir mindre känslig för nyanser i matlagningen om man konstant överkryddar.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:50
natsukashi Kille, 60 år

Det kan däremot stämma, har märkt att jag måste krydda ganska mycket mer på sistone.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:53
E_Schwartz Kille, 36 år

Bäst att dra ner lite på kryddorna då.

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 16:55
polarbear Tjej, 34 år

Jag äter bara mer och mer vegetariskt, ganska gott imo när man vänjer sig.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:00
natsukashi Kille, 60 år

Citat från ErikSchwartz


Bäst att dra ner lite på kryddorna då.

Får tänka på det, får bli som devvis och köra på bra råvaror istället. ;D

Åh, jag längtar tills vår örtträdgård börjar blomma igen. Förutom att den typ blir överväxt med persilja men ändå.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:02
E_Schwartz Kille, 36 år

Låter väldigt trevligt det, färska kryddor är bra det.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:09
natsukashi Kille, 60 år

Det är nog det bästa någonsin faktiskt. Skulle nog inte dra mig för att säga att en perfekt basilikamacka är bättre än sex. :D

Måste snart plantera om mina chiliväxter dessutom. De behöver 200 dagar på sig att växa innan skörden. Det är roligare än vad man tror att ha gröna fingrar. :D

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:10
E_Schwartz Kille, 36 år

Haha, nu överdriver du nog!

Mjo, det är kul att se saker växa.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:16
natsukashi Kille, 60 år

Nah, jag är inget fan av sex. Äter hellre. Men jag är nog en av de få som tycker så. ;D

De är som ens egna små barn! :D

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2010 kl. 17:18
theblackicicle Tjej, 36 år

+1


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet